Vi stödjer tyvärr inte din webbläsare. Uppgradera till senaste versionen för mer säkerhet, högre hastighet och den bästa upplevelsen av Blocket Utbildning.

Kompetensutveckling inom Hotell, Restaurang & Service

7 utbildningar hittades
Välj filter
Studietakt

Kompetensutveckling inom Hotell, Restaurang & Service

7 utbildningar hittades

Serveringstillstånd

  • Online
  • 8 timmar
  • 50%
Krogarna.se logotyp

Utbildningen är en enkel och pedagogisk utbildning för dig som behöver de rätta kunskaperna i alkohollagen. Innan kursen är avklarad testas dina kunskaper i vårt utbildningssystem så att du kan vara säker på att du har de kunskaper som krävs för att klara provet hos kommunen på första försöket. Tillsammans med våra sponsorer gör vi det nu möjligt för krögare och personal runt om i landet att utbilda sig i alkohollagen via utbildningen Serveringstillstånd till ett mycket förmånligt pris. Utbildningen riktar sig till de personer i företaget som ska göra kunskapsprovet hos kommunen eller till de som bara önskar att fräscha upp sina kunskaper i alkohollagen. Utbildningen finns på svenska, engelska och arabiska.

Löpande starter

Krogarna.se
Krogarna.se logotyp

Grundkurs i livsmedelshygien (HACCP)

  • Online
  • 9 timmar
  • 50%
Krogarna.se logotyp

Kursen vänder sig till dig som vill lära dig mer om vilka risker som finns vid hantering av livsmedel. Genom utbildningen får du de rätta kunskaperna för att kunna hantera livsmedel på ett säkert sätt. Kursen är framtagen av experter från Svensk Livsmedelskvalité. Kursen är uppbyggd enligt Livsmedelsverkets och SAMS f.d. kursplan och anpassad till en interaktiv utbildning. Kursen vänder sig till dig som startar en livsmedelsverksamhet, dig som ska hantera öppna livsmedel och dig som ställer lite högre krav på din personal och hygienen i ditt kök. Utbildningen finns på svenska och engelska.

Löpande starter

Krogarna.se
Krogarna.se logotyp

Kundkontakt - Ta er service till nya nivåer

  • Online
  • 1 dag
  • Egen takt
Nordic Tech Institute logotyp

I denna kurs tar vi upp allt som har med service att göra och man får självklart veta vad som upplevs som riktigt bra service och hur man tar den kortaste vägen dit. Dessutom får man övningar och träningsexempel för att kunna ta sig och sin personal vidare till nästa steg i serviceprocessen. Vissa inser att man måste jobba med service, vissa gör det naturligtvis inte. Har man en bra produkt och hög efterfrågan, så visar statistiken att man i högre grad tror sig behöver slippa servicebiten för att produkten säljer sig själv. I den här kursen får ni reda på varför detta är helt fel och dessutom direkt skadligt för er verksamhet. Utbildningens innehåll Ditt företags service kan aldrig upplevas från insidan, det måste ses från utsidan. Därför går man självklart också igenom hur man på ett optimalt sätt ser sin egna servicenivå och även får en kunskap om sin egen del i kugghjulet! Vi går igenom dels serviceutvecklingens historia, hur man tidigare har sett på service och hur framtidens servicearbete ser ut. Vem är kursen i Kundkontakt för? För dig som jobbar med någon form av kundkontakt För dig som ansvarar över någon med kundkontakt För dig som vill förstå service bättre och förbättra din förståelse om bemötande i många olika situationer Har ni utmaningar med er servicenivå oavsett om ni är en IT-konsult, butik eller säljorganisation? Vill ni bli bäst i Sverige på att ge service och kan ni själva se ert ansvar i processen mot att kunna göra en trist monolog till en givande dialog, då är dena kurs för er! Kursansvarig: Chris Pettersson Chris Pettersson är en av Sveriges i särklass bästa föreläsare sett till retorik och framförande och har gjort över 350 föreläsningar inom försäljningsutveckling och motivation. Han har ett långt och gediget CV både inom sin karriär som säljare och försäljningschef, men också som affärsutvecklare och föreläsare. Läs mer om Chris på vår hemsida.

