Revenue Management i besöksnäringen, 150 Yh-poäng

Frans Schartaus Handelsinstitut
Försäljning
Marknadsföring
Organisation & Ledning
Sammanfattning
Utbildningstyp
Yrkeshögskola (YH)
Studietakt
Deltid
Studielängd
1,5 år
Ansökan öppnar
Vår 2020
CSN
Läs mer och ansök
Utbildningsstarter
Stockholm
1 november 2020
Kort om utbildningen

Utbildningen som tar ett helhetsgrepp om Revenue Management i Besöksnäringen – omvägen via USA behövs inte längre. Revenue Management handlar om att ta kontroll över utbud och efterfrågan och på detta sätt öka företagets lönsamhet. Arbetsuppgifterna genomförs i nära samarbete med det kommersiella teamet där det ingår försäljning, marknadsföring och distribution.

Utbildningen bygger på tidigare arbetslivserfarenhet och studierna parallellt med nuvarande arbete gör att du får möjlighet att omsätta dina förvärvade kunskaper direkt. Efterfrågan på personal med analytisk förmåga, kommersiell och ekonomisk kunskap samt teknisk kompetens är stor i besöksnäringen. Hotell, restauranger, rederier, flygbolag, biluthyrningsföretag och nöjesetablissemang är exempel på företag som tillämpar prisoptimering.

”Perfekt utbildning”
Bra kurser, bra mentorer samt föreläsare! Kan rekommenderas varmt. Ger en bra skjuts in i revenue yrken som lätt kan fördelas i flera olika branscher med störst fördel hotell/restaurang/konferens. Skulle säga att den är ett väldigt bra steg för dig som vill vidareutvecklas från reception/bokning eller annan titel.

 

Läs mer och ansök
Om Frans Schartaus Handelsinstitut
Utbildningstyper
Yrkeshögskola (YH)
Utbildarens webbsajt
Läs mer och ansök

Liknande utbildningar

Artiklar