PR Start


Skola Nordic Tech Institute
Kort om utbildningen
Kursen ger dig ett helhetsintryck av SEM (sökmotormarknadsföring) med fokus på Google Ads (samt Bing Ads).
Vi går igenom grunderna och fördjupar oss sedan inom alla delar av annonsering i sökmotorer. På så sätt kommer du bygga spetskompetens inom sökmotormarknadsföring.
Kursen delar sitt fokus på både praktiska och teoretiska element. Du lär dig hur saker fungerar (det teoretiska), och du lär dig hur du faktiskt uträttar olika marknadsföringsaktiviteter (det praktiska) i Google Ads.
Efter avklarad kurs har du nog med kunskap för att jobba med sökmotormarknadsföring, Google Ads.
Du har även goda förutsättningar för att skapa ett fullständigt och vinstdrivande annonskonto i verktyget.
I kursen går vi grundligt igenom följande områden:
Kursansvarig: Per Burman
I denna kurs delar Per med sig av sin långa och breda erfarenhet inom Sökmotormarknadsföring. Du får möjligheten att lära dig hur SEM fungerar i teori & praktik, hur du kommer igång och konkreta tips för olika typer av företag. Kursen passar både dig som är nybörjare på SEM eller har tidigare erfarenhet från till exempel ett mindre eller större företag.
Studietid: 10-15 timmar
Startdatum: När som helst
Slutdatum: Inget slutdatum (tillgång för alltid)