Vi stödjer tyvärr inte din webbläsare. Uppgradera till senaste versionen för mer säkerhet, högre hastighet och den bästa upplevelsen av Blocket Utbildning.

Blocket Utbildning är en del av

BiTA Service Management

Kompetensutveckling / Kurs

BiTA Service Management beskrivande bild

Om utbildaren

BiTA Service Management AB startades 2003 och drivkraften var att internet och IT då började få större betydelse för verksamheter och affärer. Med drygt 15 års erfarenhet av kompetensutveckling inom IT så vill vi dela med oss av vår kompetens. Våra kursledare har en nära anknytning till verkligheten från många år i konsultuppdrag, därför kan vi erbjuda dig mycket erfarenhet, kompetens, goda exempel samt inarbetad egenutvecklad och mycket uppskattad pedagogik på våra utbildningar. Idag är vi kunskapsföretaget BiTA och vi erbjuder både rollbaserat lärande, ITIL®-kurser och annan strategisk kompetensutveckling.

Ämnen hos BiTA Service Management

  • Organisation & Ledning
  • Data & IT
Logga för BiTA Service Management

Utbildarens webbsajt

www.bita.eu

7 utbildningar hittades hos BiTA Service Management

ITIL® 4 Foundation Bridge

  • Kompetensutveckling / Kurs
  • Stockholm
  • 1 dag
  • Heltid
BiTA Service Management logotyp

Kursen ITIL® 4 Foundation Bridge vänder sig till dig som har ett ITIL® v3 Foundation-certifikat och som behöver förstå förändringarna mellan ITIL® v3 och ITIL® 4 för att kunna förbereda dig för och certifiera dig på ITIL® 4 Foundation. På kursen går vi igenom vad som är nytt i ITIL® 4 och belyser och diskuterar skillnader mellan de två versionerna och hur vidareutveckling av ramverket har skett för att möta dagens behov. Certifiering Certifiering sker inte under själva kursdagen utan det bokar du upp vid ett separat tillfälle. Detta kan göras under kursdagen. Certifieringen sker elektroniskt och kan ske antingen på plats i våra lokaler eller på distans med webbövervakning (Certifieringskostnad: 2 100 kr ex moms).

Löpande starter

BiTA Service Management
BiTA Service Management logotyp

ITIL® 4 Specialist - Create, Deliver and Support

  • Kompetensutveckling / Kurs
  • Stockholm
  • 3 dagar
  • Heltid
BiTA Service Management logotyp

På den här kursen lär du dig grunderna till ITIL® 4 Specialist Create, Deliver and Support. Kursen fokuserar på integration av olika värdeströmmar och aktiviteter för att skapa, leverera och supporta produkter och tjänster samtidigt som det täcker praxis, metoder och verktyg för hantering av detta. Kursen täcker kundensverksamhet, tjänsteleverantörens och leverantörens roll i hantering och support av tjänster. Kursen beskriver även hur aktiviteterna design, bygg och test för utveckling av produkter och tjänster sker genom värdeströmar och med stöd av service value chain activities. Certifiering Certifieringen sker inte under kurstillfället utan den sker vid ett separat tillfälle ett antal veckor efter avslutad kurs.Information om certifieringsdatum sker vid kurstillfället. Certifieringen är på engelska. OBS! För att få skriva certifieringen krävs att du har ett ITIL 4 Foundation certifikat. (Certifieringen ingår i kurspriset.)

Löpande starter

BiTA Service Management
BiTA Service Management logotyp

ITIL® 4 Managing Professional Transition

  • Kompetensutveckling / Kurs
  • Stockholm
  • 5 dagar
  • Heltid
BiTA Service Management logotyp

ITIL 4 Managing Professional Transition kursen vänder sig till dig som har vidareutbildat dig inom ITIL v3 på Intermediate-nivå och som på ett snabbt sätt vill lära dig nyheterna i ITIL 4 och uppnå den nivå som i ITIL 4 heter ITIL Managing Professional. På kursen går vi igenom de viktigaste elementen i de fyra modulerna i ITIL 4 Managing Professional-strömmen: ITIL Specialist Create, Deliver and Support ITIL Specialist Drive Stakeholder Value IT Specialist High Velocity IT IT Strategist Direct, Plan and Improve För att gå kursen behöver du ha minst 17 ITIL v3-credits eller vara ITIL Expert. Certifiering Certifiering sker inte under själva kursdagen utan det bokar du upp vid ett separat tillfälle. Detta kan göras under kursen. Certifieringen sker elektroniskt och kan ske antingen på plats i våra lokaler eller på distans med webbövervakning. Certifieringen ingår i kurspriset.

