Vi stödjer tyvärr inte din webbläsare. Uppgradera till senaste versionen för mer säkerhet, högre hastighet och den bästa upplevelsen av Blocket Utbildning.

Allt inom Kompetensutveckling

Välj filter
Studietakt
Plats

Allt inom Kompetensutveckling

Elsäkerhet & Vistelse i Spår (ELVIS)

  • Flexibel ort
  • 70 minuter
  • 100%
Twindej Experience logotyp

Håll säkerhetsmedvetandet vid liv - Arbetar du eller ska du arbeta i depå- och spårmiljö behöver du kunskap om hur du utför ditt arbete säkert och förebygger elfara. Obs! eLearning gäller i nuläget enbart för vistelse i verkstadsmiljö enligt TDOK 2014:0230 Kursmål Kursens mål är att på ett säkerhetsmässigt riktigt sätt kunna vistas i depå- och spårmiljö. Behörigheten gäller endast för egen vistelse och då inte för arbete/aktiviteter på egen hand. Kursen ger ingen behörighet att tjänstgöra som tågvarnare eller att ansvara för andras vistelse i spår eller inom spårområde. Efter kursen kan du förebygga elfara genom tillämpning av branschframtagna elsäkerhetsanvisningar. Som kursdeltagare ska du efter utbildningen vara informerad om hantering av nödfrånkoppling, järnvägens energiförsörjning, säkerhet vid lastning/lossning vid spänningslös och jordad eller spänningssatt kontaktledningsanläggning, riskbedömning samt inkoppling av stationär tågvärmepost upp till 1000 volt. Kursen skall ge ett ökat säkerhetsmedvetande och en förståelse för avvikelsehantering och därmed bidra till minskade skador och olyckor. Målgrupp Personer som på egen hand ska vistas inom depå- och dess spårområde samt inneha olika elsäkerhetsfunktioner och som kan påverka elsäkerheten. Förkunskaper deltagare God syn och hörsel Repetitionskrav Vart tredje år Lagkrav: TDOK 2016:0289 Säkerhet vid aktiviteter i spårområdet TDOK 2014:0415 Elsäkerhetsföreskrifter för trafikplatser Kurstid: 70 min (eller mindre baserat på förkunskaper) Antalet timmar för kursens genomförande ska ses som en norm tid, där tidsåtgången kan variera beroende på gruppens storlek, förkunskaper och hur snabbt deltagarna uppnår kunskapsmålen i målprogrammet. Avsteg från normtiden ska dokumenteras.

Löpande starter

Twindej Experience
Twindej Experience logotyp

Strategisk marknadsföring

  • Online
  • Egen takt
  • Egen takt
Xpectum logotyp

Distanskursen lär dig utveckla företagets marknadsföring. Analysera omgivningen och skapa en strategi. En distanskurs i marknadsföring som ger dig kunskap om hur en marknadsplan på strategisk nivå bereds, utformas och genomförs. Härvid analyseras branschers lönsamhet, företags konkurrens-position, produkters och affärsområdens marknads- och konkurrensförmåga samt hur kundmarknaden värderar och uppfattar företags konkurrensförmåga. Kursen har en praktisk inriktning och innehåller olika sorters analysverktyg som hjälper dig att formulera ditt företags marknadsföringsstrategier. Den är helt på distans utan fysiska träffar och du läser i egen takt. Målgrupp Marknadschefer, försäljningschefer, marknadsassistenter och försäljare som vill utvecklas för att bli duktigare i sina roller och få förståelse för marknadsplanens betydelse. Egenföretagare som behöver kunskaper i strategisk marknadsföring. Övriga som vill skaffa sig kunskaper om marknadsföring och försäljning på strategisk nivå. Studieomfattning Motsvarar ca 2-3 dagars heltidsstudier, kan med fördel bedrivas som deltidsstudier. Observera att du har max 6 månader, fr o m leveransdatum, på dig att genomföra kursen. Du bestämmer själv i vilken takt du vill studera.

