Blocket Utbildning är en del av
Hitta en utbildning som passar just dig!
Här på Blocket Utbildning har vi massvis av utbildningar, kurser och program.

Utbildningar inom Organisationsutveckling

35 utbildningar hittades
Utbildningstyp
Studieform
Studietakt
Studielängd
Avgifter
Sen ansökan
Utbildningsstart
Plats

Utbildningar inom Organisationsutveckling

35 utbildningar hittades

Fyra viktiga kompetenser som Chef och Ledare

Start 2021-02-11
Kompetensutveckling / Kurs
Förstå affären - Leda individen - Leda teamet - Leda i förändring En upplevelsebaserad utbildning med enkla verktyg som har direkt koppling till din verklighet. Som chef och ledare är du framgångsrik när du kan leda ditt team och individerna så att ni med fullt engagemang når de högt uppsatta mål som du är satt att klara av. Du behöver då 4 kompetenser som du behärskar och kan använda varje dag. Utbildningen kommer ge dig kunskaper, praktiska verktyg och insikter. Du kommer få ett större självförtroende i ditt ledarskap. Efter utbildningen har du utvecklat dina kunskaper och färdigheter inom följande områden Stärkt Affärsmannaskap ger en förståelse för centrala affärsekonomiska samband - KPI’er samt målformulering med hjälp av en anpassad affärssimulering Självkännedom och att bättre förstå andras beteenden - DISC personprofil Att leda och påverka sina medarbetare eller projektmedlemmar på ett effektivt sätt - Situationsanpassat Ledarskap® Ge och ta emot feedback samt det svåra samtalet – Ett feedbackrecept Skapa Starka Team - IMGD modellen, Integrativ Model of Group Development av Susan A. Wheelan Skapa samsyn i ditt team och hur du sätter spelreglerna - Målgallret, Körschema för att sätta spelreglerna Förändringsledning - ADKAR KURSLEDARE Mårten Eklund, Expomedia AB och Johan Setterwall, Market Cap Group. Vi är certifierade i alla de modeller och verktyg som vi använder oss av och har utvecklat över 10 000 chefer och ledare i företag som If Skadeförsäkringar, ABB, Memira, Coop, Kronans Apotek, Holmen, GSK, Åke Sundvall, Seco Tools, SATS, Menigo, Preem, Svedea, Atlas Copco, Epiroc, Hannover Re m.fl. OMFATTNING - TID - PRIS 8 dagar (2+1+1+1+1+2 dagar) Kursdatum: 11–12/2, 10/3, 31/3, 28/5, 2/6, 18–19/8 Kurslokal meddelas senare Pris 49 000: - exklusive moms Anmälningsavgift 5 000:- exklusive moms Kost inkluderat men ev. logi exkluderad Gruppstorlek 8-16 deltagare Upplägget kan också företagsanpassas.
Expo Media

Boosta din business

Yrkesutbildning
Behöver du inspiration att komma igång med din säljstrategi och utåtriktade verksamhet? Är det jobbigt att sälja in dig och dina tjänster? Vill du ta del av Per Holknekts upplevelser och erfarenheter? Du har många utbildningar och en bra yrkeskompetens – men hur ska du bäst få människor att förstå varför de ska anlita dig? På denna kurs (som bara har 20 platser) får du en unik chans att aktivt jobba med dina mål, lära dig hur du ökar din försäljning och får ta del av Per Holknekts upplevelser och erfarenheter. Vi går igenom hur du säljer in dina tjänster och dig själv på ett trovärdigt sätt. Du får arbeta med din egen företagsvision och profil, där du själv får formulera det som är viktigt för dig i just din verksamhet. Vi fokuserar mycket på hur du blir kongruent och sann i din utstrålning, så du når fram till dina tänkbara kunder. Vi går igenom hur du skapar win/win med dina kunder och ger tips om hur ditt erbjudande blir värdebaserat och behovsanpassat till kunden.
Unestål Education (Skandinaviska Ledarhögskolan International)

