Hitta en utbildning som passar just dig!
Här på Blocket Utbildning har vi massvis av utbildningar, kurser och program.

Utbildningar inom Organisation & Ledning

74 utbildningar hittades
Utbildningstyp
Studieform
Studietakt
Studielängd
Avgifter
Sen ansökan
Utbildningsstart
Plats

Utbildningar inom Organisation & Ledning

74 utbildningar hittades

Certifierad Handledare

Löpande starter
Yrkesutbildning
Syftet med utbildningen är att ge de allmänna verktyg, färdigheter och kunskaper som behövs för att på ett professionellt sätt kunna handleda enskilda eller grupper på en arbetsplats. Fokus ligger på att med hjälp av kommunikations- och samtalsverktyg utveckla förmågan att samarbeta, hantera konflikter och bemöta människor. Utbildningen syftar till att öka den personliga utvecklingen samt att öka kunskapen gällande arbetsgruppens psykologi på individ- och gruppnivå. I utbildningen ingår teoretiska studier, praktiska övningar samt handledningssamtal via Skype. Efter avslutad utbildning förväntas du ha uppnått följande kunskapsmål och färdigheter: Kunskaper i hur man förebygger, hanterar och löser konflikter på en arbetsplats Förmåga att hålla i handledande samtal i en arbetsgrupp Kunskap om psykosocial arbetsmiljö, arbetsgruppers dynamik och roller Kunskap om personlig utveckling Ökad kunskap om känslor och tankar Förmåga att hålla i professionella och rådgivande samtal Förmåga att handleda i beteendeändring i en arbetsgrupp Utvecklad kommunikationsförmåga Utvecklats i rollen som god hjälpare och lyssnare Start varje månad.
Expressa Utbildningscenter AB

BAM - Bättre arbetsmiljö - Lärarledd utbildning 1 dag

Löpande starter
Yrkesutbildning
I sällskap med andra deltagare får du genom praktiska övningar lära dig hur du startar upp, organiserar och underhåller en systematiserad och bättre arbetsmiljöpolicy hemma på ditt företag. Under kursdagen visar vi dig hur du startar upp, organiserar och underhåller en systematiserad arbetsmiljöpolicy hemma på ditt företag så alla blir nöjda och glada – även Arbetsmiljöverket. Utbildningen är ursprungligen framtagen av Svenskt Näringsliv, LO och PTK tillsammans med Prevent och följer branschens krav enligt SAM-föreskriften. Efter genomförd utbildning erhåller du ett kursintyg som beskriver din nya BAM – kompetens. Psykosocial arbetsmiljö samt organisatorisk och systematisk arbetsmiljö (OSA) Vår psykiska och sociala arbetsmiljö är lika viktig som den fysiska. Den 31 mars 2016 började nya föreskrifter om organisatorisk och social arbetsmiljö (AFS 2015:4) att gälla. Den psykosociala, organisatoriska och den sociala arbetsmiljön (OSA) är en viktig ingrediens i alla våra kurser. Det handlar om att exempelvis känna trygghet i sin anställning, att ha möjlighet till personlig utveckling och bra samarbete. Ett bra psykosocialt klimat är mycket viktigt för trivsel och lönsamhet. Med över 11 000 nöjda kursdeltagare från fler än 5 000 företag sen starten 2010 har Branschutbildarna blivit en av de ledande aktörerna på marknaden och nästa år firar vi 10-årsjubileum. Mål med utbildningen Efter utbildningen ska du kunna samverka i arbetsmiljöfrågor och identifiera risker och arbeta förebyggande. Du ser sambandet mellan en bra arbetsmiljö och verksamhetens utveckling. Du ska kunna söka vidare information och kunna omsätta den i det dagliga arbetsmiljöarbetet. Efter utförd utbildning kan du: Identifiera arbetsmiljörisker och arbeta förebyggande Omsätta din kunskap i det dagliga arbetsmiljöarbetet Samverka med andra berörda parter inom arbetsmiljöområdet. Upprätta en handlingsplan på din arbetsplats Kursen ges i Malmö, Göteborg, Stockholm och Örebro med olika startdatum. Hjärtligt välkommen in i värmen och gemenskapen hos Branschutbildarna Sverige AB.
Branschutbildarna