Löpande starter

BiTA Service Management
BiTA Service Management logotyp

ITIL® 4 Foundation

  • Kompetensutveckling / Kurs
  • Stockholm
  • 2 dagar
  • Heltid
BiTA Service Management logotyp

På den här kursen lär du dig grunderna till ITIL® 4 och IT Service Management. ITIL® är ett ramverk för tjänstehantering som blivit en global de facto-standard. I och med den uppdaterade versionen ITIL®4, som lanserades under februari 2019, har ITIL® vidareutvecklat tjänstehanteringen ytterligare. För att möta dagens behov lyfter ITIL fram betydelsen av snabba, effektiva värdeflöden och verklig affärsnytta genom att utgå från värdeflödesanalys. ITIL® 4 integrerar även koncept från andra modeller och ramverk såsom exempelvis Lean, Agile och DevOps. Certifiering Certifieringen sker inte under kursen. I kurspriset ingår en certifieringsvoucher. Det innebär att du själv bokar datum/tid när du känner dig redo att skriva. Certifieringen är en on-line certifiering. Mer information kommer vid bokningen av kursen.

Löpande starter

BiTA Service Management
BiTA Service Management logotyp

Certifierad Supportchef

  • Kompetensutveckling / Kurs
  • Stockholm
  • 6 dagar
  • Heltid
BiTA Service Management logotyp

Utbildningen Certifierad Supportchef riktar sig till dig som har en ledarroll i en supportverksamhet. Det kan vara som chef, koordinator eller teamledare för en Servicedesk/helpdesk eller i en supportfunktion. Utbildningen utvecklar ditt supportledarskap genom att ge kunskaper och konkreta verktyg inom de viktigaste områdena och kompetenserna för din roll. Efter utbildningen Certifierad Supportchef Efter utbildningen vet du hur du ska leda, kommunicera och skapa förtroende. Du vet hur du skall styra, planera och förstå din verksamhet och dina kunder och att arbeta med planering, genomförande, effektivisering, utvärdering och vidareutveckling av ditt arbete och din funktion.

Löpande starter

BiTA Service Management
BiTA Service Management logotyp

Service Operation

  • Kompetensutveckling / Kurs
  • Stockholm
  • 3 dagar
  • Heltid
BiTA Service Management logotyp

ITIL® Lifecycle Service Operation är en av Intermediate-kurserna inom ITIL® och ger en fördjupning på livscykelnivå. Kursen syftar till att lära ut kunskap om hur planering, utförande och kontroll beskrivs utifrån ett Operation-perspektiv. Efter genomgången utbildning kommer du som deltagare att ha erhållit kunskap om bland annat: Principer för Service Operation Processer inom Service Operation Gemensamma aktiviteter för Service Operation Organisation för Service Operation Tekniker för Service Operation Införandefrågor för Service Operation. Målgrupp Kursen riktar sig till CIO, chefer inom IT, IT-projektledare, processansvariga, tjänsteansvariga, förvaltningsledare IT samt ansvariga för drift. Lär dig om hur planering, utförande och styrning beskrivs utifrån ett operationellt perspektiv. Certifiering Certifieringen sker inte under kurstillfället utan den sker vid ett separat tillfälle ett antal veckor efter avslutad kurs. Information om certifieringsdatum sker vid kurstillfället. Certifieringen är på engelska. OBS! För att få skriva certifieringen krävs att du har ett ITIL Foundation v3/eller ITIL 4 Foundation certifikat. Certifieringen ingår i kurspriset.

Löpande starter

BiTA Service Management
BiTA Service Management logotyp

ITIL® 4 Fundamentals – en kurs optimerad för distansutbildning

  • Kompetensutveckling / Kurs
  • Distans
  • 4 dagar
  • 50%
BiTA Service Management logotyp

ITIL® 4 Fundamentals – en kurs optimerad för distansutbildning fördelat på fyra ½ dagar (fm). Den här kursen riktar sig till dig som har svårt att delta på en klassrumsbaserad kurs i våra kurslokaler, eller kanske inte heller har möjlighet att avvara hela arbetsdagar för kompetensutveckling. Kursen är lärarledd och alla deltagare deltar på distans. Du väljer själv den plats som passar dig bäst där du har tillgång till en dator med kamera och internetuppkoppling. En kursdag är 3 timmar och kursen sträcker sig över 4 halvdagar (kl 9-12 varje dag). Kursinnehåll Du lär dig grunderna till ITIL® 4 och IT Service Management. ITIL® är ett ramverk för tjänstehantering som blivit en global de facto-standard. I och med den uppdaterade versionen ITIL®4, som lanserades i februari 2019, har ITIL® vidareutvecklat tjänstehanteringen ytterligare. För att möta dagens behov lyfter ITIL fram betydelsen av snabba, effektiva värdeflöden och verklig affärsnytta genom att utgå från värdeflödesanalys. ITIL® 4 integrerar även koncept från andra modeller och ramverk såsom exempelvis Lean, Agile och DevOps. Certifiering Efter genomgången kurs kan du certifiera dig för en ITIL4 Foundation-certifiering på distans. Med en s.k. voucher bestämmer du själv datum/tid när du känner dig redo att skriva. Certifieringen kostar 2 300 kr. Antal dagar: Fyra halvdagar, förmiddagar

Löpande starter

BiTA Service Management
BiTA Service Management logotyp