Löpande starter

Xpectum
Xpectum logotyp

Brandfarliga arbeten (Heta arbeten)

  • Huddinge
  • 1 dag
  • 100%
Tema Utbildning logotyp

Alla arbeten som utförs med verktyg som avger värme, gnistor eller eld kallas för Brandfarliga arbeten. Sedan 1991 ställer försäkringsbranschen krav på alla som arbetar med Brandfarliga Arbeten har utbildning. Tema Utbildnings kurs för Brandfarliga Arbeten omfattar samtliga områden som krävs för att erhålla ett utbildningsbevis från Svenska Brandskyddsföreningen (certifikat). Vad krävs inom Brandfarliga Arbeten? Det krävs att man skall känna till vad som menas med Brandfarliga Arbeten, vad som ska göras enligt checklista, kunna hantera handbrandsläckare samt gasflaskor vid brand. Efter utbildningen Efter genomförd kurs inom Brandfarliga arbeten erhåller du ett certifikat som intygar dina kunskaper. Detta certifikat måste förnyas vart femte år vilket innebär att man måste gå utbildning inom Brandfarliga arbeten vart femte år för att få ett förnyat certifikat. Kursinnehåll Brandfarliga arbeten Lagar och regler Allmänt om vad brandfarliga arbeten innebär Brandkunskap Förebyggande brandskydd Säkerhetsregler för brandfarliga arbeten Släckutrustning och praktiska övningar Plats: Utbildningen ges på plats hos oss i Skogås, Huddinge.

Flera starter

Tema Utbildning
Tema Utbildning logotyp

Certified Marketing Automation Specialist

  • Stockholm
  • 4 dagar
  • 100%
Wednesday Relations logotyp

Bli en stjärna på att skapa skräddarsydd, automatiserad och datadriven marknadsföring! Det här är utbildningen för dig som vill höja dina kunskaper och vässa ditt CV med en certifiering som Marketing Automation Specialist. Du får med dig kunskap, strategier, inspiration från case, konkreta metoder och verktyg för att skapa kundupplevelser i världsklass för ditt företag. Utbildningen resulterar i en certifiering som Marketing Automation Specialist. Varje grupp består av max 16 deltagare för att det ska bli en bra dynamik och nätverkande. Vem borde gå? Utbildningen är för dig/företag som vill ligga i framkant när det gäller att skapa relevant, kundanpassad och automatiserad kommunikation. Utbildningen passar dig som t.ex. arbetar som: Marketing Automation Specialist Marketing Automation Manager Campaign Manager Digital marknadsförare Marknadsansvarig Några av företagen som har gått utbildningen: Swedbank, Preem, Stockholm Exergi, AFA Försäkringar, Think Happy Thoughts, Hager Elektro AB m.fl. Huvudlärare Huvudlärare för utbildningen är Jesper Åkesson. Du kommer också träffa och lära av inbjudna gästföreläsande experter. "Jesper är grymt duktig och kompetent. Han har samtidigt förmågan att läsa in vad deltagarna menar och anpassa kloka svar utifrån frågorna. Gästföreläsarna var också bra, men Jesper är en klass för sig." Erbjuds även på distans, läs mer på hemsidan

