Vi stödjer tyvärr inte din webbläsare. Uppgradera till senaste versionen för mer säkerhet, högre hastighet och den bästa upplevelsen av Blocket Utbildning.

Kompetensutveckling inom Media & Marknadskommunikation

13 utbildningar hittades
Välj filter
Studietakt

Kompetensutveckling inom Media & Marknadskommunikation

13 utbildningar hittades

Kurs i sociala medie-marknadsföring - Distans

Utbildning i fokus
  • Online
  • 15 timmar
  • Egen takt
Crunch time logotyp

Hur fungerar sociala medier? Vilka kanaler ska jag välja? Hur gör jag en annonskampanj i praktiken? Vilket innehåll ger mest effekt? Vilken är rätt tonalitet för mitt varumärke och hur gör jag egentligen planering, medieplaner och utvärdering på bästa sätt? I den här kursen får du sylvass kunskap varvat med praktiska tips inom sociala medie-marknadsföring. Med en branschledande expert som kursledare och resten av gänget på Crunch time som alltid finns nära till hands om du vill ha ett bollplank i ditt marknadsföringsarbete. Vem är kursen i sociala medie-marknadsföring till för? Många tidigare kursdeltagare är personer på kommunikationsavdelningar som vill kompetensutveckla och lära sig sociala medie-marknadsföring. Tidigare kursdeltagare består också av egenföretagare och personer anställda på reklambyrå. Upplägg & tidsåtgång Den här kursen består av innehållsrika videoföreläsningar byggt på konkret, branschledande kunskap samt övningar, textmaterial, quiz, verktyg och mallar så som ordlista och mall för medieplan och kommunikationsplan. Du kan anmäla dig till kursen på vår hemsida och börja läsa den direkt. Vi kan också ringa (eller maila eller chatta) så att du har chans att ställa eventuella frågor. Kursen är cirka 15 h lång. Du behåller ditt inlogg även efter avslutad kurs. Certifikat: Alla våra kurser ger certifikat efter avslutad kurs.

Löpande starter

Crunch time
Crunch time logotyp
Utbildning i fokus

WonderBrand Academy - Skapa framgångsrika varumärken

  • Online
  • Egen takt
  • Egen takt
WonderBrand Academy logotyp

Har du kontroll över ditt varumärke? Oavsett om ditt mål är att skapa tillväxt, lägga en grund för ett gynnsamt företagsklimat eller ta kommandot över hur marknadsföring och kommunikation påverkar varumärkeslöftet, är utbildningen WonderBrand Academy helt rätt! WonderBrand Academy är en onlineutbildning som sker i form av egenstudier på vår digitala plattform. Den digitala portalen agerar som en varumärkescoach där du och ditt bolag guidas genom varumärkesprocessens olika moment. Parallellt med utbildningen, som hålls av sakkunniga handledare på film och i text, ges utrymme för konkret varumärkesarbete i det digitala verktyget. Vem passar utbildningen WonderBrand Academy för? Utbildningen passar alla som är intresserade av metodik i varumärkesbyggande. Utbildningen är i synnerhet anpassad för arbete med organisationsvarumärken och mest lämpad för små och medelstora bolag, även om inget motsäger att den används även för större företag. Hos de mindre bolagen är det rimligtvis entreprenören och/eller VD själv som genomför utbildningen och på medelstora bolag är det förslagsvis marknadsansvarig eller person med liknande befattning. Omfattning: Du har tillgång till plattformen i tolv månader och genomför utbildningen i egen takt.

