Vi stödjer tyvärr inte din webbläsare. Uppgradera till senaste versionen för mer säkerhet, högre hastighet och den bästa upplevelsen av Blocket Utbildning.

Allt inom Kompetensutveckling

Välj filter
Studietakt
Plats

Allt inom Kompetensutveckling

Ställning - Särskild utbildning +9 meter

Utbildning i fokus
  • Flera orter
  • 6 dagar
  • 50%
Ställningsskolan logotyp

Ställning - Särskild utbildning +9 meter riktar sig till alla som uppför, river eller förändrar ställning med en höjd över 9 meter, både de som utför, samt de som leder och planerar arbetet skall ha denna utbildning. Du kommer lära dig → Ställningskunskap → Lagar och regler i Sverige → Arbetsmiljö → Riskbedömning och analys → Skydd & Säkerhet → Arbetsplanering → Ritningsläsning → Materiallära → Montagesanvisningar Kursfakta Längd - 5 dagar + 1 dag förstudiematerial Annat språk? Samtliga utbildningar kan hållas på Engelska, Polska, Ryska, Litauiska, Estländska, Spanska m. flera Större grupper? Passar inte våra öppna kurstillfällen eller har du en större grupp? Vi kan utbilda på plats ute hos er! Pris: 8 995 kr. Registrering av ID06: 199 kr I priset ingår kursmaterial, utbildningsbevis, frukost, lunch och lokaler. Moms tillkommer.

Flera starter

Ställningsskolan
Ställningsskolan logotyp
Utbildning i fokus

Kurs i ledarskapsutveckling

Utbildning i fokus
  • Distans
  • 6 veckor
  • 50%
Hyper Island logotyp

Lär dig arbeta bättre i team och få kunskap om vikten kring samarbete och lyhördhet inför dina kollegor. Ett välfungerande team bidrar till mer effektivitet, motivation och når också företagets mål snabbare. När samhället ständigt förändras lär du dig hänga med i svängarna och får alla nödvändiga verktyg för bättre lagarbete. Till vem riktar sig kursen Ledarskapsutveckling? Kursen Ledarskap eller Ledarskapsutveckling sträcker sig till dig som på något sätt leder en grupp, projekt eller ett team – både officiellt och som informell ledare. Kursen lägger alltså fokus på viktiga egenskaper som alla typer av ledare bör besitta. Vad får du lära dig? Efter avslutad kurs besitter du kunskap och nyckelverktyg för att bli en bättre ledare. Du lär dig bli en bättre ledare oavsett om det gäller sammanhang online, fysiska möten eller både och. Du tar med dig förmågan att både utveckla och sporra grupper oavsett ämne eller tema genom att fördjupa dig i konflikthantering, strukturskapande, bejaka mångfald och integrering samt få kunskaper om att ge och ta emot feedback och se olika perspektiv på saker. Lära dig använda och att konstruktivt förklara olika metoder för att åstadkomma ett bra teamwork. Även i osäkra tider är det viktigt att ge människor trygghet. Här får du verktygen som lär dig leda även under föränderliga och osäkra situationer. Planera, designa och leda specifika möten, workshops och event. Den här kursen är både kul och berikande på ett personligt och arbetsmässigt plan. Lärdomarna kan du applicera både inom yrkes- och privatlivet. Läs mer om kostnader ovan.

Flera starter

Hyper Island
Hyper Island logotyp
Utbildning i fokus

Kurs i digital marknadsföring på distans

Utbildning i fokus
  • Online
  • 2 veckor
  • 100%
Nordic Tech Institute logotyp