Flera starter

Wednesday Relations
Wednesday Relations logotyp

Grundläggande logistik

  • Online
  • 20 timmar
  • Egen takt
Gothia Logistics logotyp

Ökad förståelse för hela logistikkedjan - De centrala begreppen inom logistik och ekonomi har en tydlig koppling. Kursen Grundläggande logistik syftar till att lära ut de grundläggande begreppen och visa på dessa samband. Kursen går igenom material- och produktionsstyrningens roller när företagets processer har ett materialflöde av betydande mått. Du får även kunskaper i logistikens helhetssyn och det integrerade arbetet i hela logistikkedjan – från materialförsörjning till produktion och distribution. Vem vänder sig kursen Grundläggande logistik till? Du arbetar praktiskt med någon funktion inom logistikområdet, exempelvis inköp, produktionsplanering, lagerverksamhet, distribution och transporter, och arbetar även med ekonomiska och produktionstekniska frågor. Kursens mål Du kan tillämpa de nya kunskaperna genom analyser av er verksamhet. Du har lärt dig hur man kontrollerar logistikflöden och processer och strukturerar bättre. Du vet även hur man drar slutsatser i arbetet mot ökad lönsamhet genom sänkta totala kostnader och/eller ökade intäkter. Studieupplägg Cirka 20 timmar aktiv studietid, beroende på förkunskaper. Varje studerande har tillgång till sin kurs i 6 månader. Fakturapris: 3890 kronor exkl. moms / studerande. För större utbildningsprojekt; begär offert. Online pris: 3740 kronor exkl. moms / studerande Kursens innehåll Del 1: Företagande Vad är ett företag? Företagets intressenter Företaget som ett värdeskapande affärsnätverk Företagets affärsidé Företagets utveckling Företagsekonomins problemområden Företagsekonomins olika ämnesavsnitt Ekonomiska begrepp Rörliga och fasta kostnader Resultat och lönsamhet Kapitalanvändning Räntabilitet - DuPont-modellen Räkneexempel med interaktiv DuPont-modell Logistiken och DuPont-modellen Del 2: Vad är logistik? Logistikarbete Definitioner och begrepp Skandinaviska MA-begreppet Leveransservice Logistikens utveckling genom tiderna Utveckling av produktionssystem Produktionsprocess Produktionssystem Produktionstyp Materialplanering och styrning Faktorer och trender Nyckeltal inom logistikområdet Del 3: Logistiska aktiviteter Systemteorin Övergripande planeringssteg System för produktuppbyggnad Material- och produktionsstyrningens roller Suboptimering eller helhetssyn? Materialförsörjning Produktionsstyrning Planeringsmetoder och kundorderpunkt Materialflöde Distributionsprocessen Begreppet distributionskanal Handel och försäljningskanaler Nya distributionsformer Kund- och leveransservice Kundupplevd kvalitet

Löpande starter

Gothia Logistics
Gothia Logistics logotyp

Strategi & digital affärsutveckling

  • Distans
  • 3 dagar
  • 100%
Framfot logotyp

En utbildning i affärsutveckling för dig som vill utveckla företagets tillväxt, affärskreativitet och beslutsfattande. Skapa er egen framgångssaga och bli morgondagens vinnare genom att särskilja er från konkurrenterna. Med dagens snabba, tekniska utveckling och digitaliseringens alla möjligheter är det viktigare än någonsin att sätta en långsiktig plan som tar er dit ni vill. Utbildningen Strategisk & digital affärsutveckling ger dig insikt i hur du kan samla er kreativitet i en konkret plan – hur ni analyserar, sätter och når era affärsmål. Du lär dig hitta nya lösningar och tillvägagångssätt och hur du kan dra fördel av organisationens kunnande, personal, marknad och kunder. PRAKTISK INFORMATION 3 dagar 09:00-17:00 Stockholm Max 10 deltagare

Flera starter

Framfot
Framfot logotyp

Certifierad NLP Practitioner

  • Örebro
  • 6 veckor
  • 50%
Unestål Education (Skandinaviska Ledarhögskolan International) logotyp

Vill du jobba som Kommunikationskonsult®? – då är det utbildningen till NLP Practitioner du letar efter. Nå dina mål och stärk din kommunikation med NLP NLP Practitioner är första steget inom NLP som ger dig verktyg, modeller och tekniker som hjälper dig i kommunikationen med dig själv och med andra. Är du ledare, medarbetare, chef, idrottsman eller förälder? Grunden är densamma och bygger på att ta reda på vilken kommunikationsstil du har i olika situationer, när du är medveten om detta så kan du tillämpa de olika, modeller, tekniker för att optimera din kommunikation med resultat som du kanske inte trodde var möjligt. NLP Practitioner ger dig förståelsen för hur vi människor kommunicerar, hur du kan läsa av, lyssna in och känna efter på vilket sätt du bäst kan bemöta och nå fram till dina medmänniskor.

