Destination Management, incoming tourism - 400 Yh-poäng
- Yrkeshögskola (YH)
- Stockholm
- 2 år
- Heltid

Skapa nya upplevelser och arrangemang - bli specialist på att skapa, paketera och marknadsföra nya attraktiva upplevelser och arrangemang. Vad innebär Destination Management, incoming tourism? Utbildningen Destination Management, incoming tourism är bred. Du blir specialist på att skapa och paketera nya storsäljande tjänster inom turist- och besöksnäringen. Du lär dig att analysera marknaden och ta fram nya tjänster men även att projektleda och marknadsföra dina koncept. Din uppgift är att upptäcka nya affärsmöjligheter och skapa attraktiva paketlösningar. Ett kommersiellt och flexibelt tänkande är viktigt då den ena beställaren inte är den andra lik. Praktikperioder Ungefär en tredjedel av studietiden gör du praktik på ett branschföretag. Det ger dig möjlighet att utveckla din kompetens och skapa ett stort nätverk. En av praktikperioderna kan du, om du vill, göra utomlands. Vad kan du arbeta som efter utbildningen? Efter avslutad utbildning kommer du till exempel kunna arbeta som: Destination Manager, incoming tourism Internationell reseagent, inkommande turism Researrangör (DMC) Reseproducent Säljare på hotell, anläggningar och turistkontor Produktutvecklare inom rese- och turistindustrin
Start Höst 2021
