Vi stödjer tyvärr inte din webbläsare. Uppgradera till senaste versionen för mer säkerhet, högre hastighet och den bästa upplevelsen av Blocket Utbildning.

Utbildningar inom Copywriter

3 utbildningar hittades
Välj filter
Studietakt
Sen ansökan
Plats

Utbildningar inom Copywriter

3 utbildningar hittades

Copywriting

  • Yrkesutbildning
  • Stockholm
  • 2 år
  • 100%
Forsbergs Skola AB logotyp

Forsbergs Skolas heltidsprogram Copywriting är en högre tvåårig yrkesutbildning för blivande copywriters, storytellers och scriptwriters. Programmet har till syfte att ge en professionell yrkesutbildning som kreatör. Utbildningen står för nyskapande inom copywriting, reklam, kommunikation, storytelling och scriptwriting. Att testa olika uttryck och sätt att tänka i levande och spännande projekt. Tonvikten ligger på idéskapande och utvecklande av den kreativa förmågan, präglat av ”Learning by doing”. Hittills har ca 97% av våra studenter arbete i branschen inom ett år efter examen. Utbildningen är studiemedelsberättigad. Programmet består av 100 veckor. Lektioner förläggs dagtid på vardagar, men det kan även förekomma viss undervisning på kvällar och helger. Lektionerna består av föreläsningar, workshops, handledning och redovisningar vid de olika projekten, som görs både i grupp och enskilt. Skolan är öppen dygnet runt för eget arbete. Avgift Studieavgiften är totalt 260.000 kr och är momsbefriad. (325 000 kr inkl moms)

Forsbergs Skola AB
Forsbergs Skola AB logotyp

Certifierad Copywriter

  • Yrkesutbildning
  • Online
  • Egen takt
  • Egen takt
Academy Online logotyp

Skrivet är livet – Certifierad Copywriter. Brinner du för att skriva men är inte redo att bli författare? Blir du lycklig när du ser fyndig och vass copy på stan? Blir du istället irriterad när du ser dåliga formuleringar och felplacerade skiljetecken? I så fall kanske copywriter-yrket är något för dig. Skrivet är livet – Certifierad Copywriter Som copywriter skriver du reklamtexter. Och nativeannonser. Och pressmeddelanden. Och inlägg på sociala medier. Och justja - även broschyrer, slogans, inbjudningar, nyhetsbrev och webbtexter. Där det finns en vara eller tjänst, där finns copy, och ingen dag blir den andra lik. I den här kursen får du en bred introduktion till att kunna försörja dig på din talang för det skrivna ordet. Information och tips blandas upp med övningsuppgifter och inlämningsuppgifter. Efter avslutad kurs är du redo att ge dig ut i arbetslivet, och oavsett om du vill bli anställd eller frilansa har du en bra grund att stå på. Du läser i valfri studietakt men om heltid ca 5 veckor. Välkommen att anmäla dig och låta din framgångsresa starta tillsammans med oss!

Löpande starter

Academy Online
Academy Online logotyp

Art Director & Copywriter, 400 YH-poäng

  • Yrkeshögskola (YH)
  • Göteborg
  • 2 år
  • 100%
YRGO logotyp

Vill du jobba strategiskt och kreativt med kommunikationsidéer och hela koncept? Art Director & Copywriter är en intensiv tvåårig utbildning för dig som vill bli kreatör och jobba med idéer, analys och research. Du väljer inriktning när du ansöker: Art Director för dig som vill jobba mer med visuella uttryck och Copywriter för dig som vill jobba mer med textinnehåll. OM UTBILDNINGEN Under utbildningen får du bland annat lära dig jobba strategiskt med insikt, idéhöjd, genomarbetade koncept, varumärkesutveckling, analys och den kreativa processen. Efter examen har du verktyg för att kunna arbeta fram kreativa idéer och koncept som når ut och berör. Du får också lära dig planera arbetet utifrån en satt budget och vilka lagar och regler som gäller inom området. ATT ARBETA SOM ART DIRECTOR ELLER COPYWRITER Art Directorn och Copywritern jobbar ofta i team och står tillsammans för den kreativa idén bakom kommunikationen, exempelvis en reklamkampanj. Som Art Director är du ansvarig för det visuella uttrycket, medan du som Copywriter står för textinnehållet. En viktig del av jobbet är att göra research om kunden, produkten och målgruppen. Kunskapen ni får från researcharbetet använder ni för att definiera problemet, fundera ut lösningar, presentera idéer – och slutligen förverkliga dem. TÄNKBARA ARBETSPLATSER Efter avslutad utbildning kan du jobba på reklam- eller kommunikationsbyrå eller på större organisationers egna mediaavdelningar. Många väljer också att frilansa.

YRGO
YRGO logotyp