Den här kursen ger dig ett helhetsintryck av alla huvudsakliga områden inom digital marknadsföring. Vi går igenom grunderna och fördjupar oss sedan inom varje område. På så sätt kommer du bygga spetskompetens inom digital marknadsföring. Kursen delar sitt fokus på både praktiska och teoretiska element. Du lär dig hur saker fungerar (det teoretiska), och du lär dig hur du faktiskt uträttar olika marknadsföringsaktiviteter (det praktiska). Vad kan jag jobba med efter kursen? Idag är marknadsföring och digital marknadsföring synonymt. Kompetensen är enormt efterfrågad på arbetsmarknaden. Efter du genomgått Nordic Tech Insitutes kurs i digital marknadsföring kommer du besitta dom kompetenser som arbetsmarknaden skriker efter mest. Du kommer efter kursen kunna jobba med: digital marknadsföring, sociala medier marknadsföring, google analytics, sökmotoroptimering, sökmotormarknadsföring och massa mer! Några vanliga jobbtitlar som du kan få efter avklarad utbildning är: Digital marknadsförare (eller onlinemarknadsförare) Digital Marketing Manager Sökmotoroptimerare (SEO:are) Sökmotormarknadsförare (SEM:are) Sociala-medier-marknadsförare E-postmarknadsförare Webbanalytiker Ad operations (display eller programmatisk marknadsförare) In- och outbound-marknadsförare Vad säger kursdeltagarna om kursen? “Kursen i digital marknadsföring gav mig precis det jag önskat. Djupdykning i områden som jag tidigare berört på ytan i mitt arbete som marknadsförare har nu gett ökad kunskap och självförtroende inom området. Kursledaren är kunnig, tydlig och inspirerande i sitt sätt att lära ut. Jag kan varmt rekommendera kursen till andra." - Clara Callmeryd, Sälj & Marknadsansvarig Sky Hotel Apartments

Löpande starter

Nordic Tech Institute
Nordic Tech Institute logotyp
Utbildning i fokus

Reklamationshantering av transporter

  • Online
  • 20 timmar
  • Egen takt
Gothia Logistics logotyp

Att hantera kundreklamationer på ett sakligt sätt - Målet med kursen Reklamationshantering av transporter är att ge dig kunskap och förståelse för hur hanteringen av kundreklamationer bör ske i syfte att behålla kunders tillit. Syftet är att ge dig grundläggande kunskap om regelverk och rutiner som fördelar ansvaret för godset och transporten vid en tvist. En stor del av logistiksystemet i ett företag består av att transportera varor från leverantörer och produkter till kunder. Transportfunktionen blir mer betydelsefull eftersom alltmer gods transporteras allt längre sträckor. Olika transportsätt ger olika risker för godset som transporteras. Kunderna bedömer tillfredsställelsen genom att jämföra sina förväntningar med upplevelsen av leveransen av varan och tjänsten. I dagens världsomfattande konkurrens är kundklagomål och dess hantering av stor betydelse för organisationer som söker en långsiktig relation med sina kunder. Vem vänder sig kursen Reklamationshantering av transporter till? Kursen riktar sig till personer som arbetar med transporter, inköp, distribution och lager samt administrativa tjänster inom kundtjänster och juridik. Studieupplägg Cirka 20 timmar aktiv studietid, beroende på förkunskaper. Varje studerande har tillgång till sin kurs i 6 månader. Fakturapris: 3890 kronor exkl. moms / studerande. För större utbildningsprojekt; begär offert. Online pris: 3740 kronor exkl. moms / studerande Kursens innehåll Del 1: Kundupplevd kvalitet Kundklagomål och reklamation Distributionskanal Fysisk distribution Från transport till logistik Logistiktjänster Godsvård och riskplanering Transportskador hos containeriserat gods Reklamationsfrågan inom sjötransporträtt Internationella biltransporter Del 2: Köpeavtal vid transporttjänster Leveransvillkor i ett köpeavtal med 3PL-uppdrag Ansvarsfrågor vid transporter NSAB 2015 – standardavtal Partsförhållanden vid transporter Störningar och ansvar i fraktkedjan Ansvarsbestämmelser vid biltransport Emballering av gods för sändning Allmänna principer vid lastsäkring av gods Del 3: Bristande kontrollmöjligheter Speditörens ansvar Leveranser till dörren och riskfördelning Transportreklamation Dold skada efter transporttjänst Reklamationshantering vid transportskador Rutiner vid temperaturavvikelse och reklamation Varu- och ansvarsförsäkring Reklamationshandläggare Goodwillansvar vid transporter

