Vi stödjer tyvärr inte din webbläsare. Uppgradera till senaste versionen för mer säkerhet, högre hastighet och den bästa upplevelsen av Blocket Utbildning.

Utbildningar inom Organisation & Ledning i Stockholm

36 utbildningar hittades
Välj filter
Studietakt
Sen ansökan
Plats

Utbildningar inom Organisation & Ledning i Stockholm

36 utbildningar hittades

Certifierad Researcher, online

  • Yrkesutbildning
  • Stockholm
  • 3 månader
  • 50%
Påhlmans Handelsinstitut logotyp

Är du nyfiken, driven och lösningsinriktad och kan tänka utanför boxen? Låter det spännande att göra personkartläggningar? Om du vill arbeta seriöst med att ta fram och presentera fakta så är det här utbildningen för dig. Undervisningen som sker i klassrum dagtid webbsänds samtidigt. Certifierad Researcher är den mest omfattande utbildningen inom research i Sverige. Utbildningens mål Efter genomförd utbildning kommer du att kunna genomföra avancerade researchuppdrag inom företags- och personresearch. Du kommer att behärska offentlighetsprincipen, informationssökning, källhantering, myndighetsgranskning samt research inom rättsområdet. Som färdig researcher kan du arbeta på medieredaktioner rekryteringsföretag intresseorganisationer produktionsbolag omvärldsbevakningsföretag säkerhetsföretag Studieupplägg Lärarledd undervisning ges enligt schema i klassrum med webbsändning under två heldagar, måndagar och tisdagar kl 09.00 - 16.00 samt fredagar kl 09.00 - 12.00 eller 09.00 -16.00 beroende på gästföreläsare. Utbildningen genomförs på deltid under 14 veckor (141 timmar á 55 minuter) varav de sista fyra veckorna ges möjlighet till praktik, tentamen den 29 oktober för att bli Certifierad.

Start 2021-08-09

Påhlmans Handelsinstitut
Påhlmans Handelsinstitut logotyp

Arbetsledarutbildning

  • Kompetensutveckling / Kurs
  • Flera orter
  • 6 dagar
  • 100%
Byggakademin Sverige AB logotyp

Jobbar du som arbetsledare inom bygg- och anläggningsbranschen och vill bli tryggare i din roll eller ska du precis påbörja en ny roll som arbetsledare? Då är vår Arbetsledarutbildning perfekt för dig! Under utbildningen lär du dig inte bara hur man planerar och styr bygg och anläggningsprojekt utan också grunderna för att klara av det administrativa arbetet som ingår i rollen. En utbildning som ger dig rätt kunskaper Arbetsledarutbildningen går grundläggande igenom alla delar av ett projekt från start till mål under 6 kursdagar med 1 kursdag per vecka. Under kursen får du bland annat lära dig: Läsa kontraktshandlingar med fokus på standardkontrakten (AB04/ ABT 06) Olika planeringsmetoder, ta fram kalkyler och upprätta tidplaner Arbeta med avstämningar och prognoser Personlig effektivitet, ledarskap och kommunikation. Och mycket mer. Praktiska övningar för bättre inlärning Vi varvar teori med praktiska övningar under utbildningen. Du kommer få träna på de olika momenten i kursen genom olika gruppövningar anpassade till bygg- och anläggningsbranschen. Efter vår Arbetsledarutbildning har du: Verktyg för att skapa goda administrativa rutiner Rutiner för att arbeta strukturerat med målstyrning och att lägga upp jobben så att ekonomi och tidplaner hålls Verktyg för att lägga upp och styra möten effektivt som tex UE möten och arbetsberedningar Verktyg för ekonomisk uppföljning, ÄTA hantering och planering av inköp Kunskap om hur avtal / kontrakt tolkas så att du säkert vet vad kunden har köpt och kan bedöma risker Målgrupp Utbildningen vänder sig främst till produktionsledande personal såsom arbetsledare, platschefer och entreprenöringenjörer/projektingenjörer men också yrkesarbetare som ska in i rollen som arbetsledare. Kommentar från tidigare kursdeltagare: ”Kursledaren hade gedigen kompetens med stor erfarenhet från byggbranschen. Hon var tydlig och satte upp mål för varje dag. Det bästa med kursen var att jag lärde mig förstå min arbetsroll bättre. Jag fick verktyg som hjälper mig bli en bättre ledare och driva mina projekt på ett mer effektivt sätt.” Frederic Vermeulen, VD, KVS Glas och Byggteknik AB

