Vi stödjer tyvärr inte din webbläsare. Uppgradera till senaste versionen för mer säkerhet, högre hastighet och den bästa upplevelsen av Blocket Utbildning.

BiTA Service Management

Kompetensutveckling / Kurs

BiTA Service Management beskrivande bild

Om utbildaren

BiTA Service Management AB är ett kunskapsföretag som erbjuder kompetensutveckling och förändringsledning genom utbildning och konsultation. Vi har arbetat med kompetensutveckling utifrån ett digitaliseringsperspektiv sedan 2002 och erbjuder, tillsammans med vårt systerföretag Support Services Institute, en modern utbildningsportfölj inom olika aktuella områden. Viktigt för oss är att tillföra ny kunskap, i form av till exempel olika ramverk, till våra deltagare – men även stärka den praktiska förmågan för deltagaren att utföra sitt arbete. Våra kursledare har en nära anknytning till verkligheten från många år i konsultuppdrag, därför kan vi erbjuda dig mycket erfarenhet, kompetens, goda exempel samt inarbetad egenutvecklad och mycket uppskattad pedagogik på våra utbildningar.

Ämnen hos BiTA Service Management

  • Organisation & Ledning
  • Data & IT
  • Service & Kundtjänst
Logga för BiTA Service Management

Utbildarens webbsajt

www.bita.eu

5 utbildningar hittades hos BiTA Service Management

ITIL® 4 för Servicedesk - Distans

  • Kompetensutveckling / Kurs
  • Distans
  • 1 dag
  • 50%
BiTA Service Management logotyp

Behöver du som arbetar i en Servicedesk kunskap om ITIL? Hur kan kunskaperna effektivisera en supportorganisation? ITIL® 4 för Servicedesk är en fullmatad kurs om prioritering av ärenden, organisation av servicedesk, relationen mellan olika processer och beroenden mellan processer ser ut. Det här är en lärarledd distanskurs som riktar sig till dig som har svårt att delta på en klassrums-baserad kurs i våra kurslokaler, eller kanske inte heller har möjlighet att avvara en hel arbetsdag för kompetensutveckling. Alla deltagare deltar i på distans från den plats som passar en själv bäst och som har internetuppkoppling. En kursdag är 3½ timmar och kursen sträcker sig över 2 dagar (kl 13.00-16.30 varje dag). Du kommer efter kursen att bättre kunna fånga kundernas behov och leverera lösningar med kvalitet. Inom ITIL 4 har man fångat upp det senaste inom IT-tjänstesektorn för att skapa de bästa förutsättningarna att kunna leverera värdefulla tjänster. Vem riktar sig kursen ITIL® 4 för Servicedesk Utbildningen riktar sig till dig som arbetar med support i en servicedesk. Du som har stor nytta av kursen kan vara supportmedarbetare, tekniker eller arbeta med drift eller applikationsansvarig. Om kursen genomförs intern hos er rekommenderar vi att alla som är involverade i processerna deltar för att få en förståelse för sin egen roll i leveransen.

Löpande starter

BiTA Service Management
BiTA Service Management logotyp

ITIL® 4 Foundation

  • Kompetensutveckling / Kurs
  • Flera orter
  • 2 dagar
  • Heltid
BiTA Service Management logotyp

På den här kursen lär du dig grunderna till ITIL® 4 och IT Service Management. ITIL® är ett ramverk för tjänstehantering som blivit en global de facto-standard. I och med den uppdaterade versionen ITIL®4, som lanserades under februari 2019, har ITIL® vidareutvecklat tjänstehanteringen ytterligare. För att möta dagens behov lyfter ITIL fram betydelsen av snabba, effektiva värdeflöden och verklig affärsnytta genom att utgå från värdeflödesanalys. ITIL® 4 integrerar även koncept från andra modeller och ramverk såsom exempelvis Lean, Agile och DevOps. På kursen går vi igenom ramverket ITIL® och vad som är nytt i ITIL® 4 jämfört med ITIL® v3. Vi belyser och diskuterar skillnader mellan de två versionerna och hur vidareutveckling har skett för att möta dagens behov. Vem riktar sig kursen ITIL® 4 Foundation till? Kursen riktar sig till dig som behöver kunskap och förståelse inom IT Service Management. Ditt behov kan komma utifrån att du arbetar på IT-sidan och på något sätt är involverad i utveckling, produktion, leverans eller support av IT-tjänster. Ditt behov kan även komma utgå ifrån att du är mottagare av och utnyttjar IT-tjänster, och/eller att du köper och ställer krav på IT-tjänster, t ex i roller som linjechef eller förvaltningsledare på verksamhetssidan. Certifiering Certifieringen sker inte under kursen. I kurspriset ingår en certifieringsvoucher. Det innebär att du själv bokar datum/tid när du känner dig redo att skriva. Certifieringen är en on-line certifiering. Mer information kommer vid bokningen av kursen