Löpande starter

WonderBrand Academy
WonderBrand Academy logotyp

Certified Social Media Manager

  • Stockholm
  • 3 dagar
  • 100%
Wednesday Relations logotyp

Vill du vässa till ditt CV, spetsa din kompetens och öka din kunskapsnivå inom digital marknadsföring och sociala medier? Certified Social Media Manager är utbildningen för dig eller för företag som vill ta närvaron i sociala medier till nya nivåer, med en tydlig koppling till faktisk affärsnytta. Med hjälp av en tydlig digital strategi kan du både stärka kundlojaliteten, generera fler konverteringar och öka lönsamheten genom sociala medier. Utbildningen resulterar i en certifiering som Social Media Manager. Varje grupp består av max 16 deltagare för att det ska bli en bra dynamik och nätverkande. Vem borde gå? Utbildningen passar dig som idag t.ex. arbetar som: Marknadschef Digital strateg Marknadsansvarig Kommunikatör Marknadsansvarig Social Media Coordinator/Manager Eller så är du inte något av ovan än, men vill gärna bli en expert på Sociala Medier. Då är den här utbildningen perfekt för dig att skaffa dig all kunskap du behöver och genom ett certifikat bli den bästa kandidaten för ditt framtida jobb. Huvudlärare Huvudlärare för utbildningen är Daniel Erkstam. Du kommer också träffa och lära av inbjudna experter. "GRADE A! Han är riktigt bra på att förmedla kunskap på ett storytelling-vis så att det aldrig blir tråkigt. Han känns engagerad och genuint intresserad och duktig inom sitt ämne också." "Daniel har mångårig och bred erfarenhet och är supertrevlig. Han blandar hårda fakta med intressanta exempel och kan dela med sig av personliga reflektioner på ett bra sätt. Han har gjort professionella bedömningar av när det passat bäst att han själv hållit i utbildningen och när det har passat bättre med en gästföreläsare. Han har också bidragit till att skapa en trevlig sammanhållning i gruppen. Gästföreläsarna har också varit supertrevliga och väldigt engagerade och har kompletterat kursen bra med sina specifika kompetenser" "Daniel är helt fantastisk, man lär sig så grymt mycket och han är så aktuell." Erbjuds även på distans, läs mer på hemsidan

Flera starter

Wednesday Relations
Wednesday Relations logotyp

Digital Conversion Manager

  • Yrkeshögskola (YH)
  • Delvis distans (Stockholm)
  • 1,5 år
  • 50%
Sälj & Marknadshögskolan logotyp

Vill du bli en mästare i datadriven marknadsföring och analys? Läs distansutbildningen Digital Conversion Manager. Just nu toppar konverteringsoptimering listan på de hetaste digitala trenderna och är ett av de viktigaste medlen i kampen om att förstå sin målgrupp. Utbildningen till Digital Conversion Manager är en heltäckande utbildning som kombinerar praktisk marknadsföring, digital analys och konverteringsoptimering. Utbildningen ger dig spetskunskap om hur du analyserar data och strategiskt skapar relevant innehåll som tilltalar en allt mer medveten kund. Ta nästa steg i karriären och gå en utbildning på området redan till hösten! Detta kan du jobba som efter examen: Digital Conversion Manager Konverteringsspecialist Digital Marknadsförare/specialist Digital Marketing Analyst/Webbanalytiker E-Commerce manager/E-commerce Analyst Digital Marketing Manager