Projektledare

Löpande starter
Yrkesutbildning
Behovet av projektledare är mycket stort inom i stort sett alla branscher, företag och avdelningar. I vissa branscher är hela verksamheten uppbyggd för att drivas i projektform. Detta ger dig som genomför den här utbildningen enormt många valmöjligheter på arbetsmarknaden. Den här utbildningen passar för alla som har projektledaransvar idag eller önskar att ha det i framtiden. Då alla projekt är unika utgår vi från de generella, beprövade metoderna som är enkla att applicera på små som stora projekt. Du kommer få väldigt mycket värdefull information och alla modeller för att lyckas i rollen som projektledare. För att ett projekt ska nå önskat resultat, hålla den satta budgeten och inte minst ha någon som håller samman, driver och leder projektet är en projektledare central. Du får också färdigheter i hur du gör för att ge projektet en inriktning och för att välja en lämplig projektplaneringsmetod, så att du kan leverera affärsnytta till projektets intressenter. Du lär dig att, utifrån uppdragsgivarens affärs- eller verksamhetsutmaning, skapa en relevant inriktning och omfattning av det arbete som ska göras inom projektets ram. Du lär dig analysera och bedöma ett projekts genomförbarhet med hänsyn till affärsnytta och risk för projektets intressenter. Du lär dig att, utifrån ett helhetsperspektiv på projektledning, analysera, bedöma och hantera komplexa företeelser, frågeställningar och situationer som uppkommer under ett projekts livscykel. Du kommer under studietiden att ha kontakt med kursledaren om du stöter på frågor eller problem samt när du får återkoppling på dina inlämningsuppgifter. Interaktivitet genom chat, mail och telefon. Kontinuerligt i kursmaterialet finns övningsuppgifter och inlämningsuppgifter så att du löpande kan stämma av att du tillgodogjort dig materialet på ett bra sätt. Välkommen att anmäla dig och låta din framgångsresa starta tillsammans med oss. ATT STUDERA TILL PROJEKTLEDARE INNEBÄR ATT: Du startar din utbildning när du vill Du studerar hur du vill, med dator, läsplatta eller mobiltelefon Du avgör själv studietakten Du studerar var du vill
Academy Online

Diplomerad Organisationskonsult

Löpande starter
Yrkesutbildning
Syftet med utbildningen är att ge de allmänna verktyg, färdigheter och kunskaper som behövs för att kunna arbeta med förändringsarbete inom olika organisationer och områden. Fokus ligger på att med hjälp av kommunikations- och samtalsverktyg utveckla förmågan att samarbeta, hantera konflikter och bemöta människor. Utbildningen syftar till att öka den personliga utvecklingen samt att öka kunskapen gällande ledarskap, organisation samt arbetsgruppens psykologi på individ- och gruppnivå. Utbildningen ger dig en grund för att kunna arbeta som organisationskonsult efter avslutad utbildning. Studierna bedrivs helt på distans och individuellt, vilket gör att du som student själv bestämmer studietakten. Utbildningen består av 6 delmoment, varav vissa är teoretiska och vissa är praktiska. De teoretiska delmomenten innebär att du läser anvisade textavsnitt ur böcker tillhörande utbildningen och skriftligt redovisar bifogade uppgifter, max 1 A4 per fråga. Svaren ska innehålla relevanta svar utifrån litteraturen såväl som egna reflektioner. De redovisade uppgifterna måste godkännas av din handledare för att du ska kunna gå vidare till nästa delmoment och uppgift. När samtliga moment är genomförda och godkända får du ett utbildningsbevis från oss i form av ett diplom. Start varje månad.
Expressa Utbildningscenter AB