Löpande starter

BiTA Service Management
BiTA Service Management logotyp

Certifierad Problem Management Specialist

  • Kompetensutveckling / Kurs
  • Flera orter
  • 2 dagar
  • Heltid
BiTA Service Management logotyp

Kursen Certifierad Problem Management Specialist vänder sig till dig som vill vidareutveckla dig i din roll inom Problem Management. Den ger dig en djupare förståelse för principerna, och praktisk erfarenhet av att använda praxis (best practice) inom Problem Management och hur samspelet med övriga processer. Under kursen får du också förståelse för hur processen kan implementeras och styras i en organisation, samt kunskap och verktyg för att tillämpa problem management i ditt dagliga arbete. Vem riktar sig kursen till? Personer som behöver praktisk kunskap och/eller kunskap om bäst praxis inom problem management, samt hur problem management bidrar till att höja kvaliteten på IT-leveransen inom en organisation eller till externa kunder Processägare som ska utveckla processen och/eller utöva ledning, styrning samt uppföljning av processen Alla med ansvar för ledning och styrning inom IT Service Management som behöver specialkunskaper inom området kritiskt tänkande och problemlösning Personer som vill utveckla sig själva, och eventuellt certifiera sig, i sin yrkesroll När du gått igenom kursen Certifierad Problem Management Specialist har du förutsättningar att: Förstå samspelet mellan problem management och andra practices och processer Förstå problem management utifrån ITIL® 4, fyra dimensioner Mäta och följa upp problem managements, syfte och mål Genomföra och driva förbättringsaktiviteter, för att uppnå problem managements syfte och mål

Löpande starter

BiTA Service Management
BiTA Service Management logotyp

DASA DevOps Fundamentals

  • Kompetensutveckling / Kurs
  • Flera orter
  • 2 dagar
  • Heltid
BiTA Service Management logotyp

Organizations such as Netflix, Spotify, and Facebook are transforming IT by successfully implementing DevOps principles. But you don't have to be a hot internet company to be a DevOps leader. The 2-day DevOps Fundamentals course provides an extensive introduction to the core Agile DevOps principles covering the essential knowledge and skill competencies that have been defined by the DevOps Agile Skills Association (DASA). DevOps training is the starting point for an organization going on the DevOps journey. Improved workflows and faster deployment start with a core understanding of DevOps fundamental concepts by anyone involved in an agile and/or DevOps team. This course is designed to provide the core education necessary to build your DevOps vocabulary and to understand its principles and practices. With the help of key DevOps concepts and terminology, real-life case studies, examples and interactive group discussions and extensive exercises in each module you will acquire a fundamental understanding of DevOps. Audience for the course DASA DevOps Fundamentals Individuals involved in IT development, IT operations or IT service management Individuals whose role is touched by DevOps and continuous delivery, such as the following IT roles: - DevOps engineers - Product owners - Integration specialists - Operations managers - Incident and change managers - System administrators - Network administrators - Business managers - Automation architects - Enterprise architects - Testers

Löpande starter

BiTA Service Management
BiTA Service Management logotyp

Certifierad Verksamhetsutvecklare

  • Kompetensutveckling / Kurs
  • Flera orter
  • 2 månader
  • 15%
BiTA Service Management logotyp

Certifierad Verksamhetsutvecklare riktar sig till dig som jobbar med verksamhetsutveckling och som vill bredda och fördjupa sina kunskaper. Du kanske idag jobbar som ledare, projektledare, förändringsledare eller processägare inom IT, HR eller marknad och vill förbättra dina möjligheter att gå från ord till handling för att nå uppsatta mål. Kursen består av totalt 7 kursdagar fördelade på tre tillfällen (2+2+3 dagar). Mellan respektive tillfälle förväntas deltagarna utföra hemuppgifter som bygger på kunskap inhämtad under kursen och som tillämpas på verkliga förutsättningar. Kursen innefattar också coachning där kursledaren upp till 5 timmar är tillgänglig för dig i ditt dagliga arbete. Fokus under kursen är på vad vi kallar taktiska arbetsområden vilket innebär att du baserat på förutsättningar i omvärld, intressenter och verksamhetslogik lär dig utveckla organisationer, processer, kulturer, internkommunikation och team för att nå uppsatta mål. Då utbildningen är moduluppbyggd är det också möjlighet att addera ytterliga kompetensområden. Erfarna lärare Vi har bokat våra mest erfarna lärare och konsulter tillsammans med inhyrda experter och laddat dem med uppgiften att konkret hjälpa dig att dels utvecklas i din roll och som människa, dels kunna etablera nuläge och mål för att därefter leda hela eller delar av verksamheten genom utvecklingsresan. Efter utbildningen Certifierad Verksamhetsutvecklare Efter utbildningen vet du hur du ska leda, kommunicera och skapa förtroende för att kunna göra skillnad i rollen som verksamhetsutvecklare.

Flera starter

BiTA Service Management
BiTA Service Management logotyp