Start Höst 2021

Sälj & Marknadshögskolan
Sälj & Marknadshögskolan logotyp

Adobe After Effects - Animering för Sociala Medier

  • Online
  • 40-50 timmar
  • Egen takt
Nordic Tech Institute logotyp

Tanken bakom grundkursen i After Effects är att du inte ska behöva lära dig allt i programmet för att kunna skapa schyssta animerade filmer. Vi lägger helt enkelt fokus på det som ger mest värde för dig och som gör att dina filmer ser bra ut, engagerar tittaren och driver resultat. Vad uppnår jag efter den här kursen? Du kommer att kunna skapa professionella animerade filmer i After Effects för främst Facebook, Instagram och LinkedIn. Men med teknikerna du lär dig kommer du också att kunna skapa explainerfilmer och animeringar för webben. Det som kursen gör bra är att den ger dig ett strategiskt tänk i kombination med produktion så att du kan skapa professionella filmer som ger faktiska resultat. Du lär dig alltså att sätta relevanta nyckeltal för filmerna som du skapar för att dra slutsatser om dina kampanjer på sociala medier är lyckade eller inte. Vem är kursen i Adobe After Effects för? Kursen är för dig som har lite eller ingen erfarenhet alls av After Effects och vill kunna skapa professionella animerade filmer efter genomförd kurs. För dig som är ansvarig för företagets sociala medier och vill skapa rörligt innehåll som engagerar. För dig som jobbar med grafisk design och vill kunna erbjuda animerade filmer som en tjänst. För dig som jobbar med film men inte har animeringskunskaper i After Effects Kursansvarig: Ramtin Ohadi Ramtin har 7 års erfarenhet inom design och animering. Han har utbildat på Medieinstitutet i Göteborg med inriktning mot webbkommunikation samt filmproduktion inom sociala medier. Driver idag byrån Republiken som är specialiserade inom webbutveckling och digital marknadsföring.

Löpande starter

Nordic Tech Institute
Nordic Tech Institute logotyp

Social Media Manager - Onlineutbildning

  • Online
  • Egen takt
  • 50%
Grafiska Akademin logotyp

Som Social Media Manager ansvar du för företagets sociala medier, marknadsföring och digitala kampanjer. På denna kurs lär du dig att producera kreativt innehåll och högkvalitativa strategier för att driva riktad trafik i dina sociala kanaler. I rollen som Social Media Manager behöver du en bred samling av digital kunskaper för att kunna identifiera möjligheter, skapa intressant innehåll och konvertera så många följare som möjligt till lojala kunder. En framgångsrik Social Media Manager måste kunna producera innehåll på egen hand samt kunna delegera uppgifter till andra vid behov. Allt detta och mer får du lära dig under denna utbildning. Du kan påbörja utbildningen när du vill och studera varifrån du vill. Utbildningen består av 4 moduler och vi rekommenderar att göra 1 modul i veckan för bästa resultat men du kan också välja att genomföra utbildningen i din egna takt. Under utbildningen har du alltid möjlighet att kontakta en kursledare för att få hjälp och du har tillgång till utbildningen i ett helt år. Vem passar utbildningen Social Media Manager för? Kursen riktar sig till dig som vill ha en ny karriär eller redan jobbar i branschen men vill uppdatera din digitala kunskaper och förbättra företagets kommunikations­strategi. Social Media Manager-kursen passar även dig som driver eget företag och vill lära dig kommunicera bättre med dina kunder och ta din digitala närvaro till nästa nivå. Observera att utbildningen inte är CSN-berättigad. Ange rabattkod "blocket" vid onlineköp, så får du 10% rabatt på kursen! Besök vår hemsida för att läsa mer om utbildningen och de 4 modulerna!

Löpande starter

Grafiska Akademin
Grafiska Akademin logotyp

Content production för sociala medier - Distans

  • Online
  • 20-30 timmar
  • Egen takt
Nordic Tech Institute logotyp

Att skapa content för sociala medier handlar om att löpande ta hand om ditt varumärke och dina relationer med kunder, nya som befintliga. Detta görs genom att skapa innehåll (text, video, bild) som engagerar din målgrupp och som anpassats efter kanaler och målsättningar. Den här kursen behandlar alla områden inom att planera, producera och publicera innehåll optimerat för sociala medier. Du får handfasta tips och guidning kring hur du tar fram innehåll som driver försäljning, ökad varumärkeskännedom och engagemang. Vi går igenom formatanpassningar och hur du estimerar din tid. Du får även tips om de mest effektiva och använda tjänsterna och verktygen som används i branschen. Men framförallt lär du dig att skapa innehåll med högt produktionsvärde. Vi skapar moodboards, tar fram en tonalitet och går igenom hur du filmar, designar och skriver för sociala medier. Kursen är fylld med användbara mallar och vägledning i de olika social mediakanalerna. De kanaler vi fokuserar mest på är Facebook och Instagram, men vi går även igenom LinkedIn, Twitter, Youtube, TikTok och Snapchat. Vem är kursen i Content production för sociala medier till för? Kursen vänder sig till dig som vill utveckla dina kunskaper inom innehållsproduktion för sociala medier. Du är antingen helt ny på området eller så har du en traditionell bakgrund inom kommunikation och vill bredda dina kunskaper inom sociala medier. Den passar bland annat: För dig som vill börja jobba med social medier, men behöver förkunskaper För dig som har en traditionell bakgrund inom grafisk design, art direction eller copywriting Du jobbar med liknande område i digitala medier men behöver spetskompetens inom just sociala medier För dig som testat på att skapa innehåll, men som vill öka kvalitén och produktionsnivån Kursansvarig: Avilin Persson Avilin Persson har sedan 2012 jobbat med sociala medier för kunder som bland annat Coca-Cola, Lenovo, NIBE, Utbildningsförvaltningen och Barncancerfonden. Under den tiden har hon hunnit jobba både inhouse, på byråer och som egen konsult. Hon har även varit kursansvarig på Nackademin där hon utbildat framtida digitala strateger och digitala kommunikatörer inom sociala medier.

