Vi stödjer tyvärr inte din webbläsare. Uppgradera till senaste versionen för mer säkerhet, högre hastighet och den bästa upplevelsen av Blocket Utbildning.

Kompetensutveckling inom Marknadsföring

19 utbildningar hittades
Välj filter
Studietakt

Kompetensutveckling inom Marknadsföring

19 utbildningar hittades

Kurs i sociala medie-marknadsföring - Distans

Utbildning i fokus
  • Online
  • 15 timmar
  • Egen takt
Crunch time logotyp

Hur fungerar sociala medier? Vilka kanaler ska jag välja? Hur gör jag en annonskampanj i praktiken? Vilket innehåll ger mest effekt? Vilken är rätt tonalitet för mitt varumärke och hur gör jag egentligen planering, medieplaner och utvärdering på bästa sätt? I den här kursen får du sylvass kunskap varvat med praktiska tips inom sociala medie-marknadsföring. Med en branschledande expert som kursledare och resten av gänget på Crunch time som alltid finns nära till hands om du vill ha ett bollplank i ditt marknadsföringsarbete. Vem är kursen i sociala medie-marknadsföring till för? Många tidigare kursdeltagare är personer på kommunikationsavdelningar som vill kompetensutveckla och lära sig sociala medie-marknadsföring. Tidigare kursdeltagare består också av egenföretagare och personer anställda på reklambyrå. Upplägg & tidsåtgång Den här kursen består av innehållsrika videoföreläsningar byggt på konkret, branschledande kunskap samt övningar, textmaterial, quiz, verktyg och mallar så som ordlista och mall för medieplan och kommunikationsplan. Du kan anmäla dig till kursen på vår hemsida och börja läsa den direkt. Vi kan också ringa (eller maila eller chatta) så att du har chans att ställa eventuella frågor. Kursen är cirka 15 h lång. Du behåller ditt inlogg även efter avslutad kurs. Certifikat: Alla våra kurser ger certifikat efter avslutad kurs.

Löpande starter

Crunch time
Crunch time logotyp
Utbildning i fokus

WonderBrand Academy - Skapa framgångsrika varumärken

  • Online
  • Egen takt
  • Egen takt
WonderBrand Academy logotyp

Har du kontroll över ditt varumärke? Oavsett om ditt mål är att skapa tillväxt, lägga en grund för ett gynnsamt företagsklimat eller ta kommandot över hur marknadsföring och kommunikation påverkar varumärkeslöftet, är utbildningen WonderBrand Academy helt rätt! WonderBrand Academy är en onlineutbildning som sker i form av egenstudier på vår digitala plattform. Den digitala portalen agerar som en varumärkescoach där du och ditt bolag guidas genom varumärkesprocessens olika moment. Parallellt med utbildningen, som hålls av sakkunniga handledare på film och i text, ges utrymme för konkret varumärkesarbete i det digitala verktyget. Vem passar utbildningen WonderBrand Academy för? Utbildningen passar alla som är intresserade av metodik i varumärkesbyggande. Utbildningen är i synnerhet anpassad för arbete med organisationsvarumärken och mest lämpad för små och medelstora bolag, även om inget motsäger att den används även för större företag. Hos de mindre bolagen är det rimligtvis entreprenören och/eller VD själv som genomför utbildningen och på medelstora bolag är det förslagsvis marknadsansvarig eller person med liknande befattning. Omfattning: Du har tillgång till plattformen i tolv månader och genomför utbildningen i egen takt.