Projektledning för verksamhetsutvecklare

Löpande starter
Kompetensutveckling / Kurs
Digital utbildning - egen takt Ett projekt kännetecknas av att det har ett tydligt start och ett tydligt slut. För att lyckas och nå strålande resultat finns metoder och verktyg. Med denna distans utbildning blir redo att själv leda projekt. Vi börjar med projekt som arbetssätt, organisation och roller för att sedan fördjupa oss i Projektledningens fem faser Initiera: definierar projektet med målsättning, intressentanalys, avgränsningar, budget Planera: aktivitetsplanering, tid och resursplanering, riskbedömning, kommunikation Genomföra: ändringshantering och uppföljning Styra: metoder och planer Avsluta: överlämning för att säkerställa ett hållbart resultat Du följer kursen precis när och var du vill, du kan starta, stoppa och se om. Till varje del följer även en guide till eget arbete samt kursmaterial
FrontLeaders

Distanskurs i Konflikthantering

Löpande starter
Yrkesutbildning
Onlinekursen är lärarledd och hålls i realtid via gratisprogrammet Zoom. Att hantera konflikter är en del av livet, oavsett om det handlar om livet utanför jobbet eller arbetslivet. I den här kursen i konflikthantering tar vi utgångspunkt i Thomas Jordans teorier om konflikter och konflikthantering och vi varvar teorier med erfarenhetsutbyte och praktiska ”verktyg”, vårt fokus är praktisk nytta. Konflikthantering i praktiken Syftet med kursen är att ytterligare förstå konflikter och konflikters uppbyggnad, öka förståelsen kring egna och andras reaktioner i samband med konflikter samt att få verktyg för såväl analys som hantering. Det kommer även ges möjlighet att arbeta med egna case samt att utbyta erfarenheter. Visst arbete mellan träffarna kan förekomma. Vem passar Distanskurs i Konflikthantering för? Kursen passar dig som möter konflikter i din vardag, både privat och i arbetslivet – dvs alla som vill förstå dessa konflikter bättre samt få verktyg för att hantera dem på bra sätt i framtiden. Pris Privat 1 895 SEK inkl. moms Företag 1 895 SEK exkl. moms Utbildningsstarter Utbildningen startar varje vår och höst.
HumaNova

Kvalitets- och processutvecklare

Yrkeshögskola (YH)
En kvalitets- och processutvecklare har en otroligt viktig och värdefull roll i en organisation. Kvalitets- och processutvecklaren ansvarar för att aktivt utveckla och förbättra kvalitetsarbetet och organisationens värdeflöden. I arbetet ingår även att följa upp detta arbete och stärka processerna kring kvalitetssäkring och verksamhetsutveckling. I denna roll motiverar och engagerar du personalen i arbetet, men fungerar också som stöd till ledningen i dess strategi- och förbättringsarbete. De flesta verksamheter arbetar med ständiga förbättringar och utvecklar sina varor/tjänster och sina processer. Allt fler företag och organisationer väljer också att arbeta utifrån olika verksamhetsstrategier och verktyg, allt oftare enligt Lean-ideologin. Utbildningen på Campus Telge ger kunskap och praktisk erfarenhet inom flera olika områden. Du lär dig identifiera en organisationens processer i syfte att hitta förenklingar, effektiviseringar och andra förbättringar. Du lär dig att axla rollen som förändringsledare när nya initiativ ska införas i den dagliga verksamheten, stöttar organisationen med analyser av verksamhetens kunder, omvärld och marknader, samt genomför detaljerade processanalyser. En del av utbildningen består av lärande i arbete. Det är en kurs förlagd på ett företag där du blir handledd i yrket av någon med stor kunskap och erfarenhet i yrkesrollen. Genom detta kan du få fantastiska yrkeserfarenheter och kontakter redan innan examen.
Campus Telge