Löpande starter

Nordic Tech Institute
Nordic Tech Institute logotyp

Kurs i marknadsföring i sociala medier på distans

  • Online
  • 1 vecka
  • Egen takt
Nordic Tech Institute logotyp

Den här kursen ger dig förståelse och kunskap inom alla huvudsakliga områden inom sociala medie­­­­­marknads­föring. Vi fördjupar oss även inom varje område och på så sätt kommer du att bygga spetskompetens inom just marknadsföring i sociala medier. Fokus ligger på Facebook och Instagram men vi benämner även plattformar så som Snapchat, Linkedin, Google, Youtube och Twitter. Kursen består av teori (videos och textmaterial) samt praktiska övningar som du genomför på egen hand. Kursen tar exempelvis upp områden så som: hur de olika sociala medierna fungerar, annonsering i sociala medier, segmentering av målgrupper, tonalitet, att arbeta med algoritmen och att skapa innehåll för sociala medier. Även: planering, utvärdering och rapportering, mallar och verktyg. Vem är kursen marknadsföring i sociala medier till för? Vår kurs passar utmärkt för all form av kompetensutveckling inom sociala medier. Nedan listar vi några av dom som brukar gå vår kurs. För dig som jobbar eller har jobbat med marknadsföring (men inte i sociala medier). För dig som vill jobba med sociala medie-marknadsföring, men saknar förkunskap För dig som driver ett företag och vill växa din verksamhet via sociala medier Kursansvarig: Natalie Eriksson Natalie har erfarenhet från ledande sociala medie-byråer, marknadsavdelningar samt arbete med eget företag. Hon har bl.a. arbetat som marknadschef, medieköpsspecialist och projektledare. Hon skriver om sociala medier på Resumé, driver ett nätverk tillsammans med Facebook, är medgrundare av två sociala medie-communities med sammanlagt 20 000 medlemmar och undervisar frekvent om sociala medier för företag och på skolor så som Berghs School of Communication.