Löpande starter

WonderBrand Academy
WonderBrand Academy logotyp

Sökmotormarknadsföring (SEM) och Google Ads - Distans

  • Online
  • 2 dagar
  • Egen takt
Nordic Tech Institute logotyp

Kursen ger dig ett helhetsintryck av SEM (sökmotormarknadsföring) med fokus på Google Ads (samt Bing Ads). Vi går igenom grunderna och fördjupar oss sedan inom alla delar av annonsering i sökmotorer. På så sätt kommer du bygga spetskompetens inom sökmotormarknadsföring. Efter avklarad kurs har du nog med kunskap för att jobba med sökmotormarknadsföring, Google Ads. Du har även goda förutsättningar för att skapa ett fullständigt och vinstdrivande annonskonto i verktyget. I kursen går vi grundligt igenom bl.a. vad SEM är och hur det fungerar, Google Ads, annonsera med rätt sökord, skriv klickbara annonser, löpande analys och förbättringar och mycket mer. Vem är kursen i sökmotormarknadsföring för? Vår kurs passar utmärkt för all form av kompetensutveckling. Nedan listar vi några av dom som brukar gå vår kurs. För dig som är nybörjare på sökmotormarknadsföring och vill lära dig mer För dig som ansvarar över ett Google Ads-konto och vill förbättra dina kunskaper och skapa ett lönsamt konto För dig som vill jobba med sökmotormarknadsföring, till exempel på en byrå För dig som driver ett företag och vill växa din verksamhets närvaro på Google genom annonsering Kursansvarig: Per Burman I denna kurs delar Per med sig av sin långa och breda erfarenhet inom Sökmotormarknadsföring. Du får möjligheten att lära dig hur SEM fungerar i teori & praktik, hur du kommer igång och konkreta tips för olika typer av företag. Kursen passar både dig som är nybörjare på SEM eller har tidigare erfarenhet från till exempel ett mindre eller större företag.

Löpande starter

Nordic Tech Institute
Nordic Tech Institute logotyp

Certified Social Media Manager

  • Stockholm
  • 3 dagar
  • 100%
Wednesday Relations logotyp

Vill du vässa till ditt CV, spetsa din kompetens och öka din kunskapsnivå inom digital marknadsföring och sociala medier? Certified Social Media Manager är utbildningen för dig eller för företag som vill ta närvaron i sociala medier till nya nivåer, med en tydlig koppling till faktisk affärsnytta. Med hjälp av en tydlig digital strategi kan du både stärka kundlojaliteten, generera fler konverteringar och öka lönsamheten genom sociala medier. Utbildningen resulterar i en certifiering som Social Media Manager. Varje grupp består av max 16 deltagare för att det ska bli en bra dynamik och nätverkande. Vem borde gå? Utbildningen passar dig som idag t.ex. arbetar som: Marknadschef Digital strateg Marknadsansvarig Kommunikatör Marknadsansvarig Social Media Coordinator/Manager Eller så är du inte något av ovan än, men vill gärna bli en expert på Sociala Medier. Då är den här utbildningen perfekt för dig att skaffa dig all kunskap du behöver och genom ett certifikat bli den bästa kandidaten för ditt framtida jobb. Huvudlärare Huvudlärare för utbildningen är Daniel Erkstam. Du kommer också träffa och lära av inbjudna experter. "GRADE A! Han är riktigt bra på att förmedla kunskap på ett storytelling-vis så att det aldrig blir tråkigt. Han känns engagerad och genuint intresserad och duktig inom sitt ämne också." "Daniel har mångårig och bred erfarenhet och är supertrevlig. Han blandar hårda fakta med intressanta exempel och kan dela med sig av personliga reflektioner på ett bra sätt. Han har gjort professionella bedömningar av när det passat bäst att han själv hållit i utbildningen och när det har passat bättre med en gästföreläsare. Han har också bidragit till att skapa en trevlig sammanhållning i gruppen. Gästföreläsarna har också varit supertrevliga och väldigt engagerade och har kompletterat kursen bra med sina specifika kompetenser" "Daniel är helt fantastisk, man lär sig så grymt mycket och han är så aktuell." Erbjuds även på distans, läs mer på hemsidan