Start 2021-09-27

Unestål Education (Skandinaviska Ledarhögskolan International)
Unestål Education (Skandinaviska Ledarhögskolan International) logotyp

Planering och prognosarbete

  • Online
  • 25 timmar
  • Egen takt
Gothia Logistics logotyp

Kursens utgångspunkt är företagets system för sälj- och verksamhetsplanering med tyngdpunkt på huvudplanering och prognosarbete. Du lär dig planeringsmässiga modeller på olika planeringsnivåer i ett industriföretag. Planeringen för ett företag påverkas av tillgänglig produktionskapacitet och den tid det tar att göra anpassningar av den till den bedömda efterfrågan som finns på marknaden över tiden. Processen syftar till att åstadkomma balans mellan tillgångar och efterfrågan så att företagets effektivitet och konkurrensförmåga främjas. Att från månad till månad åstadkomma en rimlig balans mellan tillgångar och efterfrågan är en av de mer grundläggande förutsättningarna för att kunna bedriva en framgångsrik verksamhet i ett tillverkande företag. Vem vänder sig kursen Planering och prognosarbete till? Du arbetar i anslutning till planeringsprocesser av kunders efterfrågan inom försäljning och produktion och kan påverka dimensionering av kapacitet hos påverkbara resurser. Studieupplägg Cirka 25 timmar aktiv studietid, beroende på förkunskaper. Varje studerande har tillgång till sin kurs i 6 månader. Fakturapris: 4590 kronor exkl. moms / studerande. För större utbildningsprojekt; begär offert. Online pris: 4440 kronor exkl. moms / studerande Kursens innehåll Del 1 Grunderna för Supply Chain Management Hur man segmenterar en marknad Segmentering av leveranskedjan Sälj- och verksamhetsplanering Prognostisering inom ett företag Planeringsprocessen Prognosarbete vid produktionsplanering Kundordercykeln Produktion mot lager och kundorder Lagerstyrning av materialflöden Del 2 Konvergerande och divergerande flöden Synkronisering av materialflöden Egenskaper hos efterfrågan Målsättningar med att hantera osäkerhet Hantering av osäkerhet Tid och flexibilitet Steg för att prognostisera den totala marknadens efterfrågan Faktorer som påverkar efterfrågan Del 3 Prognostisering av efterfrågan Livscykeln för produkter och prognostisering Prognosers huvudegenskaper Kartläggning av efterfrågan Efterfrågeadministration Insamling och beredning av data Datamaterial till prognoser Datakvalitet och osäkerhet Prognossystemets uppbyggnad Del 4 Prognosarbete Användning av prognoser Prognosmetoder Välja rätt prognosteknik Efterfrågemodeller Bedömningsmetoder Beräkningsmetoder Glidande medelvärde Exponentiell utjämning Säsongsvariationer i efterfrågan Prognosfel Prognosfel i efterfrågan

Löpande starter

Gothia Logistics
Gothia Logistics logotyp

Allmän BAM - Bättre arbetsmiljö

  • Flexibel ort
  • 4 timmar
  • 100%
Confirm Education logotyp

BAM - Bättre arbetsmiljö ger ökad kunskap i hur en trygg och säker arbetsmiljö kan upprättas. Att systematiskt verka för en bättre arbetsmiljö och skapa en säkerhetskultur skall vara en naturlig del av verksamheten. Genom BAM får ni en en god grund för att minska olyckor och sjukskrivningar. Målgrupp Chefer/arbetsledare, HR-personal, skydds- och arbetsmiljöombud samt medlemmar i arbetsmiljö- och skyddskommittéer. Kursinnehåll Arbetsmiljölagstiftningen och dess förordningar Samverkan i ett förändringsarbete Ansvar och roller i arbetsmiljöarbetet Riskbedömning och handlingsplan Ergonomi och hälsa Rehabilitering Psykosocial arbetsmiljö Fallbeskrivningar inom varje delmoment med grupparbete Besök vår hemsida för anmälan och mer information eller ring 073 - 500 83 28.

