Marknadsundersökning, 7,5 hp
Distans

Skola FEI - Företagsekonomiska Institutet

Utbildningsstart

28 maj 2020

Studielängd

< 1 år

Studieort

Distans

Ansökan öppnar

Höst 2019

Pris

33 625 kr

Kort om utbildningen

Lär dig hur en marknadsundersökning genomförs och hur du kritiskt kan granska alla steg. Kursen går igenom metodval, urval, olika datainsamlingstekniker samt hur du analyserar informationen. Allt du behöver för att göra en framgångsrik marknadsundersökning för företaget.

Kursen syftar till att ge studenten kunskaper i hur en marknadsundersökning genomförs.

Efter genomgången kurs ska studenten:

Kunskap och förståelse:
1. kunna redogöra för, diskutera och kritiskt granska marknadsundersökningens alla steg,
från inledande problemanalys till metodval, urval, olika datainsamlingstekniker samt analys
och tolkning av data, relaterat till aktuell forskning inom området

Färdighet och förmåga:
2. ha förmåga att självständigt planera, genomföra (dvs söka, samla in, värdera och kritiskt tolka information), dokumentera och presentera marknadsundersökningar muntligen och
skriftligen i enlighet med givna anvisningar, akademiska krav på språk och form samt inom givna tidsramar
3. kunna utföra den statistiska bearbetning som krävs i kvantitativa
marknadsundersökningar

Värderingsförmåga och förhållningssätt:
4. kunna kritiskt bedöma, granska och diskutera marknadsundersökningar, vetenskapliga undersökningar och rapporter

FEIFLEX betyder att lektionerna genomförs i våra dynamiska klassrum samtidigt som de sänds i realtid. Du kan vid varje enskilt lektionstillfälle välja om du vill vara på plats hos oss eller delta aktivt på distans. Lektionerna går dessutom att repetera i efterhand, hur många gånger du vill.

Omfattning
2 dagar och 5 kvällar under cirka 7 veckor på plats eller på distans via FEIFLEX. Tillfällena inkluderar seminarier, webinarier, handledarstöd och andra aktiviteter online. Klicka på nästa kurstillfälle för att se schema med datum.

Avgift
26 900 kr exkl. moms (33 625 kr inkl. moms) Kursavgiften måste betalas av arbetsgivaren. Arbetsgivaren måste vara juridisk person (således kan inte enskild firma ingå uppdragsavtal).

I kursavgiften ingår kurslitteratur och annat kursmaterial, tre tentamenstillfällen (en ordinarie tentamen och två omtentamina). Tentamen skrivs i Stockholm. Tentamen på annan ort är kan ske efter överenskommelse med FEI, notera dock att särskild avgift kan tillkomma i sådana fall.
I kursavgiften ingår också lunch och kaffe i samband med heldagsseminarier på FEI.

Avgiften faktureras före kursstart.