Diploma of Business & International Business - TAFE Queensland

Löpande starter
Yrkesutbildning
Diploma of Business / Diploma of International Business (dubbelt diplom), 1 år Förbättra dina karriärmöjligheter med en dubbel examen business och international business. Det här programmet ger dig de färdigheter och kunskaper som krävs för att kunna starta en lyckad affärskarriär i Australien eller internationellt. Kursen ger dig en bredd av färdigheter och förmågor inom företagande och internationell affärsverksamhet, handel och business. Bl.a kommunikation, projektarbete, hantering av personalstyrka och riskhantering. Du kommer också att utveckla ledaregenskaper för att kunna säkerställa att internationell affärsverksamhet bedrivs effektivt i alla sorters organisationer. Du lär dig att framgångsrikt leda ett team inom international business. Denna dubbla examen ger dig den bredd av affärsförmågor som krävs för att du skall kunna starta din karriär inom international business. Du är också också väl förberedd för fortsatta studier inom området. Exempel på jobb efter utbildningen kan vara som bl.a Trade Liaison, Importer Or Exporter, Logistics Clerks, Business Manager – International Business, Merchandise Buyer EXAMEN Eftergymnasial yrkesutbildning, Diplom, 1 år STARTER Programmet startar 2 gånger om året: juli, jan
Studin

Kognitivt Ledarskap – En flexibel utbildning online

Löpande starter
Yrkesutbildning
Utbildningen i Kognitivt ledarskap är en omfattande diplomutbildning som kan användas på olika sätt: Om du besvarar uppgifterna som finns i de olika avsnitten skickar vi dig ett diplom i samband med att du besvarar de avslutande frågorna i kursen. När du fullföljt kursen kommer du att ha gjort en omfattande inventering av dina egna värderingar och strategier, vilket leder till en möjlighet att finslipa det egna ledarskapet. Vi arbetar utifrån den kognitiva triangeln som innehåller parametrarna TANKE – KÄNSLA – HANDLING. Frågeställningarna belyser hur dessa parametrar samverkar för dig och du får hjälp i att ifrågasätta dina tankemönster på ett sätt som gynnar din egen förmåga att leda dig själv mer framgångsrikt inom olika områden i livet. Dina styrkor och svagheter tydliggörs, vilket underlättar när du ska leda andra människor. Olika ledarskapsteorier såsom FIRO, Johari Fönster, KASAM (Känslan Av ett SAManhang), Maslows behovspyramid med flera studeras teoretiskt och belyses praktiskt. Värderingsbaserade frågeställningar analyseras och deltagaren får tillgång till en rad mallar som kan användas vid utvecklingssamtal, rekrytering och teambuilding. Du kan också använda kursen för att fördjupa dina kunskaper utifrån dina intresseområden. Du kan alltså se den som ett smörgåsbord där du kan plocka åt dig det just du vill ha och behöver. Vi utvecklas kontinuerligt och det som initialt tycks ointressant, kan efter en tid av personlig utveckling vara det som bäst hjälper oss framåt. Du kanske står inför uppgiften att få en arbetsgrupp att samarbeta bättre, att rekrytera nya medarbetare eller att hålla utvecklingssamtal? Om så är fallet föreslår vi att du tar del av material rörande dessa områden först. Syfte med utbildningen i Kognitivt Ledarskap Syftet med materialet i den här kursen är att bistå med verktyg som kan användas för att ta sig till ett speciellt mål eller tillstånd. Det handlar om förflyttning, om att ta sig från punkt A, startpunkten, till punkt B, det vi vill uppnå: Det kan röra sig om alltifrån ledarskap av ett företag, en organisation till annat vi vill uppnå som en ny livsstil, en mer vältränad kropp eller ett bättre psykiskt mående. Tanke – Känsla – Handling Detta är de tre parametrarna i den kognitiva triangeln som utgör en bas i materialet. För att få till stånd en förflyttning behöver en förändring göras i någon av parametrarna. De tre påverkar varandra. Det vanliga vid arbete med kognitivt ledarskap innebär att utmana en tanke och att ersätta den med en annan tanke som i sin tur genererar en ny känsla och en annan handling än de invanda. Omfattning För kursdeltagare som arbetar igenom kursen enligt instruktionerna och tar del av de kartläggningar som finns i materialet uppskattas kursen omfatta cirka 10 veckors halvtidsstudier. Deltagaren har tillgång till materialet on-line under ett år, så det går att studera med en långsammare studietakt.
Lifecap

