Vi stödjer tyvärr inte din webbläsare. Uppgradera till senaste versionen för mer säkerhet, högre hastighet och den bästa upplevelsen av Blocket Utbildning.

Certifierad Problem Management Specialist

BiTA Service Management
Data & IT
Organisation & Ledning
Service & Kundtjänst
Certifierad Problem Management Specialist beskrivande bild

Sammanfattning

Utbildningstyp
Kompetensutveckling / Kurs
Studietakt
Heltid
Studielängd
2 dagar
Pris (exkl. moms)
14 200 kr
CSN
Nej
Läs mer och ansök

Kort om utbildningen

Kursen Certifierad Problem Management Specialist vänder sig till dig som vill vidareutveckla dig i din roll inom Problem Management. Den ger dig en djupare förståelse för principerna, och praktisk erfarenhet av att använda praxis (best practice) inom Problem Management och hur samspelet med övriga processer.

Under kursen får du också förståelse för hur processen kan implementeras och styras i en organisation, samt kunskap och verktyg för att tillämpa problem management i ditt dagliga arbete. 

Vem riktar sig kursen till?

  • Personer som behöver praktisk kunskap och/eller kunskap om bäst praxis inom problem management, samt hur problem management bidrar till att höja kvaliteten på IT-leveransen inom en organisation eller till externa kunder
  • Processägare som ska utveckla processen och/eller utöva ledning, styrning samt uppföljning av processen
  • Alla med ansvar för ledning och styrning inom IT Service Management som behöver specialkunskaper inom området kritiskt tänkande och problemlösning
  • Personer som vill utveckla sig själva, och eventuellt certifiera sig, i sin yrkesroll


När du gått igenom kursen Certifierad Problem Management Specialist har du förutsättningar att:

  • Förstå samspelet mellan problem management och andra practices och processer
  • Förstå problem management utifrån ITIL® 4, fyra dimensioner
  • Mäta och följa upp problem managements, syfte och mål
  • Genomföra och driva förbättringsaktiviteter, för att uppnå problem managements syfte och mål

Plats

  • Stockholm
  • Distans

Kommande utbildningsstarter

Distans

Utbildningsstart
Löpande starter

Stockholm

Utbildningsstart
Löpande starter

För att se alla kursstarter, läs mer hos utbildaren

Logga för BiTA Service Management

Om BiTA Service Management

BiTA Service Management AB är ett kunskapsföretag som erbjuder kompetensutveckling och förändringsledning genom utbildning och konsultation. Vi har arbetat med kompetensutveckling utifrån ett digitaliseringsperspektiv sedan 2002 och erbjuder, tillsammans med vårt systerföretag Support Services Institute, en modern utbildningsportfölj inom olika aktuella områden. Viktigt för oss är att tillföra ny kunskap, i form av till exempel olika ramverk, till våra deltagare – men även stärka den praktiska förmågan för deltagaren att utföra sitt arbete. Våra kursledare har en nära anknytning till verkligheten från många år i konsultuppdrag, därför kan vi erbjuda dig mycket erfarenhet, kompetens, goda exempel samt inarbetad egenutvecklad och mycket uppskattad pedagogik på våra utbildningar.

Utbildningstyper
Kompetensutveckling / Kurs
Utbildarens webbsajt
Läs mer och ansök