Löpande starter

Nordic Tech Institute
Nordic Tech Institute logotyp

Kundservice som imponerar

  • Distans
  • 2 dagar
  • 100%
Framfot logotyp

Utbildning i kundservice för dig som vill bygga framgångsrika kundrelationer med ett leende. Kundservice som imponerar är utbildningen där du får färdigheter som gör dina kunder till hängivna anhängare. Du lär dig merförsäljning med frågeteknik, intresse och engagemang. Lär dig hantera besvärliga situationer som reklamationer, klagomål och missnöje på ett sätt som imponerar på kunden. Som bonus får du självförtroende att bjuda på dig själv och skapa en glad och öppen atmosfär. Resultatet blir att företagets varumärke blir lika med omtanke, service och personligt bemötande. PRAKTISK INFORMATION 2 dagar 09:00-17:00 Stockholm Max 10 deltagare

Flera starter

Framfot
Framfot logotyp

Skapa din egen onlineutbildning

  • Online
  • 6 månader
  • 50%
Krogarna.se logotyp

Ta fram din egen utbildning för din personal med filmer, frågor och prov. Nu kan du skräddarsy din egen onlinekurs via vår utbildningsplattform ilearnzy. Här kan du enkelt bygga din egen utbildning för din personal med filmer, frågor och kursmaterial. Du kan följa upp hur det går för dina anställda via statistik, och på det sättet se till så att alla erhåller den kunskapsnivå ni önskar. Utbildningsplattformen är responsiv vilket innebär att studenten kan genomföra sin kurs via mobil, platta eller via datorn. En utbildning som kan vara bra att investera i är en Personalpolicy som era nyanställda ska klara av innan sin första arbetsdag. Att skapa en egen utbildning behöver inte bli dyrt. Vi har många års erfarenhet av att ta fram pedagogiska onlineutbildningar och kan vägleda er. Kontakta oss så hjälper vi dig. För pris: Be om offert.

Löpande starter

Krogarna.se
Krogarna.se logotyp

E-learning: Grundläggande livsmedelshygien

  • Online
  • 2-3 timmar
  • 100%
Kiwa Inspecta logotyp

Grundläggande livsmedelshygien är en utbildning vars mål är att ge dig större förståelse för och rätt verktyg för att hantera livsmedelshygien på din arbetsplats. Det är många faktorer som styr och genom att få en bättre helhetsbild kring risker och förutsättningar är det lättare att bedriva ett förebyggande arbete. Vem är kursen i Grundläggande livsmedelshygien för? För alla verksamheter som hanterar livsmedel är grundläggande kunskap om livsmedelshygien viktigt. Kursen vänder sig till alla som hanterar livsmedel i någon form såsom; restaurang, livsmedelsbutik, storhushåll och livsmedelsindustri, med eller utan förkunskaper i livsmedelssäkerhet. Vad kursen ger dig: En större kunskap och förståelse i livsmedelshygien och motivation att använda det du lärt dig under kursen i din verksamhet. Under kursen går vi bland annat igenom: Mikrobiologiska faror Kemiska faror Fysiska faror Allergena faror Kontamination Egenkontroll HACCP Med mera.

Löpande starter

Kiwa Inspecta
Kiwa Inspecta logotyp

Alkoholhandläggare

  • Online
  • 10 timmar
  • 50%
Krogarna.se logotyp

Denna utbildning ger dig som alkoholhandläggare de grundläggande teoretiska kunskaperna för ditt arbete. Du har tillgång till utbildningen i 12 månader. Kursen leds av Cecilia Wahlgren, F.d. Alkoholhandläggare och uppskattad föreläsare inom ämnet. Denna interaktiva utbildning är framtagen tillsammans med Cecilia Wahlgren som har många års erfarenhet av alkoholhandläggning. Kursen är riktad till dig som ny alkoholhandläggare eller till dig som vill fräscha upp dina kunskaper.

Löpande starter

Krogarna.se
Krogarna.se logotyp