Löpande starter

Nordic Tech Institute
Nordic Tech Institute logotyp

Kurs i influencer marketing på distans

  • Online
  • 5-10 timmar
  • Egen takt
Nordic Tech Institute logotyp

I den här kursen kommer du erhålla en praktisk genomgång av de viktigaste elementen i Influencer Marketing - ett av de snabbast växande marknadsföringsmetoderna just nu! Det finns miljontals innehållsskapare på sociala medie-plattformar som YouTube, Instagram och andra plattformar man kan dra nytta av när man vill föra ut sitt budskap. Denna strategi har framgångsrikt anammats av många stora varumärken både nationellt och globalt. Detta har lett till att allt fler företag efterfrågar kompetens inom Influencer Marketing. Kursen fokuserar på att täcka alla viktiga moment inom Influencer Marketing - från att hitta influencers till att utvärdera resultatet. I kursen, som också innehåller praktiska mallar du kan ta med dig ut i arbetslivet, får du lära dig hur du skapar tillväxt och även väver ihop Influencer Marketing med betald annonsering på Facebook. Kursen riktar sig till dig som driver eget, arbetar eller vill arbeta på ett B2C-varumärke (dvs. som arbetar med försäljning mot konsumenter). Vem är kursen i Influencer Marketing för? Kursen är specifikt riktad för dig som vill förstå hur Influencer Marketing-världen fungerar. Den är ämnad för studenter, karriärister och marknadsförare som vill förstå metoden och få insikter i hur man går tillväga för att framgångsrikt lyckas med Influencer Marketing. En målgrupp som kursen är bra för… För dig som jobbar, vill jobba eller har jobbat med digital marknadsföring på ett B2C-varumärke För dig som har en någorlunda förkunskap kring hur Influencer Marketing fungerar För dig som driver ett eget företag och vill växa din e-handel eller verksamhet För dig som har som strategi att knyta dig an ambassadörer till ditt varumärke Kursansvarig: Alexander Gradin Alexander Gradin grundade 2015 ett av Nordens ledande influencer-nätverk, Beatly. Han har innehaft rollen som VD och försäljningschef och därigenom utbildat kampanjplanerare och säljare som gått från ingen kunskap alls till att axla rollen som Influencer Marketer med bravur. Han har hållit föredrag på Webbdagarna och föreläst på Berghs, IHM, Stockholms Universitet och en mängd konferenser. Alexander kommer även finnas tillgänglig under kursens gång för frågor, för att säkerställa att du på riktigt blir en Influencer Marketing-expert på en vecka!

Löpande starter

Nordic Tech Institute
Nordic Tech Institute logotyp

Kurs i marknadsföring i TikTok på distans

  • Online
  • 10-15 timmar
  • Egen takt
Nordic Tech Institute logotyp

Den här kursen ger dig kunskap och verktyg för att sätta igång med marknadsföring på sociala medier-plattformen TikTok. Du får en introduktion till vad TikTok är och varför du ska använda plattformen i marknadsföringssyfte. Du lär dig också hur du ska tänka när du skapar innehåll till TikTok som är optimerat för spridning samt hur du lägger upp en plan för en närvaro på plattformen. Vem är kursen i TikTok för? För dig som jobbar med marknadsföring på ett företag och vill förstå hur TikTok kan implementeras i den digitala strategin För dig som jobbar kreativt med innehåll på sociala medier För dig som är konsult eller jobbar på byrå och vill erbjuda marknadsföring på TikTok som tjänst För dig som driver företag och vill använda TikTok för att nå din målgrupp Vad kan jag uppnå efter den här kursen? Efter kursen kommer du att kunna: Implementera TikTok i din sociala medier-strategi Ge rådgivning och skapa inom TikTok strategier Skapa innehåll och bygga en närvaro på TikTok Planera din första kampanj eller challenge på TikTok Kursansvarig: Joella Skoogh Joella Skoogh har flerårig erfarenhet av att jobba både strategiskt och operativt med sociala medier, digital marknadsföring och PR både på byrå och företag. Hon jobbar idag som konsult och hjälper sina kunder med strategiarbete, rådgivning och utbildning inom digital kommunikation, varumärkesbyggande och TikTok som plattform.

