Key Account Management

Sammanfattning
Kort om utbildningen
Är dina stora kunder lönsamma kunder? Lär dig välja rätt kunder inom B2B och utveckla lönsamma affärsrelationer över tid.
För dig som vill utveckla samarbetet med de kunder som har potentialen att bli mest lönsamma. Du utvecklar en egen strategi för att utveckla ett effektivt samarbete med utvalda nyckelkunder. Målet är långsiktiga och riktigt lönsamma affärsrelationer med rätt kunder.
Efter IHM Key Account Management ska du
- Kunna välja & prioritera nyckelkunder
- Kunna identifiera utvecklingsmöjligheter
- Veta hur du bör organisera för långsiktig relation
- Ha insikt om hur du kan skapa lönsamma KAM-relationer
- Ha ökad förhandlingsförmåga
Omfattning
15 tillfällen, 2 dagar var tredje vecka
Utöver schemalagd tid tillkommer tid för självstudier och projektarbeten
Plats
- Göteborg
Kommande utbildningsstarter
Göteborg
För att se alla kursstarter, läs mer hos utbildaren

Om IHM Business School
Vårt kvalitetssystem bygger på 50 års erfarenhet av att utbilda yrkesverksamma, nära samarbete med näringslivet och egen utvecklingsfunktion som införlivar nya rön från forskare i hela världen.
Under årens lopp har vår utvecklingsavdelning utarbetat en egen pedagogisk modell för yrkesverksamma praktiker. Aktuell kunskap och träning i skarpa affärscase ökar förmågan att se nya möjligheter, agera och förändra.
Vi uppdaterar innehållet i våra program med nya forskningsrön från hela världen och ett nära samarbete med näringslivet.
Vi väljer våra lärare med krav på pedagogisk kompetens och gedigen erfarenhet från verkligheten, och de kompetensutvecklas fortlöpande i IHMs regi.