Flera starter

Wednesday Relations
Wednesday Relations logotyp

Certified Marketing Automation Specialist

  • Stockholm
  • 4 dagar
  • 100%
Wednesday Relations logotyp

Bli en stjärna på att skapa skräddarsydd, automatiserad och datadriven marknadsföring! Det här är utbildningen för dig som vill höja dina kunskaper och vässa ditt CV med en certifiering som Marketing Automation Specialist. Du får med dig kunskap, strategier, inspiration från case, konkreta metoder och verktyg för att skapa kundupplevelser i världsklass för ditt företag. Utbildningen resulterar i en certifiering som Marketing Automation Specialist. Varje grupp består av max 16 deltagare för att det ska bli en bra dynamik och nätverkande. Vem borde gå? Utbildningen är för dig/företag som vill ligga i framkant när det gäller att skapa relevant, kundanpassad och automatiserad kommunikation. Utbildningen passar dig som t.ex. arbetar som: Marketing Automation Specialist Marketing Automation Manager Campaign Manager Digital marknadsförare Marknadsansvarig Några av företagen som har gått utbildningen: Swedbank, Preem, Stockholm Exergi, AFA Försäkringar, Think Happy Thoughts, Hager Elektro AB m.fl. Huvudlärare Huvudlärare för utbildningen är Jesper Åkesson. Du kommer också träffa och lära av inbjudna gästföreläsande experter. "Jesper är grymt duktig och kompetent. Han har samtidigt förmågan att läsa in vad deltagarna menar och anpassa kloka svar utifrån frågorna. Gästföreläsarna var också bra, men Jesper är en klass för sig." Erbjuds även på distans, läs mer på hemsidan

Flera starter

Wednesday Relations
Wednesday Relations logotyp

Marknadsföring i praktiken

  • Distans
  • 3 dagar
  • 100%
Framfot logotyp

Utbildning i marknadsföring som hjälper dig att nå dina affärsmål genom att jobba praktiskt med ert varumärke. Det här är en praktisk utbildning i marknadsföring där du får sätta en tydlig digital strategi och få verktyg och modeller för att få bäst effekt av er marknadsbudget. Du tar fram en konkret handlingsplan och får det just du behöver för att lyckas med ditt uppdrag. Den här utbildningen är för dig som vill utveckla er marknadsplan, säkerställa att ni gör rätt sak i rätt tid och lära dig mer om digital marknadsföring. PRAKTISK INFORMATION 3 dagar 09:00-17:00 Stockholm Max 10 deltagare

Flera starter

Framfot
Framfot logotyp

Kurs i digital marknadsföring på distans

  • Online
  • 2 veckor
  • Egen takt
Nordic Tech Institute logotyp

Den här kursen ger dig ett helhetsintryck av alla huvudsakliga områden inom digital marknadsföring. Vi går igenom grunderna och fördjupar oss sedan inom varje område. På så sätt kommer du bygga spetskompetens inom digital marknadsföring. Du lär dig bl.a. om digital marknadsanalys, webbanalys, sökmotoroptimering, sökmotormarknadsföring och mycket mer. Vem är kursen i digital marknadsföring till för? Vår kurs passar utmärkt för all form av kompetensutveckling. Nedan listar vi några av dom som brukar gå vår kurs. För dig som jobbar eller har jobbat med marknadsföring (men inte digitalt) För dig som vill jobba med digital marknadsföring, men saknar förkunskap För dig som driver ett företag och vill växa din verksamhet digitalt Kursansvarig Simon har mer än 10 års erfarenhet inom digital marknadsföring. Han har ansvarat över Googles utbildningsinitiativ Digitalakademin i Stockholm, samt undervisat i digital marknadsföring på flera YH-skolor. Han har även jobbat som digitalt ansvarig på flera större bolag. Vad kan jag jobba med efter kursen? Idag är marknadsföring och digital marknadsföring synonymt. Kompetensen är enormt efterfrågad på arbetsmarknaden. Efter du genomgått Nordic Tech Insitutes kurs i digital marknadsföring kommer du besitta dom kompetenser som arbetsmarknaden skriker efter mest. Du kommer efter kursen kunna jobba med: digital marknadsföring, sociala medier marknadsföring, google analytics, sökmotoroptimering, sökmotormarknadsföring och massa mer! Vad säger kursdeltagarna om kursen? “Kursen i digital marknadsföring gav mig precis det jag önskat. Djupdykning i områden som jag tidigare berört på ytan i mitt arbete som marknadsförare har nu gett ökad kunskap och självförtroende inom området. Kursledaren är kunnig, tydlig och inspirerande i sitt sätt att lära ut. Jag kan varmt rekommendera kursen till andra." - Clara Callmeryd, Sälj & Marknadsansvarig Sky Hotel Apartments

