Service Operation

BiTA Service Management
Data & IT
Organisation & Ledning
Service Operation beskrivande bild
Sammanfattning
Utbildningstyp
Företagsutbildning
Studietakt
Heltid
Studielängd
3 dagar
Pris
25 938 kr
Läs mer och ansök
Utbildningsstarter
Stockholm
Löpande starter
Kort om utbildningen

ITIL® Lifecycle Service Operation är en av Intermediate-kurserna inom ITIL® och ger en fördjupning på livscykelnivå. Kursen syftar till att lära ut kunskap om hur planering, utförande och kontroll beskrivs utifrån ett Operation-perspektiv.

Efter genomgången utbildning kommer du som deltagare att ha erhållit kunskap om bland annat:

  • Principer för Service Operation
  • Processer inom Service Operation
  • Gemensamma aktiviteter för Service Operation
  • Organisation för Service Operation
  • Tekniker för Service Operation
  • Införandefrågor för Service Operation.


Målgrupp
Kursen riktar sig till CIO, chefer inom IT, IT-projektledare, processansvariga, tjänsteansvariga, förvaltningsledare IT samt ansvariga för drift.

Lär dig om hur planering, utförande och styrning beskrivs utifrån ett operationellt perspektiv.

Certifiering
Certifieringen sker inte under kurstillfället utan den sker vid ett separat tillfälle ett antal veckor efter avslutad kurs. Information om certifieringsdatum sker vid kurstillfället. Certifieringen är på engelska.
OBS! För att få skriva certifieringen krävs att du har ett ITIL Foundation v3/eller ITIL 4 Foundation certifikat.
Certifieringen ingår i kurspriset.

Pris: 20 750 kr ex moms, 25 937 kr ink moms.

Logga för BiTA Service Management
Om BiTA Service Management
Utbildningstyper
Företagsutbildning
Utbildarens webbsajt
Läs mer och ansök