Certifierad Entreprenör - Egen Företagare

Löpande starter
Yrkesutbildning
Är det dags för dig att bli en framgångsrik företagare? Entreprenörutbildningen som består av 4 kursmoduler Starta Företag (2 moduler) och Driva Företag (2 moduler) ger dig de kunskaper du kommer att behöva för att starta och driva ett eget företag. Under utbildningen får du ett helhetsperspektiv på vad det innebär att starta och driva ett företag steg för steg. Utbildningen hjälper dig att gå från en affärsidé till att praktiskt komma igång och sedan vidareutveckla ditt företag. Varje kursmodul innehåller många olika ämnen som du behöver behärska som entreprenör. Här nedan hittar du en detaljerad kursplan för de fyra kursmodulerna. Du kommer under studietiden att ha kontakt med kursledaren om du stöter på frågor eller problem samt när du får återkoppling på dina inlämningsuppgifter. Interaktivitet genom chat, mail och telefon. Kontinuerligt i kursmaterialet finns övningsuppgifter och inlämningsuppgifter så att du löpande kan stämma av att du tillgodogjort dig materialet på ett bra sätt. Välkommen att anmäla dig och låta din framgångsresa starta tillsammans med oss! ATT STUDERA TILL ENTREPRENÖR INNEBÄR ATT: Du startar din utbildning när du vill Du studerar hur du vill, med dator, läsplatta eller mobiltelefon Du avgör själv studietakten Du studerar var du vill
Academy Online

BAM / OSA - Bättre arbetsmiljö - Online webbtentamen

Löpande starter
Yrkesutbildning
Vår webbtentamen för Bättre arbetsmiljö (BAM) är framtagen för dig som känner att du har ganska bra koll på arbetsmiljön men du vill uppdatera dina kunskaper och du vill ha ett Diplom som styrker din BAM-kompetens. Läs och studera när du vill och var du vill på din dator, surfplatta eller smartphone. Kursdeltagare har tillgång till kursen 12 månader. BAM webbtentamen består av 2 fristående delar. Första delen är BAM-delen som består av 32 frågor där deltagaren behöver ha minst 28 rätt för att få godkänt. Svaren till frågorna finns i det studiematerial som deltagaren får tillgång till i samband med inloggning till webbtentamen. Tentamen kan göras om hur många gånger som helst under de 30 dagar deltagaren har access till tentamen. (Access kan förlängas mot en avgift på 200 kronor per månad). Del två av webbtentamen: Organisatorisk och social arbetsmiljö (OSA) Den andra delen av webbtentamen är inriktad på föreskrifterna om organisatorisk och social arbetsmiljö som trädde i kraft 31 mars 2016. OSA handlar främst ohälsosam arbetsbelastning, arbetstidens förläggning, psykiskt påfrestande arbete och kränkande särbehandling. Föreskrifterna reglerar dessa områden och förtydligar arbetsmiljölagen och det systematiska arbetsmiljöarbetet som alla arbetsgivare är skyldiga att bedriva. Självstudiematerial som ingår i webbtentamen. Bara att ladda hem. Ansvar och befogenhet i arbetsmiljön, broschyr Användning av arbetsutrustning ADI 2010:14 tillägg Användning av arbetsutrustning, föreskrifter Arbetsmiljöhandbok Arbetsmiljöproblem - Gör så här! Arbetsmiljöstatistik arbetsskador Att förbättra kvinnors arbetsmiljö Bättre arbetsmiljö – varje dag Guide för en bättre arbetsmiljö Hur kan arbetsmiljön bli bättre för både kvinnor och män? Leder regler och inspektioner till en bättre arbetsmiljö? Minderårigas arbetsmiljö, föreskrifter Organisatorisk och social arbetsmiljö, föreskrifter Systematiskt arbetsmiljöarbete, föreskrifter Hjärtligt välkommen in i värmen och gemenskapen hos Branschutbildarna Sverige AB.
Branschutbildarna