Löpande starter

Nordic Tech Institute
Nordic Tech Institute logotyp

Displaymarknadsföring & Programmatisk annonsering

  • Online
  • 2 dagar
  • Egen takt
Nordic Tech Institute logotyp

Kursen ger dig ett helhetsintryck av alla huvudsakliga områden inom displaymarknadsföring och programmatisk annonsering. Vi går igenom grunderna och fördjupar oss sedan inom varje område. På så sätt kommer du att bygga spetskompetens inom området. I kursen lär du dig hur saker fungerar (det teoretiska), och du lär dig hur du faktiskt uträttar olika marknadsföringsaktiviteter (det praktiska). Efter avklarad kurs har du nog med kunskap för att jobba med displaymarknadsföring. I kursen går vi grundligt igenom följande områden bl.a.: Vad är displaymarknadsföring? Traditionell bannerannonsering Programmatisk annonsering Annonsering i Googles Displaynätverk Annonsering genom annonsserver – Google Ad Manager Displayannonsering i sociala medier Vem är kursen i displaymarknadsföring & programmatisk annonsering för? Kursen passar för dig som vill kompetensutvecklas och lära dig något nytt eller förfina dina kunskaper. Nedan finner du några av dom som brukar gå våra kurser. För dig som ansvarar över en annonsbudget och behöver lära dig annonsera För dig som vill jobba hos publicister För dig som driver ett företag och vill växa din verksamhet digitalt Kursansvarig: Maria Grip Maria har lång erfarenhet erfarenhet inom digital marknadsföring och reklam. Hon har bland annat varit digital annonsbokningschef på ett stort svenskt mediehus. Hon har även varit med att ta fram programmatiska annonssatsningar på flera publicistbolag. Hennes arbete fokuserar idag på revision och granskning av digitala medier.

Löpande starter

Nordic Tech Institute
Nordic Tech Institute logotyp

Digitala idéer & kreativitet - Bättre digitalt innehåll

  • Online
  • 20-30 timmar
  • Egen takt
Nordic Tech Institute logotyp

Du kommer under denna kurs att få praktiska tips och verktyg för hur du kan ta fram idéer och innehåll som passar för dina digitala och sociala kanaler och hur du kan göra för att få spridning på dom via b la digitala PR-knep och Influencers. Kursen ger dig inspiration, trender och verktyg som kan hjälpa dig på vägen samt en massa konkreta metoder och frågeställningar som kan få dig och ditt team att ta fram riktigt bra, digitala kampanjkoncept. Det är svårare att fånga mottagarnas intresse i dagens reklambrus och därför krävs nya, kreativa och anpassade idéer. Vi tar fasta också på att modern, kreativ kommunikation handlar om mer än att roliga och spännande idéer. Det handlar om att kunna möta sina mottagare. Både på ett normkritiskt och inkluderande sätt, men också genom att låta dom vara medskapare av innehållet. Vem är kursen i digitala idéer och kreativitet för? Den är för dig som redan arbetar med att överse eller själv skapa innehåll till reklamkampanjer i digitala och sociala kanaler. Du kan både jobba som marknadschef, sociala medier ansvarig, influencer marketing kampanjer, PR eller reklam. Du kan både vara junior och ha en massa erfarenhet. Det här en en kurs alla som arbetar kreativt bör uppdatera sig med då och då! Efter kursen i digitala idéer och kreativitet Efter kursen kan du jobba bättre och mer effektivt som digital innehållsskapare. Du och ditt team kan få en till en smidigare, snabbare och mer digitalt anpassad arbetsprocess som gör att ni får det roligare när ni idéer och dessutom förbättrar era kampanjens resultat. Du kan lättare inkludera influencer marketing, digital PR och normkritiskt tänkande i dina kampanjer. Förutsättningar för att dina idéer ska spridas och tas emot väl av din målgrupp. Kursansvarig: Edit Brunner Edit Brunner har över 10 års erfarenhet från PR, media, Influencer marketing och digital produktionsbyrå. Hon har skapat idéer och kampanjkoncept med digital förankring för kunder som Unilever, Nike, Coca-Cola, Mazda och RFSU. Idag arbetar hon som frilansande konsult och älskar att inspirera, skaka om och utmana sina studenter och kunder att tänka på nya, innovativa sätt när dom skapar innehåll. Hon har ett stort fokus på att få med kunders målgrupper som medskapare av innehåll och att använda influencers som kreativa resurser.

