Kurs i displaymarknadsförning och programmatisk annonsering på distans
Distans

Skola Nordic Tech Institute

Utbildningsstart

Flexibelt startdatum

Studielängd

< 1 år

Studieort

Distans

Ansökan öppnar

Höst 2019

Pris

4 995 kr

Kort om utbildningen

Kursen ger dig ett helhetsintryck av alla huvudsakliga områden inom displaymarknadsföring och programmatisk annonsering. 

Vi går igenom grunderna och fördjupar oss sedan inom varje område. På så sätt kommer du att bygga spetskompetens inom området.

I kursen lär du dig hur saker fungerar (det teoretiska), och du lär dig hur du faktiskt uträttar olika marknadsföringsaktiviteter (det praktiska). 

Efter avklarad kurs har du nog med kunskap för att jobba med displaymarknadsföring. 

I kursen går vi grundligt igenom följande områden:

  • Vad är displaymarknadsföring?
  • Traditionell bannerannonsering
  • Programmatisk annonsering
  • Annonsering i Googles Displaynätverk
  • Annonsering genom annonsserver – Google Ad Manager
  • Displayannonsering i sociala medier
  • Native- och contentannonsering
  • Videoannonsering
  • Affiliateannonsering
  • UserX
  • Annonsmaterial
  • Adblockers

Kursansvarig: Maria Grip
Maria har lång erfarenhet erfarenhet inom digital marknadsföring och reklam. Hon har bland annat varit digital annonsbokningschef på ett stort svenskt mediehus. Hon har även varit med att ta fram programmatiska annonssatsningar på flera publicistbolag. Hennes arbete fokuserar idag på revision och granskning av digitala medier. 

Studietid: 10-15 timmar
Startdatum: När som helst
Slutdatum: Inget slutdatum (tillgång för alltid)