Kurs i sökmotormarknadsföring (SEM) och Google Ads på distans
Distans

Skola Nordic Tech Institute

Utbildningsstart

Flexibelt startdatum

Studielängd

< 1 år

Studieort

Distans

Ansökan öppnar

Höst 2019

Pris

4 995 kr

Kort om utbildningen

Kursen ger dig ett helhetsintryck av SEM (sökmotormarknadsföring) med fokus på Google Ads (samt Bing Ads). 

Vi går igenom grunderna och fördjupar oss sedan inom alla delar av annonsering i sökmotorer. På så sätt kommer du bygga spetskompetens inom sökmotormarknadsföring. 

Kursen delar sitt fokus på både praktiska och teoretiska element. Du lär dig hur saker fungerar (det teoretiska), och du lär dig hur du faktiskt uträttar olika marknadsföringsaktiviteter (det praktiska) i Google Ads. 

Efter avklarad kurs har du nog med kunskap för att jobba med sökmotormarknadsföring, Google Ads. 

Du har även goda förutsättningar för att skapa ett fullständigt och vinstdrivande annonskonto i verktyget. 

I kursen går vi grundligt igenom följande områden:

  • Genomgång av verktygen
  • Vad Är SEM Och Hur Fungerar Det?
  • Google Ads
  • Annonsera Med Rätt Sökord
  • Skriv Klickbara Annonser
  • Löpande Analys Och Förbättringar
  • Avancerade Knep I Google Ads
  • Fördjupning i Google Ads: Ett mindre företag
  • Fördjupning i Google Ads: Ett medelstort företag
  • Fördjupning i Google Ads: Ett större företag (med e-handel)

Kursansvarig: Per Burman
I denna kurs delar Per med sig av sin långa och breda erfarenhet inom Sökmotormarknadsföring. Du får möjligheten att lära dig hur SEM fungerar i teori & praktik, hur du kommer igång och konkreta tips för olika typer av företag. Kursen passar både dig som är nybörjare på SEM eller har tidigare erfarenhet från till exempel ett mindre eller större företag.

Studietid: 10-15 timmar
Startdatum: När som helst
Slutdatum: Inget slutdatum (tillgång för alltid)