Löpande starter

Gothia Logistics
Gothia Logistics logotyp

Skyddsombud i praktiken – online

  • Online
  • 1 dag
  • 100%
Work Health logotyp

Att jobba med arbetsmiljöfrågor – en rolig uppgift, men inte alltid så lätt att axla i praktiken. Den här onlineutbildningen går igenom vad det innebär och hur du blir effektiv i ditt arbetsmiljöarbete. Den fokuserar på vanliga problem och scenarion och låter deltagarna med hjälp av övningar, case och grupparbeten hitta praktiska lösningar. Utbildningen ges via länk och passar alla skyddsombud, nya som erfarna, som vill få mer kunskaper om arbetsmiljölagstiftning, samverkan, skyldigheter och rättigheter. Du får också en introduktion till OSA (organisatorisk och social arbetsmiljö) samt hantering av kränkande särbehandling på jobbet. Du har även möjlighet att ta upp specifika fall och föreskrifter som berör just din arbetsplats. Tillsammans med tips, råd och erfarenheter från de andra deltagarna ger den här kursen dig en stabil plattform att bedriva ditt arbetsmiljöarbete på. Det här är vår mest populära intensivkurs som återkommande får mycket höga betyg i utvärderingar. Utbildningens mål Det övergripande målet är att deltagarna ska utveckla ett förhållningssätt och få kunskaper om metoder och arbetssätt för att kunna effektivt kunna medverka i arbetsmiljöarbetet på sina arbetsplatser. Målgrupp Skyddsombud, arbetstagare, fackligt förtroendevalda – och givetvis är arbetsledare också välkomna! Inga förkunskaper krävs. Sagt om kursen: ”Långt, långt, långt över förväntan!” (september 2020) ”Tack för att mycket givande kurs. Huvudet var mosigt på vägen hem från jobbet, mycket att processa och tänka på inför framtiden! KUL!” (mars 2020) "Jättebra kursansvarig, tydlig kommunikation, bra talare vilket gjorde det enkelt att hålla fokus hela dagen. Det var min första introduktion till arbetsmiljölagen och det trots det ändå enkelt att förstå och jag känner att jag kan ta det vidare och börja jobba med det i praktiken." (november 2019) "Kursen gav mig verktygen jag behöver för att veta vart jag ska börja i mitt arbete som skyddsombud." (oktober 2019) "Superbra att vi pratade mycket om de faktiska frågeställningar som vill ställs inför och applicering av lagarna" (maj 2019) "Bra material, bra upplagt med mycket praktiska övningar." (maj 2019)

Flera starter

Work Health
Work Health logotyp

PLC - Webbkurs

  • Distans
  • 2 dagar
  • 100%
FA-Kurs logotyp

Webbkursen i PLC ger deltagarna grundläggande kunskaper om funktionen hos och programmering av PLC-system samt felsökning av denna typ av maskiner. Kursen vänder sig till dig som behöver grundläggande kunskaper om hur PLC-system fungerar och programmeras. Huvudsyftet är att få en grundförståelse för tekniken som sådan och stort fokus läggs på hur man felsöker maskiner med PLC-system. Vill ni senare utöka kunskaper erbjuder vi en lång rad möjliga kompletteringskurser inom automation av olika slag beroende på intresse och behov. Vi använder lättanvända och kraftfulla simuleringsprogram och dessutom ett antal fysiska stationer, för att dels kunna förevisa funktioner och dels för att deltagarna själva skall kunna prova dessa. Vem passar webbkursen PLC för? Operatörer, elektriker, konstruktörer, underhållspersonal och andra med behov av grundläggande kunskaper i PLC-teknik. Den riktar sig även till dig med allmän teknisk bakgrund och datavana inom windowsmiljön.

Flera starter

FA-Kurs
FA-Kurs logotyp

Ekonomi – Grundkurs

  • Online
  • Halvdag
  • 100%
Reagens Affärsutveckling logotyp

Med den här utbildningen får du en grundläggande förståelse för företagsekonomi och innebörden av de vanligaste ekonomiska termerna. Utbildningen passar både dig som har erfarenhet av att arbeta med ekonomi och dig som är ny inom ämnet. Upplägg Utbildningen genomförs online och materialet består av en inspelad föreläsning/lektion. Om du är intresserad av att få mer personlig hjälp och coachning kan du koppla på ”On Line Mentor” på utbildningen. Du kan delta i utbildningen när du vill och varifrån du vill. Du kan också repetera lektionen och gå tillbaka till olika delar om det är något du vill tänka till om ytterligare. Filmen är 35 minuter vilket motsvarar ½ dag lärarledd utbildning. Vad innehåller Ekonomi – Grundkurs? Grundläggande begrepp In- och utbetalningar Inkomster och intäkter Utgifter och kostnader Skulder och eget kapital Resultatrapport Balansrapport