Affärsmannaskap för alla

Löpande starter
Kompetensutveckling / Kurs
För er som vill öka förståelsen för affärsmannaskap och ledarskap. Ni kommer få en grundläggande verktygslåda i ekonomi och ett nytt tydligare perspektiv på hur beslut kan tas och hur fokus och enkla prioriteringar skapar starkare engagemang, bättre försäljning och ökat resultat. Innehåll: Affärssimuleringar och kompletterande verktyg med fokus på utmaningar i detaljhandeln – Brädsimulering, Profit navigator, kunskapspass, övningar och tryckt material. Simuleringen finns som en paketerad 1-dagars basutbildning men nyttjas ofta i ett längre utbildningsprogram med flera moduler och verktyg Expomedia har under flera decennier utvecklat och levererat affärssimuleringar till våra kunder och vi vet att det är ett mycket effektivt sätt att utveckla sin affärsförståelse och sitt ledarskap. Affärssimuleringar är en metodik som inspirerar, engagerar, har hög inlärningseffekt och är mycket roligt vilket är en viktig komponent för inlärning. Deltagarna lär sig på kort tid hur allting hänger ihop – affärslogik, strategi, företagskultur och värderingar, ledarskap och teamwork och viktigast av allt, mötet med kunden! Våra lösningar är byggda på flexibla plattformar för att kunna användas på det mest snabba och kostnadseffektiva sättet. Det möjliggör att vi kan anpassa våra lösningar för att passa just er och er bransch. Vi utnyttjar datorer, arbetsdukar eller brädsimuleringar, tablets, mobiler och andra plattformar beroende på vad som passar bäst för kunden. Våra simuleringar kan levereras som klassrum, blended learning eller på distans och kan vara från en halv dag till flera dagars genomförande. Våra program är oftast en kombination av för och efterarbete kombinerat med en fysisk träff. Vi har både branschlösningar såväl som skräddarsydda lösningar. Utbildningen kommer ge dig kunskaper, praktiska verktyg och insikter. Du kommer få ett större självförtroende i ditt ledarskap. Utbildningarna genomförs som företagsanpassad under en eller flera dagar men kan också levereras till mindre grupper eller enskilda personer. Kontakta oss via hemsidan för mer information och priser.
Expo Media

Program för verksamhetsutvecklare

Kompetensutveckling / Kurs
Distansutbildning En verksamhetsutvecklare definierar, analysera och genomför förbättringar mot ett specifikt mål i en verksamhet. Det är en mångfacetterad roll som kräver kompetens inom flertalet områden. Som verksamhetsutvecklare behöver du kunna • Leda projekt • Metoder att förbättra produktiviteten • Faktabaserad problemlösning • Leda möten och workshops • Leda i förändring Öka din kompetens som verksamhetsutvecklare I programmet ingår 3 timmar individuell coachning, där vi fokuserar på dina möjligheter. Vårt heltäckande program gör det möjligt för dig att öka din kompetens inom alla områden ovan. Känner du att du inte behöver hela paketet kan du välja att följa ett eller flera block.
FrontLeaders

Management - Berkeley College, New York

Löpande starter
Universitet / Högskola
Utbildningen i Management är utformad för att göra dig till en effektiv ledare. Utbildningen läses under 1 termin - 3,5 år. Innovation, kritiskt tänkande och kreativt beslutsfattande är kärnan i en utbildning i Management på Berkeley College. Du kommer att arbeta i en miljö som simulerar globala affärsmarknader och utvecklar de färdigheter som krävs för roller inom management i olika typer av moderna organisationer. Du har också möjlighet att arbeta med projekt som är inriktade på samhällsengagemang samt under vägledning av experter studera ämnesområden som data mining, förhandling, affärer och företagande och samhälle. Du får inblick i affärsvärldens ständigt föränderliga trender och bygger upp din kunskap om hur olika organisationer fungerar. Du har kurser i ledarskap och utvecklar din ledarskapsförmåga. Du utvecklar erfarenhet av att fatta ledningsbeslut med hjälp av datorbaserade simuleringar. Dina lärare har lång yrkeserfarenhet och ger personlig handledning utanför klassrummet. Du lär dig den teknik som är nuvarande praxis in om management och förvärvar effektiva muntliga och skriftliga kommunikationsförmågor. Du får värdefull, praktisk erfarenhet genom en ämnesrelaterad praktik och jobbrelaterade projektuppdrag som ger dig möjligheter att tillämpa kunskaperna från klassrummet och föreläsningar i en verklig arbetsmiljö. EXAMEN Bachelor / kandidat Associate degree STARTER Programmet startar 3 gånger om året: sep, jan, april
Studin