Utbildning i Styrelsearbete

Löpande starter
Yrkesutbildning
Utbildningen inom styrelsearbete kommer att ge dig en bred helhetskunskap inom området. Du kommer att bli väl rustad för att starta och driva en förening där du arbetar aktivt och effektivt med styrelsearbete. Utbildningen innehåller fyra moduler, som tillsammans ger dig en stadig grund att stå på. Du har även möjlighet att läsa modulerna för sig. I utbildningen finns det regelbundna inlämningsuppgifter och övningar som du kommer att få återkoppling på. Du kommer under din studietid att ha kontakt med kursledaren om du har frågor, funderingar eller problem, samt när du får återkoppling på dina inlämningsuppgifter. Vi finns här för dig när du behöver det. ATT STUDERA STYRELSEARBETE INNEBÄR ATT: Du startar din utbildning när du vill Den här utbildningen är ny och har premiär den 1 juni Du studerar hur du vill, med dator, läsplatta eller mobiltelefon Du avgör själv studietakten Du studerar var du vill
Academy Online

Certifierad Facility Manager

Löpande starter
Yrkesutbildning
Vill du ha ett fritt arbete med mycket ansvar? Tycker du om att arbeta med många kontaktytor och olika typer av arbetsuppgifter? Är du en naturlig ledare som gärna arbetar med coaching och service? Då är utbildningen Certifierad Facility Manager något för dig! Utbildningen kommer att ge dig en helhetssyn inom förvaltning och dess beståndsdelar. Som ansvarig för FM i ett företag är du ett viktigt kugghjul både för ditt eget företag och för kunden. Detta är en bred utbildning som innehåller viktiga operativa delar inom förvaltningsområdet, ekonomi, projektledning, juridik, kundkontakt och ledarskap. Utbildningen ger dig en grund i fastighetsteknik, du lär dig hur en FM-grupp på företag fungerar och hur man ska leda den. Du kommer också att lära dig hur man leder projekt. Efter du har klarat sluttentamen är du Certifierad Facility Manager. Välkommen att anmäla dig och låta din framgångsresa starta tillsammans med oss! ATT STUDERA TILL FACILITY MANAGER INNEBÄR ATT: Du startar din utbildning när du vill Du studerar hur du vill, med dator, läsplatta eller mobiltelefon Du avgör själv studietakten Du studerar var du vill
Academy Online

Avancerat Diplom i Hotel & Events Management

Start 2020-10-05 + flera
Yrkesutbildning
Postgraduate Diploma är det första året av Master-programmet. Denna utbildning är perfekt för dig som vill byta karriär och utbildningen sker under 5 månader på campus i vackra Leysin. Swiss Hotel Management School är en skola som absolut är kvalificerad för att utrusta studenter med den kunskap som krävs av Hospitality-branschen för att bli eftertraktade i arbetslivet. Du kan välja mellan två inriktningar, nämligen: ”International Hotel Operations Management” eller ”International Hotel & Events Management” och du studerar kurser inom bl.a.: servering, mat- och dryckeshantering, marknadsföring inom hotell och events, HR, ledarskap inom events, affärsplanering, vin- och barstudier, och mycket mer! Efter intensiva veckor på skolan, görs 6 månaders betald praktik var man vill i världen. Detta är givetvis ett väldigt viktigt moment, då det förbereder studenten på en framtida karriär inom industrin.
Swiss Hotel Management School