Löpande starter

Reagens Affärsutveckling
Reagens Affärsutveckling logotyp

Asbestutbildning

  • Flexibel ort
  • 1 dag
  • 100%
LAVI gruppen AB logotyp

Kursen ger teoretiska kunskaper om asbestens egenskaper, hälsoeffekter samt nödvändiga skyddsåtgärder som ska gälla enligt Arbetsmiljöverkets föreskrifter om asbest (AFS 2006:1). Vår kursledare har erfarenhet av asbest och varit verksam, administrativt och teknisk i 15 år. Vem riktar sig Asbestutbildningen till? För personer som vistas i en miljö där det finns en risk att du kan komma i kontakt med asbest i ditt arbete. Kursen är till för dig som inte själv ska sanera asbest, men som måste ha allmän utbildning enligt AFS 2006:1, 19 §.

Löpande starter

LAVI gruppen AB
LAVI gruppen AB logotyp

Certifierad Verksamhetsutvecklare

  • Flera orter
  • 2 månader
  • 15%
BiTA Service Management logotyp

Certifierad Verksamhetsutvecklare riktar sig till dig som jobbar med verksamhetsutveckling och som vill bredda och fördjupa sina kunskaper. Du kanske idag jobbar som ledare, projektledare, förändringsledare eller processägare inom IT, HR eller marknad och vill förbättra dina möjligheter att gå från ord till handling för att nå uppsatta mål. Kursen består av totalt 7 kursdagar fördelade på tre tillfällen (2+2+3 dagar). Mellan respektive tillfälle förväntas deltagarna utföra hemuppgifter som bygger på kunskap inhämtad under kursen och som tillämpas på verkliga förutsättningar. Kursen innefattar också coachning där kursledaren upp till 5 timmar är tillgänglig för dig i ditt dagliga arbete. Fokus under kursen är på vad vi kallar taktiska arbetsområden vilket innebär att du baserat på förutsättningar i omvärld, intressenter och verksamhetslogik lär dig utveckla organisationer, processer, kulturer, internkommunikation och team för att nå uppsatta mål. Då utbildningen är moduluppbyggd är det också möjlighet att addera ytterliga kompetensområden. Erfarna lärare Vi har bokat våra mest erfarna lärare och konsulter tillsammans med inhyrda experter och laddat dem med uppgiften att konkret hjälpa dig att dels utvecklas i din roll och som människa, dels kunna etablera nuläge och mål för att därefter leda hela eller delar av verksamheten genom utvecklingsresan. Efter utbildningen Certifierad Verksamhetsutvecklare Efter utbildningen vet du hur du ska leda, kommunicera och skapa förtroende för att kunna göra skillnad i rollen som verksamhetsutvecklare.

Flera starter

BiTA Service Management
BiTA Service Management logotyp

Guldpaketet – 16 e-kurser i Officepaketet

  • Online
  • 12 månader
  • 50%
Infocell logotyp

Det ultimata kurspaketet. Här har du tillgång till ALLA våra e-kurser. Totalt över 700 kursavsnitt fördelade på 16 e-kurser i Micrsoft Office. Med videofilmer, digital kurslitteratur, nedladdningsbara övningsfiler och frågetester har du en utbildning som slår det mesta! Du får snygga kursintyg också. Läs mer om utbildningarna på vår hemsida. Där kan du även prova vår Gratiskurs som innehåller inloggning med några kursavsnitt från varje e-kurs. Följande e-kurser ingår i Guldpaketet: PowerPoint Word Outlook OneNote Excel Grund/Självlärda Teams Office 365 online Windows 10 Skype för Företag Excel Fördjupning Excel Pivottabeller Excel Avancerad Power Query Power Pivot Power BI VBA och makron Giltighetstid Utbildningens giltighetstid är 12 månader Utbildningstid Utbildningstiden varierar beroende på

Löpande starter

Infocell
Infocell logotyp

Motorsågsutbildning /Röjsåg

  • Flexibel ort
  • 2 dagar
  • 100%
Confirm Education logotyp

Från och med den 1 januari 2015 ska den som arbetar med motorsåg ha godkänts i ett teoretiskt och ett praktiskt prov. Det ska också finnas dokumentation som styrker detta. Dessa krav finns i Arbetsmiljöverkets föreskrifter: Användning av motorkedjesågar och röjsågar, AFS 2012:1, som i övriga delar trädde ikraft 1 december 2012. Utbildningen innehåller teoretiska och praktiska delar med slutprov. Efter avslutad utbildning med godkänt resultat erhålls ett utbildningsbevis ( Motorsåg A/B) Besök vår hemsida för anmälan och mer information eller ring 073 - 500 83 28.