Certifierad verksamhetsutvecklare

Kompetensutveckling / Kurs
För att hänga med i dagens snabba utvecklingstakt och för att kunna öka kundnöjdheten och den interna effektiviteten ställs nu mer än tidigare krav på en kontinuerlig och lättrörlig verksamhetsutveckling. På den här utbildningen lär du dig att arbeta med processutveckling i kombination med tjänsteutveckling samt att uppnå konkreta och hållbara resultat med hjälp av verksamhetsarkitektur och praktisk förändringsledning på individ, grupp och organisationsnivå. Du får lära dig att: Driva en verksamhetsutveckling som möjliggör för dig att kontinuerligt förändra och förbättra din organisation utifrån kunder, medborgare eller brukares förändrade behov. Arbeta med verksamhetsutveckling som erbjuder ökad möjlighet till samsyn genom att använda relevanta modeller som beskriver verksamhetens olika delar i en helhet för ökad organisatorisk integration. Lättrörligt och kontinuerligt förändra och förbättra verksamhetens förmåga att realisera organisationens, i allt snabbare takt, förändrade verksamhets- och affärsstrategier. Leda förändringar genom samarbete och samsyn över organisatoriska gränser med stegvis realisering av förändringar, kontinuerligt lärande och planering baserat på nyvunna kunskaper. Kursen bygger på en väl utprövad teoretisk grund i kombination med upplevelsebaserad inlärning. Du får mycket övning samt tillfälle att reflektera över konkreta exempel och ta lärdom av praktisk erfarenhet från verkliga case. Kursen ger dig förmågan att praktisera dina nya kunskaper på ett professionellt sätt, direkt i din egen verksamhet. Vad utbildningen ger dig Utbildningen Certifierad Verksamhetsutvecklare ger dig förmågan att hantera din verksamhets utmaningar. Du lär dig se förbättringsmöjligheter i verksamhetens arbetssätt, identifiera behov av framtida utveckling samt att initiera arbetet för att möta dessa behov utifrån en långsiktig verksamhetsutvecklingsplan som går i linje med organisationens mål och strategi. Du får praktiska verktyg och metoder som gör dig trygg i rollen som analytiker och processutvecklare. Omfattning: 12-dagarsprogram Pris: 89 950 kr exkl. moms På den här utbildningen kan du välja att antingen delta på distans eller i våra lokaler i Stockholm.
Dataföreningen Kompetens

Strategi & digital affärsutveckling

Start 2020-11-02
Kompetensutveckling / Kurs
En utbildning i affärsutveckling för dig som vill utveckla företagets tillväxt, affärskreativitet och beslutsfattande. Skapa er egen framgångssaga och bli morgondagens vinnare genom att särskilja er från konkurrenterna. Med dagens snabba, tekniska utveckling och digitaliseringens alla möjligheter är det viktigare än någonsin att sätta en långsiktig plan som tar er dit ni vill. Utbildningen Strategisk & digital affärsutveckling ger dig insikt i hur du kan samla er kreativitet i en konkret plan – hur ni analyserar, sätter och når era affärsmål. Du lär dig hitta nya lösningar och tillvägagångssätt och hur du kan dra fördel av organisationens kunnande, personal, marknad och kunder. PRAKTISK INFORMATION 3 dagar 09:00-17:00 Stockholm Max 10 deltagare PRIS: 18 900 kr (exkl moms)
Framfot

Utveckla ditt ledarskap

Yrkesutbildning
– Ledarskapsprogram för erfarna chefer Under mer än femton års tid har vi spenderat tiotusentals timmar tillsammans med erfarna chefer från alla typer av verksamheter i olika storlekar. Och vi ser att erfarna chefer har en gemensam och växande utmaning; att när vardagens kortsiktiga och operativa frågor alltmer tar överhanden förmå avsätta tid och energi för att lyfta blicken och reflektera över frågan; Vart och hur vill jag leda verksamheten, mig själv och mina medarbetare? Idag är den erfarna chefens kravställare många, och det kommer ständigt nya uppgifter, knepigare utmaningar och högre krav. För många är just detta tjusningen med chefsjobbet, men för att det ska bli bra både för verksamheten och dig som chef också på sikt, krävs påfyllning av såväl kunskap som energi, samt någon att dryfta vardagens specifika utmaningar, fall och förutsättningar med. Om du som erfaren chef ska kunna fortsätta utveckla verksamheten behöver du i dagens snabbföränderliga arbetsliv skaffa dig förutsättningar att utveckla dig själv och ditt ledarskap genom ny och fördjupad kunskap återkoppling och möjlighet att vidareutveckla ditt personliga ledarskap förutsättningar till erfarenhetsutbyte och bollplank med jämlika chefer i ett nätverk som du sedan kan ha nytta av under lång tid framöver. Utveckla ditt ledarskap är ett 3+3-dagars-program för dig som har varit chef några år och som känner att du har ett gott grepp om chefsrollen och alla dess förväntade ”måsten”. Nu vill du utveckla dig själv, ditt team och din verksamhet till en ny nivå. Pris: 38 400 SEK exklusive moms. I priset ingår utbildningsmaterial, Belbin Teamskills 360 graders profilanalys, lunch och fika. Upplägg: 3+3 dagar 09.00–17.00 Kursen startar 1 gånger under våren och hösten. Se hemsida för mer information.
Chefshuset