Chef och ledare

Löpande starter
Yrkesutbildning
Syftet med kursen Chef och ledare är att förmedla viktig kunskap och användbara verktyg för rollen som chef och ledare och därigenom öka förmågan att skapa och leda effektiva mål, team och förbättringar. Kursen syftar även till att öka förståelsen för och belysa vikten av kommunikation för att du på ett mer konstruktivt sätt ska kunna samarbeta inom och utanför organisationen och successivt utvecklas i ditt ledarskap. Tidsram Du har sammanlagt 12 månader på dig att slutföra kursen, räknat från kursens startdag. Du bestämmer själv studietakt och tempo under dessa 12 månader. Vill du läsa i snabbare takt och bli klar går det naturligtvis bra, förutsatt att du har klarat alla uppgifter och betalat hela avgiften för kursen. Vill du läsa i en lugnare takt utgår du ifrån 12 månader. Start varje månad.
Expressa Utbildningscenter AB

Grundkurs projektledning

Start 2020-09-08 + flera
Yrkesutbildning
Grundläggande projektledarutbildning med fokus på praktisk projektledning. Utbildningen kombinerar effektiv militär planering och ett militärt ledarskap, med fokus på gruppdynamik, med en valid projektmodell som ger deltagaren förutsättningarna att uppnå resultat genom att planera projekt och leda en projektgrupp. Upplägg Utbildningen bedrivs upplevelsebaserat med mycket praktiska moment samt vilar på en vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet. Efter utbildningen Grundkurs projektledning ska kursdeltagaren: Ha förståelse och insikt i olika verktyg och metoder inom projektledning. Ha förståelse för och insikt i de relationer och roller som finns inom projektledning t.ex. ledarskap, medarbetarskap, gruppdynamik, konflikthantering, projektägare, projektledare och projektgrupp. Kunna förstå olika organisationsmodeller för projektledning. Kunna förstå och pröva olika metoder för planering. Kunna förstå hur grupper utvecklas och vilket ledarskap som bäst tillämpas i olika utvecklingsfaser. Ha insyn i verksamhetsstyrning, olika projektverktyg och standarder. Pris 16 500 kr ex moms (20 625 kr inkl moms)
Military Work

AAA-Projektledarutbildning - För de som vill ha det bästa

Start 2020-10-21
Yrkesutbildning
Vi är inte störst, men förmodligen bäst i Sverige på projektledarutbildningar. Detta grundar vi på ett medelbetyg på 4.8 av 5 möjliga, av de över 400 kursrecensioner som finns att läsa på utbildning.se. Vår lärarkonstellation har tillsammans utbildat över 3000 projektledare. Kursdeltagarna kommer från ALLA branscher och yrkeskategorier. Utbildningen omfattar sex dagar projektkunskap och fem dagar ledarskap och genomförs efter lagt schema under ca 3 månaders tid. Pris: 47 500 kr exkl. moms 59 375 kr inkl. moms I priset ingår internat de två första dagarna, lunch och fika övriga dagar, kursdokumentation och gemensam middag kvällen dag 10.
Ledarskap & Projekthantering

