Marknadsföring, 7,5 hp

FEI - Företagsekonomiska Institutet
Marknadsföring
Sammanfattning
Utbildningstyp
Företagsutbildning
Studietakt
Deltid
Ansökan öppnar
Ansökan öppen
Pris
33625 kr
Läs mer och ansök
Utbildningsstarter
Distans
1 oktober 2020
Kort om utbildningen

Marknadsföring, 7,5 hp ger en introduktion till marknadsföring. Den är lämplig för dig som arbetar med försäljning eller marknadsföring. Kursen vänder sig dessutom till medarbetare som inte har marknadsföring som huvudsaklig arbetsuppgift men som vill få bättre kunskaper inom detta viktiga område.

Kursinnehåll

  • Marknadsföringens grundläggande begrepp och modeller
  • Den strategiska marknadsplaneringsprocessen
  • Marknadsanalys med fokus på omgivning och köparbeteenden
  • Konkurrensanalys och konkurrensmedel
  • Marknadsföringsstrategier med fokus på segmentering, målmarknad och positionering
  • Varumärkets betydelse och varumärkesstrategier, produktbeslut, prissättning, distribution och marknadskommunikation
  • Taktisk marknadsföring

FEIFLEX betyder att lektionerna genomförs i våra dynamiska klassrum samtidigt som de sänds i realtid. Du kan vid varje enskilt lektionstillfälle välja om du vill vara på plats hos oss eller delta aktivt på distans. Lektionerna går dessutom att repetera i efterhand, hur många gånger du vill.

Omfattning
2 dagar och 5 kvällar under cirka 7 veckor på plats eller på distans via FEIFLEX. Tillfällena inkluderar seminarier, webinarier, handledarstöd och andra aktiviteter online. Klicka på nästa kurstillfälle för att se schema med datum.

Avgift

26 900 kr exkl. moms(33 625 kr inkl. moms). Kursavgiften måste betalas av arbetsgivaren. I avgiften ingår kurslitteratur och annat kursmaterial, ordinarie tentamina i Stockholm, samt lunch och kaffe i samband med lektioner på FEI. Kursavgiften faktureras före kursstart.

Eget företag/privatperson? Delbetala med FEI Studielån från 478 kr/mån.

Läs mer och ansök
Om FEI - Företagsekonomiska Institutet
Utbildarens webbsajt
Läs mer och ansök