Löpande starter

Confirm Education
Confirm Education logotyp

Arbetsmiljö för chefer och skyddsombud

  • Distans
  • 1 dag
  • 100%
Svensk Uppdragsutbildning logotyp

Arbetsmiljö för chefer och skyddsombud ger en insikt i arbetsmiljölagen och alla arbetsgivares ansvar för arbetsmiljön. Utbildningen går igenom lagar och regler och ger tips om hur man kan skapa en positiv arbetsplats för alla. Rätt kompetens för svenska krav Svensk Uppdragsutbildning är utbildningsföretaget som hjälper till att hålla det svenska arbetslivet uppdaterat med relevant kompetens för varje uppdrag. Våra kvalitetssäkrade utbildningar certifierar och motsvarar gällande kompetenskrav inom bygg och anläggning, el och teknik, transport och maskin, infrastruktur, skog samt personal. Våra utbildningar kan företagsanpassas med inslag för era aktuella behov. Kort sagt: när det är dags att vässa kompetensen, gå till dem som har den. För vem? Arbetsmiljö för chefer och skyddsombud vänder sig till chefer, arbetsledare, skyddsombud och andra som utifrån sin funktion har behov av kunskap om hur arbetsmiljöfrågor ska hanteras. Alla företag, oavsett storlek och bransch, ska ha ett systematiskt arbetsmiljöarbete enligt kraven i Arbetsmiljöverkets Författningssamling (AFS) 2001:1. Giltighetstid: Rek. upprepas kontinuerligt

Löpande starter

Svensk Uppdragsutbildning
Svensk Uppdragsutbildning logotyp

Program för verksamhetsutvecklare

  • Distans
  • 11 veckor
  • 50%
FrontLeaders logotyp

En verksamhetsutvecklare definierar, analysera och genomför förbättringar mot ett specifikt mål i en verksamhet. Det är en mångfacetterad roll som kräver kompetens inom flertalet områden. Som verksamhetsutvecklare behöver du kunna • Leda projekt • Metoder att förbättra produktiviteten • Faktabaserad problemlösning • Leda möten och workshops • Leda i förändring Öka din kompetens som verksamhetsutvecklare I programmet ingår 3 timmar individuell coachning, där vi fokuserar på dina möjligheter. Vårt heltäckande program gör det möjligt för dig att öka din kompetens inom alla områden ovan. Känner du att du inte behöver hela paketet kan du välja att följa ett eller flera block.

Flera starter

FrontLeaders
FrontLeaders logotyp

Rekrytering

  • Online
  • Egen takt
  • Egen takt
Academy Online logotyp

Rekrytering av ny personal är en viktig del i en organisations kompetensförsörjning: det krävs rätt kompetens för att organisationen ska kunna bli framgångsrik. Rekryteringsprocessen är dessutom viktig ur marknadsföringssynpunkt då den förmedlar en bild av organisationens verksamhet och värderingar gentemot potentiella sökande. I denna kurs lärs grundläggande teoretisk kunskap ut både ifråga om rekryteringens olika delar samt hur en rekrytering ska genomföras för bästa resultat och marknadsföring. ATT STUDERA KURSEN INNEBÄR ATT: - Du startar din kurs när du vill - Du studerar hur du vill, med dator, läsplatta eller mobiltelefon - Du avgör själv studietakten - Du studerar var du vill - Från det att du börjar studera en kurs har du tillgång till materialet under ett år Välkommen att läsa mer på vår kurssida!