Löpande starter

Confirm Education
Confirm Education logotyp

Arbete på väg - Steg 1.1, 1.2 och 1.3

  • Distans
  • 1 dag
  • 100%
Svensk Uppdragsutbildning logotyp

Arbete på väg - Steg 1.1, 1.2 och 1.3 utgår från Trafikverkets kompetenskrav och riktar sig till alla som arbetar med vägarbete eller liknande, oavsett om det är byggande, underhåll eller drift. Enligt Nollvisionens synsätt måste mänskliga misstag tolereras i trafiken, men konsekvenserna av misstagen får inte leda till att människor dödas eller skadas. Som väghållare (vägägare) eller väghållningsmyndighet är man ansvarig gentemot trafikanterna, enligt Väglagen och Plan- och Bygglagen, att ens vägnät är trafiksäkert även då man måste reparera, underhålla eller bygga väg. Detta innebär att Trafikverket och kommunerna har detta ansvar. Därför kräver de nämnda myndigheterna att den personal som hyrs in för att sköta nämnda arbetsuppgifter har den utbildning och kompetens som krävs för att sköta detta i väghållningsmyndighetens namn. Rätt kompetens för svenska krav Svensk Uppdragsutbildning är utbildningsföretaget som hjälper till att hålla det svenska arbetslivet uppdaterat med relevant kompetens för varje uppdrag. Våra kvalitetssäkrade utbildningar certifierar och motsvarar gällande kompetenskrav inom bygg och anläggning, el och teknik, transport och maskin, infrastruktur, skog samt personal. Våra utbildningar kan företagsanpassas med inslag för era aktuella behov. Kort sagt: när det är dags att vässa kompetensen, gå till dem som har den. För vem? Arbete på väg - Steg 1.1, 1.2 och 1.3 vänder sig till anställda och entreprenörer som utför vägarbeten, oavsett om det rör sig om byggande, underhåll eller drift. Till exempel: entreprenadföretag, åkerier, i vissa fall elektriker som sysslar med kabelläggning eller reparationer längs vägen, riv- och saneringsföretag, kommuner med flera. Giltighetstid: 5 år

Löpande starter

Svensk Uppdragsutbildning
Svensk Uppdragsutbildning logotyp

Grundutbildning i mjuklödning FSD 5115

  • Stockholm
  • 5 dagar
  • 100%
Swentech Utbildning logotyp

Har era kunder höga krav på er kompetens? Har ni tillräcklig kvalitet på era mjuklödda förbindningar? Följer ni en godkänd standard i mjuklödningen? Kraven på god kvalitet ökar för de flesta företag. Hög kvalitet i mjuklödda förbindningar är ett krav och en nödvändighet, för att hålla en acceptabel nivå på kostnaderna. Utbildningen har utformats för att lära deltagaren att arbeta efter de hårda krav som idag ställs på en mjuklödd förbindning. Behörighetsbeviset är särskilt viktigt för de företag som har det svenska försvaret och företag med högt ställda krav på kvalitet som kund. kursen är grundläggande och ger efter ett godkänt kompetensprov ett internationellt behörighetsbevis enligt Försvarsstandarden FSD 5115. Målet för utbildningen är att ge deltagaren förmåga och kompetens att både utföra och bedöma lödningar med hänsyn tagen till kvalitet och driftssäkerhet. Vem riktar sig grundutbildningen i mjuklödning FSD 5115 till? Utbildningen riktar sig till personer som idag arbetar exempelvis som montörer, konstruktörer, provare eller kvalitetskontrollanter. Behörighetsbevis Internationellt behörighetsbevis enligt FSD 5115. Giltigt i 4 år. Swentech är godkänt av FMV som utbildningsanordnare inom mjuklödning.

