Inbound Marketing för leads och affärer

Dataföreningen i Sverige
Marknadsföring
Sammanfattning
Utbildningstyp
Företagsutbildning
Studietakt
Heltid
Studielängd
1 dag
Ansökan öppnar
Ansökan öppen
Pris
3563 kr
Läs mer och ansök
Utbildningsstarter
Distans
Löpande starter
Kort om utbildningen

MASTERCLASS Ger inte ditt företags digitala marknadsföring de resultat ni önskar? Fungerar inte den traditionella push-modellen längre? Du behöver sannolikt tänka om och vrida om din leadsgenereringstrategi mot Inbound Marketing. Annica Thorberg går igenom hur en inbound marketingstrategi bör se ut och hur man kommer igång med en plan som ger resultat.

Inbound Marketing innebär att du skiftar flödet i marknadskommunikation. Via kanaler på nätet fångar du upp kunder som söker lösningar och drar dem till dig. Typiska verktyg är sökoptimering på webben, bloggar, videor, poddar och närvaro i sociala medier. I varje steg utmed kundresan maximerar du det innehåll som attraherar.

Kostnad
Medlemmar med Meet&Learn: 1.850kr exkl. moms (2.313kr inkl. moms)
Övriga: 2.850kr exkl. moms (3.563kr inkl. moms)

Kurstillfällen
6 mars 2020

Läs mer och ansök
Om Dataföreningen i Sverige

Dataföreningen är en ideell och oberoende intresseorganisation, som sedan 1949 arbetar för att sprida och höja svensk IT-kompetens.
Vår vision är ett digitaliserat samhälle där alla kan påverka och förbättra sina liv.
Genom att stärka individers digitala kompetens, stärker vi också företag, organisationer och samhälle.

Utbildningstyper
Företagsutbildning
Utbildarens webbsajt
Läs mer och ansök

Liknande utbildningar

Artiklar

Visa fler