Löpande starter

Nordic Tech Institute
Nordic Tech Institute logotyp

SEO - Bli expert på sökmotoroptimering

  • Online
  • 30-40 timmar
  • Egen takt
Nordic Tech Institute logotyp

Du får genom denna kurs fördjupade kunskaper i hur SEO fungerar och den ger dig en bra grund till att börja arbeta med SEO rent praktiskt. Under kursen i SEO lär du dig hur du tar reda på hur sökbeteendet ser ut inom en viss kategori, hur du skriver copy som sökmotorer (och besökare) uppskattar, hur du optimerar olika element för att öka chanserna till bättre ranking, hur du arbetar med teknik och länkar, samt hur du mäter och utvärderar effekten av ditt SEO-arbete. Vem är kursen i SEO för? Kursen vänder sig till dig som vill lära dig mer om SEO. Kanske har du en egen webbplats du vill öka trafiken till, kanske arbetar du med webb på ett eller annat sätt idag och vill öka dina kunskaper, kanske är du helt grön och vill arbeta med SEO på heltid framöver. Oavsett din bakgrund ger kursen dig en gedigen grund och verktygslåda som du kan bära med dig i framtiden. Efter kursen i SEO Efter avslutad kurs har du grundläggande kunskaper om SEO utifrån ett tekniskt, länk- och innehållsperspektiv och kan använda dessa färdigheter praktiskt. Kursansvarig: Vincenza La Starza Vincenza har arbetat med SEO sedan 2008 och är sedan sju år tillbaka Head of SEO på IProspect, en digital marknadsföringsbyrå. Hon har under sin SEO-karriär arbetat med många typer av webbplatser i en rad olika branscher. Det absolut bästa med SEO är, enligt henne, mixen av teknik, kreativitet och analys.

Löpande starter

Nordic Tech Institute
Nordic Tech Institute logotyp

Marknadsföring och försäljning

  • Online
  • Egen takt
  • Egen takt
Academy Online logotyp

Denna kurs tar upp de områden som varje företag måste kunna för att starta, driva och interagera med andra företag och konsumenter. Vi går igenom marknadsföring av företagets tjänster och/eller produkter. Vilka är företagets blivande kunder? Försäljningen kommer igång och företaget får administration att ta hand om pga denna försäljning. Om företaget får missnöjda kunder kan det vara bra att känna till vilka lagar och rättigheter andra företag och konsumenter har gentemot företaget. ATT STUDERA KURSEN INNEBÄR ATT: - Du startar din kurs när du vill - Du studerar hur du vill, med dator, läsplatta eller mobiltelefon - Du avgör själv studietakten - Du studerar var du vill - Från det att du börjar studera en kurs har du tillgång till materialet under ett år Välkommen att anmäla dig på vår kurssida!

Löpande starter

Academy Online
Academy Online logotyp

Google Analytics - Skapa skarpa webbanalyser

  • Online
  • 20 timmar
  • Egen takt
Nordic Tech Institute logotyp

Om ni hört om att data är den nya oljan så är det här det enklaste och kanske bästa sättet att själv komma fram till nya affärsdrivande insikter. Lär dig allt som du egentligen behöver för att skapa affärsvärde med hjälp av Google Analytics. Innehållet i kursen är noga utvalt för att nå bästa effekt i analysarbetet och fokuserat på att komma igång snabbt med skarpa analyser. Här får du en kompetent verktygslåda och en god introduktion till hur du skapar värde med er egen webbdata. Vem är kursen i Google Analytics för? Den som vill ha en praktisk introduktion för hur du egentligen ska använda Google Analytics för att skapa värde för dig och din organisation. Garanterat fritt från fåfänga diskussioner om detaljer som inte bidrar med funktionell nytta. Det är meningen att du snabbt ska kunna sätta igång utifrån en solid grund med spets där det behövs. Kursansvarig: Jesper Petersson Kursledaren Jesper Petersson har med sina 10 år inom digital försäljning och analys en gedigen kunskap av de tekniker och verktyg som krävs för att skapa framgångsrika analys och digitala strategier. Med en grundlig erfarenhet inom telekom, e-handel och utbildning har han arbetat med företag såsom Telenor, Pfizer och Tobii. Han också också varit en uppskattad föreläsare och kursansvarig på Berghs School of Communication, Hyper Island och Södertörns Högskola.

