Vi stödjer tyvärr inte din webbläsare. Uppgradera till senaste versionen för mer säkerhet, högre hastighet och den bästa upplevelsen av Blocket Utbildning.

Digital Media – Buying & Planning

IAB Sverige
Media & Kommunikation
Digital Media – Buying & Planning beskrivande bild

Sammanfattning

Utbildningstyp
Yrkesutbildning
Takt
Egen takt
Längd
20-25 timmar
Pris (exkl. moms)
2 680 kr
CSN
Nej
Läs mer och ansök

Kort om utbildningen

Syftet med certifieringen Digital Media – Buying & Planning är att höja kunskapsnivån inom digital marknadsföring och dess mediekanaler hos till exempel annonsörers marknadsavdelningar eller hos byråer.

Kursen är helt digital och du bestämmer själv när du vill påbörja studierna. Kursinnehållet är fördelat på block som tentas av var för sig. Innehållet är skapat av ledande branschexperter i Sverige och USA och säkerställer högaktuell branschkunskap utifrån gällande standards.

Med en utbildning hos IAB Sweden Academy håller du dig därför i framkant inom digital marknadsföring och säkerställer kunskap som dagens marknad kräver. Vi har sju års erfarenhet av dessa kurser vilket givit 1200 certifierade kollegor i branschen. Bli en av dem nu!

Vem passar Digital Media – Buying & Planning för?
Certifieringen riktar sig till dig som jobbar inom eller pluggat kommunikation, marknadsföring och PR/reklam och vill göra en djupdykning inom det digitala medielandskapet med dess utmaningar och möjligheter.

Kursens upplägg:
Du har maximalt åtta veckor på dig att genomföra kursen (beräknad studietid 20–25 timmar).
När du genomfört alla avsnitt och klarat minst 80 % rätt på varje delprov erhåller du ett digitalt diplom samt certifieringssigill.

Certifikat i digital marknadsföring
Efter godkänd kurs erhåller du ett certifieringsdiplom och ett sigill som stärker ditt CV och Linkedin-profil vilket ger ett professionellt intryck. Du kommer även att ha fördjupade kunskaper inom digital marknadsföring.

Priser
Privatpersoner: 2680 kr exkl moms
Företag (medlem): 3350 kr exkl moms
Företag (ej medlem): 4450 kr exkl moms

Plats

  • Online

Kommande starter

Online

Start
Löpande starter

För att se alla kursstarter, läs mer hos utbildaren

Logga för IAB Sverige

Om IAB Sverige

IAB Sverige verkar som en oberoende och transparent medlemsorganisation för digital marknadsföring. Med hjälp av gedigen kunskapsutveckling och förtroendeingivande kommunikation strävar vi efter att vara det ledande landet inom onlinemarknadsföring i Europa och kanske, därmed, till en av de ledande i världen.

Vårt syfte är att främja tillväxt och skapa bästa praxis.

Våra medlemmar består av företrädare från både stora och mindre aktörer, från underleverantörer, byråer, annonsörer, publicister, plattformar, teknikleverantörer, teleoperatörer, research-bolag med flera. Idag över 270 bolag, bland dem finns Bonnier News, Aller media, Schibsted, Spotify, Coop, Telia, Google och Facebook m fl.

IAB Sverige arrangerar regelbundet utbildande seminarier inom olika områden som du hittar i Eventkalendern på vår hemsida.

Utbildningstyper
Kompetensutveckling / Kurs, Yrkesutbildning
Utbildarens webbsajt
Läs mer och ansök