Löpande starter

Swentech Utbildning
Swentech Utbildning logotyp

Skriva strategiska offerter och vinna fler affärer

  • Distans
  • 1 dag
  • 100%
Säljkompetens AB logotyp

- Utbildningen fokuserar på hur du skapar förtroende och affärsnytta i offerter VARFÖR SKA MAN BLI BÄTTRE PÅ OFFERTSKRIVNING? I dagens konkurrens är det viktigt att lägga ner arbete utöver det vanliga för att vinna kundernas förtroende. Med analys och fokus på värde, nytta och effekt kommer du att skriva den vinnande offerten till kunden. Genom att analysera och förstå kundens affär når ditt företags produkt eller tjänst igenom nålsögat bland kundens anbud. Att tänka strategiskt när man lägger ner tid på en offert är det som gör skillnaden på ett vinnande koncept eller avslag. Att förstå och kunna beskriva kundens affärsverksamhet gör att ditt företag vinner flest affärer. Slå dina konkurrenter på fingrarna med den mest igenkännande offerten som skapar förtroende hos kunden. VEM PASSAR KURSEN FÖR? Kursen vänder sig till dig som skriver offerter och behöver utvecklas vidare och få en större förståelse för dina kunders behov och affärsnytta. Med analys och fokus på värde, nytta och effekt kan du lära dig att skriva vinnande offerter till företagens kunder. Du arbetar idag som säljare, account manager eller key account manager och behöver utvecklas i offertskrivning. Startdatum: 2021-05-06 kl 09:00 Slutdatum: 2021-05-06 kl 16:00 Plats: Stockholm Pris: 8 900:- Startdatum: 2021-05-20 kl 09:00 Slutdatum: 2021-05-20 kl 16:00 Plats: Stockholm Pris: 8 900:-

Flera starter

Säljkompetens AB
Säljkompetens AB logotyp

Grundläggande logistik

  • Online
  • 20 timmar
  • Egen takt
Gothia Logistics logotyp

Ökad förståelse för hela logistikkedjan - De centrala begreppen inom logistik och ekonomi har en tydlig koppling. Kursen Grundläggande logistik syftar till att lära ut de grundläggande begreppen och visa på dessa samband. Kursen går igenom material- och produktionsstyrningens roller när företagets processer har ett materialflöde av betydande mått. Du får även kunskaper i logistikens helhetssyn och det integrerade arbetet i hela logistikkedjan – från materialförsörjning till produktion och distribution. Vem vänder sig kursen Grundläggande logistik till? Du arbetar praktiskt med någon funktion inom logistikområdet, exempelvis inköp, produktionsplanering, lagerverksamhet, distribution och transporter, och arbetar även med ekonomiska och produktionstekniska frågor. Kursens mål Du kan tillämpa de nya kunskaperna genom analyser av er verksamhet. Du har lärt dig hur man kontrollerar logistikflöden och processer och strukturerar bättre. Du vet även hur man drar slutsatser i arbetet mot ökad lönsamhet genom sänkta totala kostnader och/eller ökade intäkter. Studieupplägg Cirka 20 timmar aktiv studietid, beroende på förkunskaper. Varje studerande har tillgång till sin kurs i 6 månader. Fakturapris: 3890 kronor exkl. moms / studerande. För större utbildningsprojekt; begär offert. Online pris: 3740 kronor exkl. moms / studerande Kursens innehåll Del 1: Företagande Vad är ett företag? Företagets intressenter Företaget som ett värdeskapande affärsnätverk Företagets affärsidé Företagets utveckling Företagsekonomins problemområden Företagsekonomins olika ämnesavsnitt Ekonomiska begrepp Rörliga och fasta kostnader Resultat och lönsamhet Kapitalanvändning Räntabilitet - DuPont-modellen Räkneexempel med interaktiv DuPont-modell Logistiken och DuPont-modellen Del 2: Vad är logistik? Logistikarbete Definitioner och begrepp Skandinaviska MA-begreppet Leveransservice Logistikens utveckling genom tiderna Utveckling av produktionssystem Produktionsprocess Produktionssystem Produktionstyp Materialplanering och styrning Faktorer och trender Nyckeltal inom logistikområdet Del 3: Logistiska aktiviteter Systemteorin Övergripande planeringssteg System för produktuppbyggnad Material- och produktionsstyrningens roller Suboptimering eller helhetssyn? Materialförsörjning Produktionsstyrning Planeringsmetoder och kundorderpunkt Materialflöde Distributionsprocessen Begreppet distributionskanal Handel och försäljningskanaler Nya distributionsformer Kund- och leveransservice Kundupplevd kvalitet