Löpande starter

Academy Online
Academy Online logotyp

Bokföring, online

  • Online
  • 4 månader
  • Egen takt
Påhlmans Handelsinstitut logotyp

Stå väl rustad att möta de bokföringsutmaningar som företag och organisationer regelbundet ställs inför. Teori och praktiska övningar varvas för att ge dig reella och direkt användbara kunskaper. Med utökat innehåll: Statens kontoplan. I den här kursen lär du dig grundläggande ekonomiska begrepp och att tolka aktuell lagstiftning. Du tränar på att bokföra dagliga affärshändelser och lär dig att presentera ekonomiska rapporter för företagsledning och myndigheter. I varje kapitel finns det även ett forum genom vilket du får personlig kontakt och vägledning av din lärare. Efter kursen i Bokföring Efter kursen kan du arbeta med den löpande bokföringen. Du får även ett intyg på dina kunskaper om du har minst sjuttio procents närvaro. Du kan även skriva en tentamen och efter godkänt resultat så erhåller du ett certifikat vilket ger ytterligare tyngd åt ditt CV. Omfattning Du väljer tempo på kursen själv, halvfart, normal eller intensiv. Du är tidigast klar efter tre-fyra veckor och du kan som längst studera i fyra månader efter inloggning. Anmälan Vi tar emot anmälan löpande under året så att du kan starta dina studier inom två arbetsdagar.

Löpande starter

Påhlmans Handelsinstitut
Påhlmans Handelsinstitut logotyp

Bättre Arbetsmiljö (BAM) | Webbutbildning

  • Online
  • Ca 8 timmar
  • 100%
Kravkompetens logotyp

Oavsett storlek på organisation och även hur proaktiv man är i sitt arbetsmiljöarbete kommer det alltid existera utmaningar. För att säkerställa en god arbetsmiljö långsiktigt krävs ofta färdigheter, verktyg, metoder och lösningar. Goda arbetsförhållanden och en bra arbetsmiljö gynnar alla och är något som alla på arbetsplatsen måste medverka för att uppnå. I den här kursen får du goda kunskaper som förbereder dig för ditt dagliga arbetsmiljöarbete. Efter genomförd kurs kan du känna dig trygg att du har de verktyg som krävs för att skapa rätt rutiner, bedöma risker och att vidta rätt åtgärder. Målgrupp BAM – Bättre Arbetsmiljö vänder sig till chefer, arbetsledare, skyddsombud och arbetare som i sin yrkesroll har behov av kunskap om hur arbetsmiljöfrågor skall hanteras. Efter genomförd utbildning: Deltagaren ska få grundläggande arbetsmiljökunskaper och en god förståelse för hur samverkan mellan arbetsgivare, skyddsombud och övriga anställda i arbetsmiljöfrågor bör fungera. Du får veta hur ni genomför arbetsmiljöförbättringar i er organisation. Efter utbildningen ska du känna dig säker med att du har grundläggande kunskaper i hur man upptäcker och hanterar risker och arbetar förebyggande samt hur du söker reda på rätt information. Plock ur kursinnehåll: Lagar & Regler Ansvar och roller Arbetsmiljöverkets föreskrifter (AFS) Skyddsombud Risker Riskanalys Psykiskt ohälsa Ergonomi COVID-19 och att arbeta hemifrån

Löpande starter

Kravkompetens
Kravkompetens logotyp

ITIL® 4 för Servicedesk - Distans

  • Distans
  • 1 dag
  • 50%
BiTA Service Management logotyp

Behöver du som arbetar i en Servicedesk kunskap om ITIL? Hur kan kunskaperna effektivisera en supportorganisation? ITIL® 4 för Servicedesk är en fullmatad kurs om prioritering av ärenden, organisation av servicedesk, relationen mellan olika processer och beroenden mellan processer ser ut. Det här är en lärarledd distanskurs som riktar sig till dig som har svårt att delta på en klassrums-baserad kurs i våra kurslokaler, eller kanske inte heller har möjlighet att avvara en hel arbetsdag för kompetensutveckling. Alla deltagare deltar i på distans från den plats som passar en själv bäst och som har internetuppkoppling. En kursdag är 3½ timmar och kursen sträcker sig över 2 dagar (kl 13.00-16.30 varje dag). Du kommer efter kursen att bättre kunna fånga kundernas behov och leverera lösningar med kvalitet. Inom ITIL 4 har man fångat upp det senaste inom IT-tjänstesektorn för att skapa de bästa förutsättningarna att kunna leverera värdefulla tjänster. Vem riktar sig kursen ITIL® 4 för Servicedesk Utbildningen riktar sig till dig som arbetar med support i en servicedesk. Du som har stor nytta av kursen kan vara supportmedarbetare, tekniker eller arbeta med drift eller applikationsansvarig. Om kursen genomförs intern hos er rekommenderar vi att alla som är involverade i processerna deltar för att få en förståelse för sin egen roll i leveransen.