Brandskydd | Brandsäker Arbetsplats

Löpande starter
Kompetensutveckling / Kurs
Bra utrustning underlättar vid brand - men förlorar sitt värde om personalen inte vet hur de ska agera. Att medarbetarna på en arbetsplats deltar i en brandskyddsutbildning är livsviktigt för att säkerställa att utrustningen och det inbyggda brandskyddet nyttjas på bästa sätt. Med konsultation och utbildning från ett riktigt proffs får ni kunskaper och färdigheter att förebygga, agera och hantera bränder på arbetsplatsen. Vi kommer ut till er och ger en grundlig analys av säkerheten - kursen anpassas efter era förutsättningar och verklighet. Exempel på kursinnehåll Brandteori – uppkomst, spridning och brandförlopp Förstå brandlarm Risker, skador och skadeverkan Utrymningsvägar Välj rätt släckredskap Praktiska övningar med släckare och brandfilt Målgrupp Alla typer av arbetsplatser och företag. Utbildningen anpassas efter er verksamhet – vi rekommenderar max 20 deltagare per tillfälle. Förkunskaper Grundkurs utan krav på förkunskaper – fungerar även som upprepningskurs. Ingår ca 3 timmar lärarledd utbildning, kursmaterial, personliga diplom samt företagsintyget Brandsäker Arbetsplats där det framgår att företaget genomfört Brandskyddskurs för sina anställda samt vad som ingått i kursen (enligt Brandskyddsföreningens riktlinjer).
Beredskapsutbildarna

Livsmedelshygien och HACCP - Grundutbildning

Löpande starter
Kompetensutveckling / Kurs
Grundläggande livsmedelsutbildning för köks- och restaurangpersonal vid privata- och offentliga livsmedelsanläggningar. Utbildningen skapar stor förståelse för vikten av totalkontroll på hygien och alla hanteringssteg. Inkluderar även en beskrivning av hur HACCPn fungerar. Efter utbildningen kommer du har kännedom om de vanligaste, och allvarligaste, mikroorganismernas förekomst och egenskaper. Du kommer även ha ökad kännedom om hur du undviker matförgiftningar och vilka de vanligaste farorna är av kemisk, allergen och fysisk natur. Genom hela utbildningen belyser vi vikten av god hygien och trycker även på att du måste ha full kontroll genom de olika hanteringsstegen och säkerställa att råvaror hanteras på ett korrekt sätt. Matförgiftningar är inte bara en kostnad för samhället, utan riskerar även människors hälsa och liv, detta elimineras med en hög medvetenhet om risker och en grundläggande utbildning i botten. Kursinnehåll Mikroorganismer och Smitta (bakterier, virus och parasiter) Hygien (personlig och lokaler) Matförgiftningar Egenkontroll, HACCP, och Faroanalys Grundförutsättningar HACCP Lagstiftningen Kemiska och fysiska hälsofaror Målgrupp Kursen vänder sig till dig som är ansvarig vid en livsmedelsanläggning eller restaurangkök Under utbildningen får du en grundläggande förståelse för Egenkontroll och HACCP och hur du kan jobba med dessa två styrdokument, och säkrar på så sätt din hantering av livsmedel. Avgift: 1490 kr exkl. moms.
GastroMerit, Martin & Servera