Löpande starter

Gothia Logistics
Gothia Logistics logotyp

Projektledning och agila metoder, online

  • Online
  • 4 månader
  • Egen takt
Påhlmans Handelsinstitut logotyp

Denna grundkurs i traditionell projektledning och agila metoder ger dig kunskap, metodik och verktyg för att arbeta professionellt och framgångsrikt med projektledning inom din nuvarande eller framtida yrkesroll. Möjlighet till certifikat. Kursen är praktiskt inriktad helt utifrån näringslivets behov och innehåller både traditionell projektmetodik och agil metod. Du får lära dig användbara strategier för att snabbt nå resultat och att skapa flexibilitet i projekt samtidigt som du behåller ramar och struktur. Agil betyder lätt, snabbrörlig, föränderlig och anpassningsbar. Kursen fokuserar på konkreta agila metoder för att ge mest praktisk nytta för deltagarna: vi inriktar oss på handfasta verktyg. Agil projektledning har inspirerats av LEAN och tankegångarna: ständiga förbättringar, minimering av slöseri och effektiva flöden. Efter kursen i Projektledning och agila metoder Efter genomförd kurs är du redo att arbeta med professionella projektledarmetoder i din yrkesroll där du kan använda traditionell metodik och agila metoder samt en kombination av dessa, plus ett digitalt projektverktyg. Deltagare erhåller ett certifikat efter inskickad och godkänd inlämningsuppgift. Om du endast genomför kursen, så erhåller du ett intyg. Omfattning Det är inga fysiska träffar eller tidsbestämda uppgifter/aktiviteter och du väljer själv din studietakt. Du kan som längst studera fyra månader från inloggning: allt material finns tillgängligt för repetition under hela studietiden. Anmälan Vi tar emot anmälan löpande under året så du kan starta dina studier när det passar dig.

Löpande starter

Påhlmans Handelsinstitut
Påhlmans Handelsinstitut logotyp

ITIL® 4 för Servicedesk - Distans

  • Distans
  • 1 dag
  • 50%
BiTA Service Management logotyp

Behöver du som arbetar i en Servicedesk kunskap om ITIL? Hur kan kunskaperna effektivisera en supportorganisation? ITIL® 4 för Servicedesk är en fullmatad kurs om prioritering av ärenden, organisation av servicedesk, relationen mellan olika processer och beroenden mellan processer ser ut. Det här är en lärarledd distanskurs som riktar sig till dig som har svårt att delta på en klassrums-baserad kurs i våra kurslokaler, eller kanske inte heller har möjlighet att avvara en hel arbetsdag för kompetensutveckling. Alla deltagare deltar i på distans från den plats som passar en själv bäst och som har internetuppkoppling. En kursdag är 3½ timmar och kursen sträcker sig över 2 dagar (kl 13.00-16.30 varje dag). Du kommer efter kursen att bättre kunna fånga kundernas behov och leverera lösningar med kvalitet. Inom ITIL 4 har man fångat upp det senaste inom IT-tjänstesektorn för att skapa de bästa förutsättningarna att kunna leverera värdefulla tjänster. Vem riktar sig kursen ITIL® 4 för Servicedesk Utbildningen riktar sig till dig som arbetar med support i en servicedesk. Du som har stor nytta av kursen kan vara supportmedarbetare, tekniker eller arbeta med drift eller applikationsansvarig. Om kursen genomförs intern hos er rekommenderar vi att alla som är involverade i processerna deltar för att få en förståelse för sin egen roll i leveransen.

Löpande starter

BiTA Service Management
BiTA Service Management logotyp

Coacher med kunder

  • Online
  • Egen takt
  • Egen takt
Academy Online logotyp

I denna kurs kommer du lära dig allt du behöver veta för att sälja och marknadsföra dig själv som coach. "Att arbeta som coach är något av det bästa man kan göra! Min intention är att du lämnar denna kurs med mer motivation, full av energi, en tydlig handlingsplan för att sälja in dig själv direkt och en långsiktig strategisk plan för att bli ett varumärke" säger en av våra lärare. ATT STUDERA KURSEN INNEBÄR ATT: - Du startar din kurs när du vill - Du studerar hur du vill, med dator, läsplatta eller mobiltelefon - Du avgör själv studietakten - Du studerar var du vill - Från det att du börjar studera en kurs har du tillgång till materialet under ett år Välkommen att anmäla dig på vår kurssida!