Löpande starter

BiTA Service Management
BiTA Service Management logotyp

Allmän utbildning om ställning 2-9m

  • Flexibel ort
  • 1 dag
  • 50%
Ställningsskolan logotyp

Allmän utbildning om ställning 2-9m vänder sig till dig som monterar, ändrar befintlig konstruktion eller demonterar ställning med en höjd på 2 till 9 meter. Du kommer lära dig → Allmän information om ställningar → Lagar och regler i Sverige → Ställningstyper → Transport av ställningsmaterial → Riskbedömning och analys → Arbetsplanering → Montagesanvisning Kursfakta Längd - 8 timmar Annat språk? Samtliga utbildningar kan hållas på Engelska, Polska, Ryska, Litauiska, Estländska, Spanska m. flera Större grupper? Passar inte våra öppna kurstillfällen eller har du en större grupp? Vi kan utbilda på plats ute hos er! Pris: 2 295 kr. Registrering av ID06: 200 kr. I priset ingår kursmaterial, utbildningsbevis, frukost, fika och lokaler. Moms tilkommer.

Flera starter

Ställningsskolan
Ställningsskolan logotyp

Diplomerad HR-koordinator

  • Flera orter
  • 1 termin
  • Deltid
Sensus logotyp

Som diplomerad HR-koordinator deltar du med självklarhet i organisationens viktiga HR-processer såsom rekrytering, kompetensutveckling och avveckling. Den här utbildningen ger dig möjlighet att utvecklas och stärkas i din yrkesroll och bredda dina kunskaper inom personaladministration och arbetsrätt. Du får verktyg som gör att du kan hantera det praktiska HR-arbetet på ett säkert och medvetet sätt. Efter utbildningen till HR-koordinator har du möjlighet att studera ytterligare fyra delkurser och bli diplomerad HR-specialist. Branschöverskridande erfarenhetsutbyte och nätverksbyggande med andra deltagare är viktiga inslag i utbildningen och något som du kommer att ha stor glädje och nytta av i framtiden. Mål Efter avslutad utbildning har du god kunskap om personalarbetets olika processer, om arbetsrätt och om hur du ska hantera förhandlingar och svåra situationer. Du kan med säkerhet driva det praktiska HR-arbetet. Målgrupp Utbildningen vänder sig till dig som har eller som står inför att få ansvar för personaladministrativa frågor.

Löpande starter

Sensus
Sensus logotyp

Skriva strategiska offerter och vinna fler affärer

  • Distans
  • 1 dag
  • 100%
Säljkompetens AB logotyp

- Utbildningen fokuserar på hur du skapar förtroende och affärsnytta i offerter VARFÖR SKA MAN BLI BÄTTRE PÅ OFFERTSKRIVNING? I dagens konkurrens är det viktigt att lägga ner arbete utöver det vanliga för att vinna kundernas förtroende. Med analys och fokus på värde, nytta och effekt kommer du att skriva den vinnande offerten till kunden. Genom att analysera och förstå kundens affär når ditt företags produkt eller tjänst igenom nålsögat bland kundens anbud. Att tänka strategiskt när man lägger ner tid på en offert är det som gör skillnaden på ett vinnande koncept eller avslag. Att förstå och kunna beskriva kundens affärsverksamhet gör att ditt företag vinner flest affärer. Slå dina konkurrenter på fingrarna med den mest igenkännande offerten som skapar förtroende hos kunden. VEM PASSAR KURSEN FÖR? Kursen vänder sig till dig som skriver offerter och behöver utvecklas vidare och få en större förståelse för dina kunders behov och affärsnytta. Med analys och fokus på värde, nytta och effekt kan du lära dig att skriva vinnande offerter till företagens kunder. Du arbetar idag som säljare, account manager eller key account manager och behöver utvecklas i offertskrivning. Startdatum: 2021-05-06 kl 09:00 Slutdatum: 2021-05-06 kl 16:00 Plats: Stockholm Pris: 8 900:- Startdatum: 2021-05-20 kl 09:00 Slutdatum: 2021-05-20 kl 16:00 Plats: Stockholm Pris: 8 900:-