Informationsmodellering

Kompetensutveckling / Kurs
Här lär du dig att skapa en informationsmodell genom övningar. Du får lära dig teorin bakom objekt, relationer och nycklar och vi gör en genomgång av informationsmodellens användning och samband med processutveckling. Kursen bygger på en väl utprövad teoretisk grund i kombination med praktisk informationsmodellering. Du får mycket övning samt tillfälle att reflektera över konkreta exempel och ta lärdom av praktisk erfarenhet. Kursen ger dig förmågan att praktisera dina nya kunskaper på ett professionellt sätt, direkt i din egen verksamhet. Målgrupp Kursen vänder sig till dig som precis har börjat arbeta med informationsmodellering och behöver en bra teoretisk och praktisk grund för att öka din kompetens och förmåga att bidra till din verksamhets utveckling. Kursen vänder sig även till dig, chef eller medarbetare, som på något sätt kommer att bli berörd av informationsarbete eller vill veta mer om hur det går till och vilken verksamhetsnytta det ger. Under kursen lär du dig: Vad är informationsmodellering och varför gör vi det? Definiera vad en informationsarkitekt bör göra Fördelar och värde av informationsmodellen Hantverket informationsmodellering Att skapa en bra informationsmodell Definition av begreppet informationsmodell och metoder Teori: nycklar och egenskaper Notation Att arbeta praktiskt med informationsmodellering Att koppla informationsmodellen till andra modeller Hur man upprätthåller kvalité på informationen över tid Generisk informationsmodell – vad ska man tänka på? Informationsmodell som beskriver nuläget per process eller system – kan man dela upp den? Omfattning: 2-dagarskurs. Pris: 16 950 kr exkl. moms På den här utbildningen kan du välja att antingen delta på distans eller i våra lokaler i Stockholm.
Dataföreningen Kompetens

HLR med Hjärtstartare

Kompetensutveckling / Kurs
Varje dag riskerar vi olyckor på arbetsplatsen. Plötsligt hjärtstopp är en folksjukdom som drabbar närmare 10.000 personer årligen. Endast 5% överlever och olycksplatsen är ofta arbetsplatser. Med rätt kunskaper om livräddande åtgärder får du med kollegor förutsättningar att hantera det otänkbara. Kursinnehåll Teori S - Säkerhet A - Fri luftväg/ manuell fixering av halsrygg B - Andning C - Cirkulation och blödning D - Medvetandegrad, rörelseförmåga och känsel E - Överblick - Helkroppsundersökning och värm Praktik Hjärtstartare Övning med dockor Kursen hålls i Urban Delis härliga lokaler på Sveavägen 44 i Stockholm Urban Delis heldagspaket Kaffe och Te Smörgås och Smoothie Lunch i Restaurangen Färsk fruktsallad, rawbars och praliner Eftermiddagskaffe med fika ​Förkunskaper Grundkurs utan krav på förkunskaper – fungerar även som upprepningskurs. Ingår ca 2.5 timmar lärarledd utbildning, kursmaterial och personliga diplom.
Beredskapsutbildarna

D.A.G verksamhetsutveckling

Löpande starter
Kompetensutveckling / Kurs
Digital utbildning - egen takt En kurs för dig som vill kunna svara på Vilka utmaningar och möjligheter har vi? Hur ser det ut idag och hur ser vi till att komma till målet? och hur ser vi till att vi inte "faller tillbaka"? Definiera: Bryta ned övergripande mål till konkreta förbättringar. Välja rätt förbättringar. Analysera: Definiera nuläge och identifiera grundorsaker. Genomföra: Generera och välja rätt lösning. Skapa hållbara lösningar. Du väljer själv takten och platsen för din utbildning, kursen motsvarar en heldags utbildning i klassrum.
FrontLeaders

Stärkt företagskultur & värderingar

Start 2020-11-12
Kompetensutveckling / Kurs
Denna utbildning i företagskultur tar dig genom hela processen från att synliggöra rådande kultur till att konkretisera de värderingar ni vill ha och omsätta det i praktiken till faktiska beteenden. Vad menas med företagskultur? Företagskultur är de normer, värderingar och attityder som skapar beteenden hos personalen på ett företag. Forskning visar att en stark kultur skapar engagemang, sammanhållning och förändringsbenägenhet. Alla är viktiga faktorer för att nå framgång. Både vad gäller ekonomiska resultat men också för att skapa en trivsam organisation som lockar och utvecklar både kunder och personal. I den här utbildningen får du kunskap om hur du gör för att omsätta de värderingar ni vill ha till faktiska beteenden som håller i längden. Du får arbeta med konkreta metoder för att leda dina medarbetare, andra chefer eller hela er organisation genom hela processen. PRAKTISK INFORMATION 2 dagar 09:00-17:00 Stockholm Max 10 deltagare PRIS: 14 900 kr (exkl moms)
Framfot