Löpande starter

Academy Online
Academy Online logotyp

Tandsköterska

  • Online
  • Motsvarar 2 år
  • Flexibel takt
Cady Training Academy logotyp

Vill du ha ett stimulerande arbete inom tandvården? Tycker du om att arbeta med människor och ha mycket patientkontakt? Är du vård- och serviceinriktad med god empatisk förmåga? Gillar du att administrera och ligga steget före? Distansutbilda dig då till tandsköterska – ett arbete med mycket goda framtidsutsikter! Om du tycker att det är stimulerande att arbeta med människor och är serviceinriktad med en empatisk och pedagogisk förmåga kan detta vara yrkesrollen för dig. Ditt arbete som tandsköterska är omväxlande där du utför många olika typer av arbetsuppgifter och har mycket patientkontakt. Som tandsköterska arbetar du ofta i ett vårdteam med främst tandläkare och tandhygienist. Under utbildningen får du bl.a. lära dig att assistera tandläkare, ta röntgenbilder, hantera material ur ett miljö- och hälsosäkert perspektiv, arbeta med förebyggande tandvård samt utföra administrativa uppgifter som t.ex. receptionsarbete. Det finns mycket goda möjligheter till att få ett arbete efter avslutad utbildning inom detta bristyrke pga bl.a. de stora pensionsavgångar och efterfrågan för kompetenta personal är stort. Fakta om utbildningen Innehållet motsvarar en 2-årig yrkesutbildning vid traditionellt studiesätt men du påverkar själv din studietid! Faktiska studietiden är individuell då du läser helt i din egen takt och kan variera den med vårt flexibla upplägg. Om du läser t.ex. 100% utan lov samt har god studievana/disciplin kan utbildningstiden halveras. Max lästiden är 4 år. Du väljer själv ditt önskade startdatum. Innan du kan börja läsa ska vi ha tagit emot betalning av utbildningskostnaden. Denna utbildning är helt på distans utan fysiska träffar. Du kan läsa vart än du befinner dig och har dator- och internetankomst. Du kan läsa dygnet runt i vår online lärplattform. Du gör skriftliga inlämningar och studieavstämningar ingår. Du kan jobba samtidigt som du läser hos oss! Du väljer själv hur du vill lägga upp dina studier. Praktik ingår och är vanligtvis 8 veckor på heltid. Det finns 3 perioder och upplägget är flexibelt. Längden är beroende på bl.a. tiden det tar dig att uppnå praktikmålen samt ev. validering av tidigare erfarenheter. All kurslitteratur ingår. Vi använder främst interaktiva online böcker. Utbildningen ej är CSN-berättigad. Då du läser när du vill har vi inte närvarorapportering (som krävs för att få studiestöd). Denna utbildning vänder sig till både privatpersoner och arbetsgivare/organisationer. Diplom samt yrkesutbildningsbevis erhålles efter avslutad utbildning. Denna utbildning motsvarar eftergymnasial nivå vid studieslut. Vi erbjuder delbetalningsmöjligheter i samarbete med Human Finans. Välj bland flera alternativ med eller utan ränta.

Löpande starter

Cady Training Academy
Cady Training Academy logotyp

Certifierad HR

  • Distans
  • 2 veckor
  • 100%
Framfot logotyp

En utbildning för dig som är eller kommer att bli HR-chef eller HR-ansvarig, och för dig som vill ta vara på er viktigaste resurs: personalen. Vem passar utbildningen för Den här utbildningen passar dig som vill se till att du har rätt HR-kompetens. Och få ett kvitto på det i form av en certifiering. Utbildningen Certifierad HR – upplägg Utbildningen består av de tre delutbildningarna HR i praktiken, Rekrytera rätt och Arbetsrätt i praktiken. Det ingår även medarbetarundersökning, extra kvalitetssäkring och stöd i den praktiska tillämpningen. Du väljer själv i vilken takt du vill genomföra de tre stegen så att det passar både dig och din organisation. Men fokus under alla delutbildningarna är att ge dig den kunskap som behövs för att ta hand om och utveckla personalen, organisationens viktigaste resurs. Varje delutbildning ger dig rätt mängd verktyg för att praktisera mellan tillfällena. Syftet är att du ska utveckla dig själv, din organisation och medarbetarna. Och du och dina kurskamrater kan följa utvecklingen och få kvitto på vad som fungerar hos er själva och varandra. PRAKTISK INFORMATION 3+2+2 dagar 09:00-17:00 Stockholm, Göteborg, Malmö Max 10 deltagare

Flera starter

Framfot
Framfot logotyp