Löpande starter

Nordic Tech Institute
Nordic Tech Institute logotyp

Kurs i Digital marknadsföring

  • Distans
  • 6 veckor
  • 50%
Hyper Island logotyp

Sadla om i karriären eller vidareutveckla dig med en givande och intensiv kurs inom digital marknadsföring – en bransch som blir allt viktigare. I kursen får du lära dig mer om olika processer, verktyg och plattformar som används för att bättre möta olika målgrupper. Addera värde till din verksamhet och till din egen personutveckling. Kursen Digital marknadsföring är en flexibel kurs med en studietakt på 50 % och där du har gott om utrymme att planera din vecka. Räkna med att lägga ner ca 20 timmar/vecka på studier. Till vem riktar sig kursen Digital marknadsföring? Både du som är nybörjare och du som redan besitter vissa kompetenser inom området har stor glädje av en fördjupande kurs inom digital marknadsföring. Med ett välplanerat kursinnehåll och specifika uppgifter som berikar din redan befintliga erfarenhet eller din nyvunna kunskap inom ämnet, får du en större förståelse för hur du når ut till din målgrupp och hur din verksamhet kan börja växa. Kursen är avsedd för strategierna B2B och B2C marketing. Vad får du lära dig? Vid slutet av kursen tar du med dig en rad kunskaper och verktyg som gynnar dig inom din affärsverksamhet. Bemästring av byggstenarna inom sociala medier och olika innehållsstrategier samt implementering och analyser. Lära dig guida, engagera och assistera kollegor och kunder genom olika projekt. Använda dig av de olika verktygen inom verksamheten och se hur resultat och värde påverkas positivt. Skapa olika marknadsföringsstrategier för dina kunder och deras situationer som hjälper just dem. Applicera metoder, strategier och designa de olika processerna för att nå ut till nya kunder på ett bättre sätt. Utveckla den berömda metoden Build-Measure-Learn och sedan integrera denna i din egen organisation. Lär dig att anpassa dig till dagens digitala samhälle där den digitala marknadsföringen tar alltmer plats. Kursen är 6 veckor lång. Läs mer om kostnader ovan.

Flera starter

Hyper Island
Hyper Island logotyp

Strategisk marknadsföring

  • Online
  • Egen takt
  • Egen takt
Xpectum logotyp

Distanskursen lär dig utveckla företagets marknadsföring. Analysera omgivningen och skapa en strategi. En distanskurs i marknadsföring som ger dig kunskap om hur en marknadsplan på strategisk nivå bereds, utformas och genomförs. Härvid analyseras branschers lönsamhet, företags konkurrens-position, produkters och affärsområdens marknads- och konkurrensförmåga samt hur kundmarknaden värderar och uppfattar företags konkurrensförmåga. Kursen har en praktisk inriktning och innehåller olika sorters analysverktyg som hjälper dig att formulera ditt företags marknadsföringsstrategier. Den är helt på distans utan fysiska träffar och du läser i egen takt. Målgrupp Marknadschefer, försäljningschefer, marknadsassistenter och försäljare som vill utvecklas för att bli duktigare i sina roller och få förståelse för marknadsplanens betydelse. Egenföretagare som behöver kunskaper i strategisk marknadsföring. Övriga som vill skaffa sig kunskaper om marknadsföring och försäljning på strategisk nivå. Studieomfattning Motsvarar ca 2-3 dagars heltidsstudier, kan med fördel bedrivas som deltidsstudier. Observera att du har max 6 månader, fr o m leveransdatum, på dig att genomföra kursen. Du bestämmer själv i vilken takt du vill studera.