Löpande starter

Nordic Tech Institute
Nordic Tech Institute logotyp

Digital Media – Buying & Planning

  • Online
  • 20-25 timmar
  • Egen takt
IAB Sverige logotyp

Syftet med certifieringen Digital Media – Buying & Planning är att höja kunskapsnivån inom digital marknadsföring och dess mediekanaler hos till exempel annonsörers marknadsavdelningar eller hos byråer. Kursen är helt digital och du bestämmer själv när du vill påbörja studierna. Kursinnehållet är fördelat på block som tentas av var för sig. Innehållet är skapat av ledande branschexperter i Sverige och USA och säkerställer högaktuell branschkunskap utifrån gällande standards. Med en utbildning hos IAB Sweden Academy håller du dig därför i framkant inom digital marknadsföring och säkerställer kunskap som dagens marknad kräver. Vi har sju års erfarenhet av dessa kurser vilket givit 1200 certifierade kollegor i branschen. Bli en av dem nu! Vem passar Digital Media – Buying & Planning för? Certifieringen riktar sig till dig som jobbar inom eller pluggat kommunikation, marknadsföring och PR/reklam och vill göra en djupdykning inom det digitala medielandskapet med dess utmaningar och möjligheter. Kursens upplägg: Du har maximalt åtta veckor på dig att genomföra kursen (beräknad studietid 20–25 timmar). När du genomfört alla avsnitt och klarat minst 80 % rätt på varje delprov erhåller du ett digitalt diplom samt certifieringssigill. Certifikat i digital marknadsföring Efter godkänd kurs erhåller du ett certifieringsdiplom och ett sigill som stärker ditt CV och Linkedin-profil vilket ger ett professionellt intryck. Du kommer även att ha fördjupade kunskaper inom digital marknadsföring. Priser Privatpersoner: 2680 kr exkl moms Företag (medlem): 3350 kr exkl moms Företag (ej medlem): 4450 kr exkl moms

Löpande starter

IAB Sverige
IAB Sverige logotyp

Digital kandidatattraktion och talent acquisition (Online)

  • Distans
  • 3 timmar
  • 100%
TNG logotyp

Skriv säljande och SEO-anpassade platsannonser som attraherar topptalangerna! Är dina platsannonser tråkiga? Eller har du en utmaning med att attrahera mångfald och få fler relevanta ansökningar? Kanske har du svårt att uppnå önskad visibilitet på Google och i sociala medier? Om din verksamhet står inför kritiska rekryteringar de närmaste åren så kan du som HR-specialist eller chef behöva hitta ett nytt grepp för er synlighet och attraktionskraft som arbetsgivare. Välkommen till en inspirerande förmiddag där du lär dig förstå – och nå – svårflirtade kandidater genom digital kandidatattraktion! DU LÄR DIG: Stärka din attraktionskraft och se platsannonsen med kandidatens ögon Sälja in ett ledigt jobb och skriva en engagerande jobbpitch Använda kandidaters digitala beteenden och jobbshopping till din fördel Förstå hur rekryterings-SEO och nyckelord fungerar i platsannonser Anpassa annonsen för webben, sociala medier, Google och jobbsajter Undvika vanliga diskrimineringsfällor i platsannonser Mäta er attraktionskraft via KPI:er och konverteringsgrad Vem passar kursen i Digital kandidatattraktion och Talent acquisition för? Kursen passar för alla typer av HR-roller och chefer. Den passar alltså för dig som är Chef, Rekryterare, Rekryteringskonsult, HR-administratör, HR-generalist, HR-assistent, HR Business Partner, HR Partner, HR Manager, HR-ansvarig, HR-chef, HR-specialist, HR Controller, HR-direktör, HR-konsult, Personaladministratör, Personalchef, Talent Acquisition Specialist, Talent Acquisition Recruiter eller HR & Talent Acqusition Specialist med mera.

Start 2021-09-09

TNG
TNG logotyp

Coacher med kunder

  • Online
  • Egen takt
  • Egen takt
Academy Online logotyp

I denna kurs kommer du lära dig allt du behöver veta för att sälja och marknadsföra dig själv som coach. "Att arbeta som coach är något av det bästa man kan göra! Min intention är att du lämnar denna kurs med mer motivation, full av energi, en tydlig handlingsplan för att sälja in dig själv direkt och en långsiktig strategisk plan för att bli ett varumärke" säger en av våra lärare. ATT STUDERA KURSEN INNEBÄR ATT: - Du startar din kurs när du vill - Du studerar hur du vill, med dator, läsplatta eller mobiltelefon - Du avgör själv studietakten - Du studerar var du vill - Från det att du börjar studera en kurs har du tillgång till materialet under ett år Välkommen att anmäla dig på vår kurssida!

Löpande starter

Academy Online
Academy Online logotyp