Certifierad Organisationskonsult

Löpande starter
Yrkesutbildning
Dagens arbetsmarknad präglas av ständig förändring och för att organisationer ska lyckas bli framgångsrika krävs det att organisationerna förändras i takt med arbetsmarknaden. Utbildningen Certifierad Organisationskonsult fokuserar på just detta förändringsarbete som organisationer är beroende utav, och inkluderar både individuell utveckling, samt kunskap om arbetsgrupp – och organisation i relation till förändringsarbete. Efter avslutad utbildning kan Du välja mellan att antingen arbeta som anställd ledare eller coach i en organisation, eller att arbeta som frilansande konsult, vilket öppnar upp för en bredare arbetsmarknad och fler arbetsmöjligheter. I utbildningen ingår utbildning i organisation, ledarskap, förändringsarbete, arbetsrätt, kommunikation och konflikthantering. Under utbildningens gång kommer Du att få den kunskap och de verktyg som Du behöver för att leda både arbetsgrupp och organisation i förändringsarbetet. Du kommer även att få kunskap och verktyg för att utveckla och motivera de anställda, samt för att hantera eventuellt motstånd mot förändring. ATT STUDERA TILL ORGANISATIONSKONSULT INNEBÄR ATT: Du startar din utbildning när du vill Du studerar hur du vill, med dator, läsplatta eller mobiltelefon Du avgör själv studietakten Du studerar var du vill
Academy Online

Personalutbildning i ansvarsfull alkoholhantering (AAS)

Löpande starter
Kompetensutveckling / Kurs
Under den här kursen får du grundläggande kunskaper i alkohollagen och kännedom om de skyldigheter och rättigheter som ett arbete med servering av alkoholhaltiga drycker innebär. Den här webbutbildningen riktar sig till dig som arbetar i en verksamhet med servering av alkoholhaltiga drycker. Vi rekommenderar att servitriser, servitörer, bartenders, diskplockare, ordningsvakter och entrévärdar genomför den här utbildningen. Utbildningen tar upp de delar av alkohollagen som personalen i en verksamhet som hanterar alkohol måste känna till för att inte riskera att förlora serveringstillståndet. Myndigheterna ställer idag krav på att de som jobbar med servering av alkohol har "nödvändiga kunskaper". I den här utbildningen ser vi till att du får dessa kunskaper. Kursinnehåll Alkohol och kroppen Sverige alkohollag Myndigheter Kort och kassa Kontakt Narkotika Underåriga Delprov, slutprov, kursintyg Målgrupp Kursen vänder sig till dig som arbetar i en restaurangverksamhet och som vill kunna känna dig trygg i att du har de kunskaper som krävs för att på ett professionellt sätt erbjuda alkoholhaltiga drycker. Avgift: 990 kr exkl. moms.
GastroMerit, Martin & Servera

Allergier och intoleransutbildning för restaurang

Löpande starter
Kompetensutveckling / Kurs
Med denna kurs håller du dig uppdaterad gällande det senaste inom kost, hälsa, allergier, intoleranser och får en ökad förståelse för olika kostönskemål och behov. Med ökad kunskap om matallergi och intoleranser mot olika födoämnen kan du enklare erbjuda alternativ till gäster som har någon form av matöverkänslighet. Under kursen får lära dig att på bästa möjliga sätt bemöta och servera personer med allergier och speciella kostönskemål. Du får grundläggande kunskap om de vanligaste allergierna och intoleranserna, och får även lära dig säker livsmedelshantering. Du får dessutom en genomgång av EU-direktivet ”Informationsförordningen” som omfattar bland annat märkning av förpackad och oförpackad mat. Kursinnehåll Näringslära Hälsotrender Vanliga allergier och intoleranser Allergener enligt EU-listan Säker hantering av livsmedel Beredning och servering Specialkost Menyplanering Målgrupp Utbildningen vänder sig till dig som arbetar inom restaurang, café eller inom en restaurangkedja och som vill få grundläggande kunskaper om livsmedelsallergier och intoleranser. Avgift: 1295 kr exkl. moms.
GastroMerit, Martin & Servera