Löpande starter

Xpectum
Xpectum logotyp

Certified CRM & Loyalty Manager

  • Stockholm
  • 5 dagar
  • 100%
Wednesday Relations logotyp

Bygg kundrelationer i världsklass i en datadriven värld! Vill du vidareutveckla eller påbörja kundlojalitetsarbetet i ditt företag? Det här är utbildningen för dig som vill ha ett helhetsperspektiv på kundrelationsarbetet i en datadriven, digital värld. Du får med dig kunskap, strategier, inspiration från case, konkreta metoder och verktyg för att bygga kundrelationer i världsklass för ditt företag. Genom att varva teori och praktiska övningar under utbildningen med självstudier kan du löpande implementera din kunskap till företaget och tillämpa i ditt CRM-arbete. Utbildningen resulterar i en meriterande certifiering som CRM & Loyalty Manager. Varje grupp består av max 16 deltagare för att det ska bli en bra dynamik och lämna utrymme för värdefullt nätverkande och erfarenhetsutbyte. Vem borde gå? Utbildningen passar dig som idag t.ex. arbetar som: CRM-ansvarig CRM-analytiker Loyalty & Growth Manager CRM Specialist Customer Experience Manager Marknadsansvarig Customer Insight Manager Huvudlärare Huvudlärare för utbildningen är Camilla Cramner. Du kommer också träffa och lära av inbjudna experter, vilket också ger ett utmärkt tillfälle att nätverka och skapa nya kontakter med experter inom området. "Camilla var fantastisk. Vilket engagemang, positivitet och glädje. Bästa utbildningen jag gått!" ”Inspirerande – Camilla förmedlar en känsla av att ingenting är omöjligt” ”Mycket kompetent och erfaren – det är sällan man hittar en person som har så bred förståelse hela vägen från marknadsföring till data och teknik” "Camilla har varit en klippa med stor kunskap och kloka svar på alla vå34900 ra nyfikna frågor. Hon har bred branchkunskap och är pedagogisk och lägger stor vikt vid att vi alla ska utvecklas." Erbjuds även på distans, läs mer på hemsidan

Flera starter

Wednesday Relations
Wednesday Relations logotyp

Marknadsföring & försäljning

  • Online
  • Egen takt
  • Egen takt
Xpectum logotyp

Distanskursen marknadsföring och försäljning lär dig förstå vikten av att tänka i ett marknadsföringsperspektiv och hur effektiv försäljning ska bedrivas. Utan marknadsföring överlever inte något företag. Du går igenom olika synsätt och får lära dig modeller för både konsument- och producentmarknadsföring, allt ifrån attitydundersökningar till den slutliga försäljningsprocessen. Du får dessutom en inblick i hur marknader analyseras, innebörden i begreppen affärsidé och marknadsföringsstrategi samt hur konsument och producentmarknader bearbetas. Digital marknadsföring berörs och du får lära dig vad det innebär, vilka kanaler och metoder som finns och hur man ska använda dem. Vi kommer titta på försäljning och hur man som säljare ska agera för att lyckas. Vad ska man tänka på, hur ska man arbeta, vad är viktigt? Du får en hel del grundläggande råd för försäljning till konsument men även till företag. Målgrupp Försäljare, ekonomer och marknadsassistenter som vill utvecklas för att bli duktigare i sina roller och få ökad förståelse för marknadförings- och försäljningsprocesserna. Företagare som vill skada sig bättre kunskaper i marknadsföring och försäljning Övriga som vill skaffa sig kunskaper om försäljning och marknadsföring på postgymnasial nivå. Studieomfattning Du studerar i egentakt. Studieomfattningen motsvarar ca 2-3 dagar, eller 16-24 tim, och studierna kan med fördel bedrivas på deltid. Observera att du har max 6 månader, fr o m leveransdatum, på dig att genomföra kursen. Du bestämmer själv i vilken takt du vill studera. Du kan få hjälp av din handledare att sätta upp en studieplan.

Löpande starter

Xpectum
Xpectum logotyp

Digital Media – Buying & Planning

  • Online
  • 20-25 timmar
  • Egen takt
IAB Sverige logotyp

Syftet med certifieringen Digital Media – Buying & Planning är att höja kunskapsnivån inom digital marknadsföring och dess mediekanaler hos till exempel annonsörers marknadsavdelningar eller hos byråer. Kursen är helt digital och du bestämmer själv när du vill påbörja studierna. Kursinnehållet är fördelat på block som tentas av var för sig. Innehållet är skapat av ledande branschexperter i Sverige och USA och säkerställer högaktuell branschkunskap utifrån gällande standards. Med en utbildning hos IAB Sweden Academy håller du dig därför i framkant inom digital marknadsföring och säkerställer kunskap som dagens marknad kräver. Vi har sju års erfarenhet av dessa kurser vilket givit 1200 certifierade kollegor i branschen. Bli en av dem nu! Vem passar Digital Media – Buying & Planning för? Certifieringen riktar sig till dig som jobbar inom eller pluggat kommunikation, marknadsföring och PR/reklam och vill göra en djupdykning inom det digitala medielandskapet med dess utmaningar och möjligheter. Kursens upplägg: Du har maximalt åtta veckor på dig att genomföra kursen (beräknad studietid 20–25 timmar). När du genomfört alla avsnitt och klarat minst 80 % rätt på varje delprov erhåller du ett digitalt diplom samt certifieringssigill. Certifikat i digital marknadsföring Efter godkänd kurs erhåller du ett certifieringsdiplom och ett sigill som stärker ditt CV och Linkedin-profil vilket ger ett professionellt intryck. Du kommer även att ha fördjupade kunskaper inom digital marknadsföring. Priser Privatpersoner: 2680 kr exkl moms Företag (medlem): 3350 kr exkl moms Företag (ej medlem): 4450 kr exkl moms

