Kurs i marknadsföring i sociala medier på distans
- Yrkesutbildning
- Online
- 1 vecka
- Heltid

Den här kursen ger dig förståelse och kunskap inom alla huvudsakliga områden inom sociala mediemarknadsföring. Vi fördjupar oss även inom varje område och på så sätt kommer du att bygga spetskompetens inom just marknadsföring i sociala medier. Fokus ligger på Facebook och Instagram men vi benämner även plattformar så som Snapchat, Linkedin, Google, Youtube och Twitter. Kursen består av teori (videos och textmaterial) samt praktiska övningar som du genomför på egen hand. Du lär dig hur arbetet med sociala medier fungerar i teorin men också hur du faktiskt genomför olika marknadsföringsaktiviteter i praktiken. Kursen tar exempelvis upp områden så som: hur de olika sociala medierna fungerar, annonsering i sociala medier, segmentering av målgrupper, tonalitet, att arbeta med algoritmen och att skapa innehåll för sociala medier. Även: planering, utvärdering och rapportering, mallar och verktyg. Kursansvarig: Natalie Eriksson Natalie har erfarenhet från ledande sociala medie-byråer, marknadsavdelningar samt arbete med eget företag. Hon har bl.a. arbetat som marknadschef, medieköpsspecialist och projektledare. Hon skriver om sociala medier på Resumé, driver ett nätverk tillsammans med Facebook, är medgrundare av två sociala medie-communities med sammanlagt 20 000 medlemmar och undervisar frekvent om sociala medier för företag och på skolor så som Berghs School of Communication.
Löpande starter