Flera starter

Säljkompetens AB
Säljkompetens AB logotyp

Arbetsmiljö för ledare inom industri & hantverk

  • Flera orter
  • 1,5 dagar
  • 100%
Boge Kompetens AB logotyp

Lämpliga deltagare i denna utbildning är ledningsgrupp och arbetsledare som jobbar inom industri och hantverk. Vi kommer att ge en övergripande bild av de krav som ställs på dig som chef eller VD men också ge dig verktyg för att brett kunna driva arbetsmiljöarbetet i din organisation. Utbildningen ger en överblick i hur regelverk och myndighetskrav rör dig och hur dessa påverkar oss som ledare i vårt dagliga arbete. Efter utbildningen ska du kunna se kopplingen mellan de regelverk som är uppsatta och anpassningen av dessa till din organisation. För att få ut det optimala av utbildningen är det av yttersta vikt att den som bär huvudansvaret för arbetsmiljö deltar i kursen. Lämpliga deltagare i denna utbildning är VD och chefer på ledningsnivå. Utbildningen genomförs företagsförlagd och offereras på begäran. Några röster från tidigare utbildningar: "Utbildningen uppfyllde förväntningarna, " "Den fångade intresset för en tråkig fråga" "Vi fick generöst med material” "Jag var helt tom innan, gillar systematiken” "Bra att vår VD var med” "Den satte igång tankar, vi hade inte strukturen tidigare" Innehåll Allmänt, arbetsmiljörisker Krav, regelverk, lagstiftning Kontroll, övervakning, ansvarsfördelning Integration i verksamheten (SAM) Arbetsmiljöarbetet i ett ekonomiskt perspektiv Hantering av risker inom industri & hantverk Gruppövningar Verktyg och arbetsmetoder Under utbildningen kommer du att få ta del av/utforma mallar och dokument som kan användas i din egen verksamhet. Utbildningsbevis utfärdas efter genomförd utbildning. Datum/tid/plats Genomförs på plats hos kund, alternativt kan utbildningen genomföras digitalt Pris Utbildningen offereras på begäran. Ekonomiskt stöd kan sökas till denna utbildning, kan sökas via AFA. Boge Kompetens AB är godkänd av AFA som utbildningsanordnare.

Löpande starter

Boge Kompetens AB
Boge Kompetens AB logotyp

Truckkort/Truckutbildning

  • Huddinge
  • 1 dag
  • 100%
Utbildningslandslaget logotyp

Vi utbildar truckförare i kategori A 1-4, B 1-6, C 2-7, D 1-2. För din arbetsgivare är det viktigt att du tar utbildningen på allvar. Med goda truckförare minskar antalet personskador och skador på maskiner och inventarier. Kursen innehåller bl a: Lagar och regler Behörigheter Ansvar Åtgärder vid olycka Truckens konstruktion Arbetsmiljö Säkerhet och riskbedömning Daglig tillsyn, fortlöpande tillsyn och årlig besiktning En grundutbildning skall enligt SS-ISO (AFS 2001:5) ge kunskap om: De vanligaste förekommande olyckorna. Vad man gör när maskinen inte uppfyller kraven. Hindra obehöriga att använda maskinen Vi genomför huvuddelen av våra truckkurser ute hos våra kunder. Pris: från 3 700 kr ex moms (A 1-4, B 1-4).

Löpande starter

Utbildningslandslaget
Utbildningslandslaget logotyp