Bygga varumärke i sociala medier
Stockholms stad

Skola Berghs School of Communication

Utbildningsstart

5 februari 2020

Studielängd

< 1 år

Studieort

Stockholms stad

Pris

24 500 kr

Kort om utbildningen

Att finnas i sociala medier är en självklarhet för de flesta företag och organisationer - men att veta på vilket sätt man ska kommunicera för att få effekt kan vara en utmaning. På kursen lär du dig att arbeta strategiskt med innehåll, att taktiskt utnyttja kanalerna och effektivt planera marknadskommunikation i sociala medier.Om kursenUnder det decennium som sociala medier varit på tapeten har företag och organisationer valt att se sociala medier som ett komplement till den vanliga kommunikationen. Det har inneburit att varumärken har förlorat både möjligheter men också värde genom att inte arbeta strategiskt och konsekvent med sociala kanaler.Ett varumärke i sociala medier har nya utmaningar och måste förtjäna sina vänner, advokater och nya följare. Det är en sak att använda sociala medier - en annan att göra det effektivt.