Digital marknadsstrateg

Nackademin
Marknadsföring
Sammanfattning
Utbildningstyp
Yrkeshögskola (YH)
Studietakt
Heltid
Studielängd
1,5 år
Ansökan öppnar
Ansökan öppen
CSN
Läs mer och ansök
Utbildningsstarter
Solna
24 augusti 2020
Kort om utbildningen

I takt med den digitala utvecklingen blir vikten av att skapa och analysera digitala kampanjer, aktiviteter och kanaler allt viktigare. Hur ska man arbeta för att skapa sig en egen position på marknaden och sticka ut ur bruset? Vilka är de senaste trenderna på marknaden och vilken teknik är lämplig att använda? 

Som digital marknadsstrateg kommer det att vara viktigt för dig att kunna avgöra vilka tekniska alternativ och trender som passar företagets verksamhet och därmed ger störst affärsnytta. Du kommer att bli en nyckelperson som utvecklar ditt företags eller dina kunders varumärke och implementerar strategier där slutkundens relation och interaktion med varumärket i digitala medier står i fokus.

Yrkesroller efter utbildningen
Trender, mönster och beteenden skiftar väldigt fort på internet och att ständigt implementera nya verklighetsanpassade digitala marknadsstrategier blir avgörande för varumärken i deras interaktion med kunderna. Behovet av en person som skapar, förstår och analyserar digitala kampanjer och aktiviteter ökar bland företag i samtliga branscher. Behovet av kompetens inom digital marknadsstrategi kommer att öka under de närmsta åren!

Efter utbildningen kan du välja att arbeta på ett företag, på en byrå eller som frilansande konsult med eget företag som till exempel:

  • Junior digital marknadsstrateg
  • Sökmotorkonsult
  • Digital Specialist
  • Digital planner
  • Projektledare inom digital marknadsföring
Läs mer och ansök
Om Nackademin
Utbildningstyper
Yrkeshögskola (YH), Yrkesutbildning
Läs mer och ansök

Liknande utbildningar

Artiklar

Visa fler