BAS-P och BAS-U webbkurs

Löpande starter
Yrkesutbildning
Den här webbkursen fokuserar på praktisk tillämpning av Arbetsmiljölagen, Arbetsmiljöförordningen och Arbetsmiljöföreskrifterna. Som byggarbetsmiljösamordnare samordnar du arbetsmiljöarbetet under projekteringen (BAS-P) respektive utförandet (BAS-U) och ska kunna styrka din kompetens. I den här utbildningen får du översiktlig kunskap om regelverket, byggarbetsplatsens roller samt arbetsmiljö- och säkerhetsarbete. Du får lära dig begrepp som arbetsmiljöplan, riskbedömning, skyddsrond, systematisk arbetsmiljö och säkerhetskultur. Efter utbildning har du grundläggande kunskaper som du behöver i din roll som BAS-P och BAS-U. När du mottagit inlogget till kursen har du 60 dagar på dig att genomföra den. Under den tiden kan du pausa och återuppta kursen hur ofta du vill. Provet måste dock göras utan paus, du har obegränsat antal försök på provet men får du underkänt så måste du vänta 4 timmar innan du kan göra om provet igen. Beräknad kurslängd ca 4-5 timmar. Pris: 2.900,00 kr exkl. moms
Utbildningskraft

BAS P/U - Byggarbetsmiljösamordnare Planering, projektering/utförande

Löpande starter
Yrkesutbildning
Vid varje bygg- och anläggningsarbete ska det finnas en byggarbetsmiljösamordnare för planering och projektering (BAS P) och en för utförande (BAS U) som ska utses av byggherren. Den som ska utses ska kunna styrka utbildning och erfarenhet för att inneha rollen. Denna kurs går igenom det ansvar som åläggs beställare, byggherre BAS P och BAS U. Utbildningen behandlar framförallt följande punkter: Grundläggande arbetsmiljökunskaper. Arbetsmiljölagen och arbetsmiljöförordningen. Arbetsplatsens utformning. Arbetsmiljöverkets föreskrifter om byggnads- och anläggningsarbete. Arbetsmiljöansvar och straffansvar. Byggherre- och projekteringsansvar. Ansvar för BAS P och BAS U. Upprättande av en arbetsmiljöplan och förhandsanmälan. Målgrupp utbildningen vänder sig till: Kursen vänder sig till alla som ska arbeta som byggarbetsmiljösamordnare samt alla som i sin yrkesroll har behov av kunskap om hur byggarbetsmiljösamordningen på en arbetsplats ska se ut såsom chefer, arbetsledare, skyddsombud, byggherrar, beställare mfl. Utbildningens längd: 2 dagar. Pris: 9 000 SEK exklusive moms per person. I priset ingår följande: Kursmaterial, förmiddagsfika, lunch, eftermiddagsfika, kursintyg efter genomförd utbildning samt behörigheten inlagd på ditt ID06 om så önskas. Kursen ges i Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall med olika startdatum. För kursstarter följ länken till utbildningsarrangören.
Kompetensutveckla

Utvecklande Ledarskap

Start 2020-10-27 + flera
Yrkesutbildning
Utvecklande Ledarskap, UL, bygger på internationellt erkänd forskning och är anpassad för svenska förhållanden. UL är sedan 2003 Försvarsmaktens Ledarskapsmodell och används inom annan statlig myndighet och inom näringsliv. Vad är Utvecklande Ledarskap? UL är även en 360 graders bedömningsformulär för personlig feedback, en metod för personlig utveckling och en standardiserad kurs som har utvecklats av Försvarshögskolan. Utvecklande Ledarskap är den ledarskapsmodell och det ledarskapet som har störst effekt på Individuell utveckling hos medarbetarna och på det Organisatoriska resultatet sett över tid. UL belyser utöver det utvecklande ledarskapet även konventionellt ledarskap samt destruktiva ledarbeteenden. Omfattning Utbildningen består av en grundkurs på tre dagar samt en fördjupningskurs på en dag. Pris 22 000 kr ex moms (27 500 kr inkl moms)
Military Work

