ITIL® 4 FÖR SERVICEDESK

BiTA Service Management
Data & IT
Sammanfattning
Utbildningstyp
Företagsutbildning
Studietakt
Heltid
Ansökan öppnar
Höst 2019
Pris
8625 kr
Läs mer och ansök
Utbildningsstarter
Stockholm
Löpande starter
Kort om utbildningen

Kursen ITIL® 4 för Servicedesk är en intensiv dag om prioritering av ärenden, organisation av servicedesk, relationen mellan olika processer och hur beroenden mellan processer ser ut. Kursen ger dig en ökad förståelse för kundernas behov och hur du kan leverera värdeskapande lösningar med kvalitet. Inom ITIL 4 har man fångat upp det senaste inom IT-tjänstesektorn för att skapa de bästa förutsättningarna att kunna leverera värdefulla tjänster. Du lär dig

  • Grunderna inom ITIL 4
  • Vad det innebär att leverera tjänster
  • Servicedeskens roll inom ”Service Value Chain”
  • Co-creation med kunder och andra intressenter
  • Servicedeskens uppdrag
  • Servicedeskens ansvar för kommunikation
  • Identifiera kundens behov
  • Kategorisering och prioritering av inkommande ärenden
  • Ge effektiv support med hög kvalitet
  • Samverkan mellan ITIL-processer för gemensamma arbetsmetoder

Antal dagar: 1

Läs mer och ansök
Om BiTA Service Management
Utbildarens webbsajt
Läs mer och ansök