Löpande starter

IAB Sverige
IAB Sverige logotyp

Certifierad marknadsekonom

  • Online
  • Egen takt
  • Egen takt
Xpectum logotyp

Certifierad Marknadsekonom är en omfattande distansutbildning i marknadsföring för dig som vill jobba som marknadskoordinator, marknadsekonom, eller marknadsassistent. Den är även kunskapsmässigt förberedande om du idag jobbar som säljare och vill ta ett steg vidare i karriären och bli försäljningschef eller gå vidare inom en marknadsavdelning. Du lär dig analysera omvärlden, ta fram marknadsplaner och få en förståelse för det ekonomiska flödet i organisationen. Vi tittar på allt från marknadsföring och försäljning till juridik och ekonomistyrning. En effektiv distansutbildning som du läser på den tid och plats som passar dig bäst. Målgrupp Försäljare, företagsledare, marknadsassistenter, projektledare och egenföretagare som vill utvecklas för att bli duktigare i sina roller och få ökad förståelse för marknadföringsprocesserna. Du som vill jobba med att med marknadsföring, omvärldsanalyser och på en strategisk nivå. Övriga som vill skaffa sig ökade kunskaper om försäljning och marknadsföring. Studieomfattning Motsvarar 10 veckors heltidsstudier. Kan med fördel bedrivas som deltidsstudier. Du har 12 månader, fr o m leveransdatum, på dig att genomföra kursen. Du bestämmer själv i vilken takt du vill studera.

Löpande starter

Xpectum
Xpectum logotyp

Adobe Photoshop CC - Från nybörjare till expertnivå

  • Online
  • 10-20 timmar
  • Egen takt
Nordic Tech Institute logotyp

I den här kursen kommer du att få en grundlig genomgång av Adobe Photoshop. Vi går igenom logiken i programmet, hur du ska tänka för att kunna arbeta med digitala bilder på ett effektivt sätt och alla verktyg som krävs för att du ska kunna utnyttja programmets fulla potential. Kursen fokuserar på praktisk användning men innehåller även grundläggande teori som ger dig en förståelse för hur digitala bilder är uppbyggda så att du lär dig hantera dem på bästa sätt. Efter avklarad kurs kommer du att kunna manipulera bilder på flera olika sätt och ha med dig verktyg som gör dig till en avancerad photoshop-användare. Vem är kursen i Adobe Photoshop CC för? Kursen riktar sig både till dig som aldrig någonsin har öppnat Photoshop tidigare och till dig som redan använder programmet men vill fördjupa din kunskap. Inga förkunskaper krävs men vi kommer att fördjupa oss så pass mycket att även en erfaren användare kan ha nytta av kursen. Kursen passar bland annat dig som: Fotograferar Arbetar med arkitektur och design Designar digitala upplevelser Driver egen verksamhet och behöver kommunicera med digitala bilder Kursansvarig: Emilie Dafgård Med över 20 års erfarenhet av Adobe Photoshop har hon en bred erfarenhet av bildredigering i många olika sammanhang såsom visualisering, fotografi, webbdesign och videoredigering och har även tagit fram tutorials i programmet. Idag arbetar hon som arkitekt och hanterar Photoshop i stort sett dagligen, med fokus på visualisering och kommunikation av arkitektur. Hon behärskar i princip alla funktioner i programmet och har utvecklat ett effektivt arbetssätt där hon på kort tid kraftigt kan förbättra foton, göra kommunikativt grafiskt material och skapa trovärdiga renderingar och kollage som är svåra att skilja från verkligheten. Det är med denna erfarenhet hon tagit fram kursen i Adobe Photoshop CC.

Löpande starter

Nordic Tech Institute
Nordic Tech Institute logotyp