ITIL® 4 Specialist - Create, Deliver and Support

Sammanfattning
Kort om utbildningen
På den här kursen lär du dig grunderna till ITIL® 4 Specialist Create, Deliver and Support. Kursen fokuserar på integration av olika värdeströmmar och aktiviteter för att skapa, leverera och supporta produkter och tjänster samtidigt som det täcker praxis, metoder och verktyg för hantering av detta. Kursen täcker kundensverksamhet, tjänsteleverantörens och leverantörens roll i hantering och support av tjänster. Kursen beskriver även hur aktiviteterna design, bygg och test för utveckling av produkter och tjänster sker genom värdeströmar och med stöd av service value chain activities.
Certifiering
Certifieringen sker inte under kurstillfället utan den sker vid ett separat tillfälle ett antal veckor efter avslutad kurs.Information om certifieringsdatum sker vid kurstillfället. Certifieringen är på engelska. OBS! För att få skriva certifieringen krävs att du har ett ITIL 4 Foundation certifikat. (Certifieringen ingår i kurspriset.)
Plats
- Stockholm
Kommande utbildningsstarter
Stockholm
För att se alla kursstarter, läs mer hos utbildaren

Om BiTA Service Management
BiTA Service Management AB startades 2003 och drivkraften var att internet och IT då började få större betydelse för verksamheter och affärer. Med drygt 15 års erfarenhet av kompetensutveckling inom IT så vill vi dela med oss av vår kompetens. Våra kursledare har en nära anknytning till verkligheten från många år i konsultuppdrag, därför kan vi erbjuda dig mycket erfarenhet, kompetens, goda exempel samt inarbetad egenutvecklad och mycket uppskattad pedagogik på våra utbildningar. Idag är vi kunskapsföretaget BiTA och vi erbjuder både rollbaserat lärande, ITIL®-kurser och annan strategisk kompetensutveckling.