Att Leda

Start 2020-09-15 + flera
Yrkesutbildning
Fördjupa ditt ledarskap! Diplomeringsutbildning i praktiskt ledarskap. Utbildningen består av fyra fristående kurser som kan läsas var och en för sig men som bygger på varandra. Efter varje kurs fås ett utbildningsbevis i form av ett diplom. Utbildningen riktar sig till blivande och verksamma chefer och ledare inom olika företag, föreningar, organisationer och myndigheter. Syftet med Utbildningen är att främja den personliga ledarutvecklingen. Kurserna beskriver och förklarar pedagogiskt hur olika vetenskapliga ledarskapsprocesser fungerar och specificerar vad en ledare kan och bör göra för att bli effektiva ledare, allt utifrån ett vetenskapligt förhållningssätt och beprövad erfarenhet. Om du väljer att läsa kurserna som program så finns det möjlighet att certifiera dina kunskaper och bli en “Certifierad Ledare”. De fyra kurserna i utbildningen Att leda är: Att Leda & Utveckla Sig Själv Att Leda & Utveckla Andra Att Leda & Utveckla Team Att Leda & Utveckla Organisationer Omfattning Varje kurs är på två dagar. (sammanlagt 8 dagar) Pris Pris för hela programmet på 2+2+2+2 dagar är 42 000 kr ex moms (52 500 kr inkl moms).
Military Work

Diplom i Hotell Management

Start 2020-10-05
Yrkesutbildning
Detta är en intensiv yrkesutbildning där du lär dig allt om hur du driver ett hotell. Förutom studier på campus i Caux, Schweiz, ingår dessutom ett års internationell betald praktik som du kan göra var du vill i världen! Detta ger dig fantastiska möjligheter i form av akademiska kurser men även genom att kunna få arbetserfarenhet och bygga ett nätverk av branschkontakter. Första året Under de första 5 månaderna under din utbildning i Schweiz, ligger fokus på Food & Beverage Management. Här kommer du att läsa ett flertal kurser inom just detta ämne. Du lär dig även kostnadskontroll, menyplanering, grundläggande bokföring och kommer även att ta en kurs i personlig utveckling. Detta gör dig väl förberedd för att åka ut på din första praktik som är 6 månader lång. Denna sker ofta på internationella lyxhotell, allt för att tillämpa kunskaperna du skaffat dig. Andra året: Du har nu varit ute på din praktik och när du återvänder till Caux så kommer du att lära dig de operativa delarna i hotell-världen. Utöver kurser inom Front Office och Rooms Division Management så ingår även moduler inom ledarskap, marknadsföring, event management, bokföring, business-kommunikation och branding. Sedan avslutar du din utbildning med ytterligare 6 månaders praktik och är därmed redo för en framgångsrik internationell karriär inom branschen.
Swiss Hotel Management School

Personligt ledarskap

Start 2020-09-22 + flera
Yrkesutbildning
Har du lämnat rollen som specialist och gått från att vara ”kollega” till att bli chef? Eller är du etablerad chef men saknar verktygen för att bli en effektiv och tydlig ledare? Då är IHM Personligt ledarskap helt rätt för dig. För dig som är ny som chef, är på väg in i rollen eller är etablerad chef men saknar verktyg för ett effektivt ledarskap. Att ha självinsikt är en av de grundläggande förutsättningarna för att bli en effektiv ledare. Genom att bli klar över vem du själv är och hur andra uppfattar dig, ökar sannolikheten för att dina ord och handlingar leder till avsett resultat. Vi jobbar med väletablerade verktyg för att öka insikten om styrkor och utvecklingsområden i personlighetsprofilen. Resultat efter utbildningen Personligt ledarskap Du utvecklar bland annat din förmåga att: Leda dig själv genom ökad självinsikt, tydlighet och handlingskraft Leda dina medarbetare utifrån deras behov och förutsättningar Använda ett Situationsanpassat Ledarskap för ökad effektivitet Använda arbetssätt för utveckling och målstyrning av medarbetare för större arbetstillfredsställelse Kommunicera tydligt och inse dialogens kraft. Ge effektiv feedback på rätt sätt Omfattning 8 heldagar (2+2+2+2 dagar)
IHM Business School