Flera starter

Byggakademin Sverige AB
Byggakademin Sverige AB logotyp

Möt dig själv - Bli bättre som ledare i ditt eget liv

  • Yrkesutbildning
  • Flera orter
  • 5 dagar
  • 50%
HumaNova logotyp

”Möt dig själv” är en intensivkurs i psykosyntes som vänder sig till dig som vill utvecklas såväl som individ som i din yrkesroll. Ett syfte med kursen är att du ska få uppleva dig själv tydligare och bli mer självmedveten. Ju bättre du förstår dig själv och dina olika delar – det som psykosyntesen kallar delpersonligheter – desto bättre blir du som ledare i ditt eget liv. Känns det som att livet bara händer dig? Har du svårt att veta vad du vill eller ser du att ditt livsmönster hindrar dig men vet inte hur du ska komma ur det? Då kan du ha både glädje och nytta av att investera några dagar i dig själv. En förutsättning för att också kunna vara en god ledare åt andra, exempelvis på jobbet men inte minst som förälder. Kursens syfte Syftet är att ge en introduktion i psykosyntesens förhållningssätt, metoder och teorier. En intensivkurs för dig som vill lära dig psykosyntes, för din egen skull och som kompletterande kurs till våra yrkesutbildningar. Vidareutbildning Efter kursen kan du läsa Bli den du är, Led dig som ledare, Samtalscoach, Organisationskonsult med mera. Startdatum Startar varje vår och höst. Antagningen sker löpande. Se hemsidan för mer information

Flera starter

HumaNova
HumaNova logotyp

Certifierad Problem Management Specialist

  • Kompetensutveckling / Kurs
  • Flera orter
  • 2 dagar
  • 100%
BiTA Service Management logotyp

Kursen Certifierad Problem Management Specialist vänder sig till dig som vill vidareutveckla dig i din roll inom Problem Management. Den ger dig en djupare förståelse för principerna, och praktisk erfarenhet av att använda praxis (best practice) inom Problem Management och hur samspelet med övriga processer. Under kursen får du också förståelse för hur processen kan implementeras och styras i en organisation, samt kunskap och verktyg för att tillämpa problem management i ditt dagliga arbete. Vem riktar sig kursen till? Personer som behöver praktisk kunskap och/eller kunskap om bäst praxis inom problem management, samt hur problem management bidrar till att höja kvaliteten på IT-leveransen inom en organisation eller till externa kunder Processägare som ska utveckla processen och/eller utöva ledning, styrning samt uppföljning av processen Alla med ansvar för ledning och styrning inom IT Service Management som behöver specialkunskaper inom området kritiskt tänkande och problemlösning Personer som vill utveckla sig själva, och eventuellt certifiera sig, i sin yrkesroll När du gått igenom kursen Certifierad Problem Management Specialist har du förutsättningar att: Förstå samspelet mellan problem management och andra practices och processer Förstå problem management utifrån ITIL® 4, fyra dimensioner Mäta och följa upp problem managements, syfte och mål Genomföra och driva förbättringsaktiviteter, för att uppnå problem managements syfte och mål

Löpande starter

BiTA Service Management
BiTA Service Management logotyp

Träna affärsmässighet & affärsförståelse via företagsspel

  • Kompetensutveckling / Kurs
  • Flexibel ort
  • 2 dagar
  • 100%
Reagens Affärsutveckling logotyp

Din verklighet i en simulerad miljö - I en simulerad verklighet driver deltagarna i grupper en affärsverksamhet, ofta den egna verkliga verksamheten, och får där fatta beslut om olika parametrar, analysera effekter av beslut och verksamheten och genomföra de affärshändelser som företaget eller organisationen ställs inför. Rätt förberett, utformat och genomfört är ett Företagsspel inte längre bara ett spel. Det är då, eller blir då, ett effektivt och anpassningsbart förändringsverktyg med en tydlig pedagogik – en Affärssimulering. En Affärssimulering ger inte bara kunskap, den skapar något mer som är minst lika viktigt, förståelse. Och vad är kunskap värd utan förståelse? Ett rätt utfört Företagsspel, dvs. en Affärssimulering, där vi kan varva rena lärande-pass, eller teoripass, med träning i form av en simulering, accelererar lärande-processen och vi kan på så sätt effektivisera tiden för en utbildning eller träning. Vad innehåller utbildningen? Företagets eller organisationens förutsättningar med dess problem och möjligheter. Hantera beslut på en starkt konkurrensutsatt marknad. Ökad förståelse för prissättning, marknadsåtgärder och kostnadskontroll. Enklare ekonomiska rapporter som styr och analysverktyg. Omvärldens påverkan. Kortare teoripass om nyckeltal, priskänslighet, kassaflöde och eller andra delar enligt anpassning. Målgrupp Utbildningen är företagsintern. Målgrupperna kan variera från alla medarbetare till chefer på olika nivåer beroende på anpassning av innehåll, fokusområde och mål med utbildningen. Utbildningarna anpassas alltid efter kundernas behov, syfte och önskemål. Syfte och mål Utveckla den enskilde medarbetarens helhetsperspektiv för företagets eller organisationens möjligheter och problem.

Löpande starter

Reagens Affärsutveckling
Reagens Affärsutveckling logotyp

Projektledning - Intensivutbildning 5 dagar

  • Yrkesutbildning
  • Flera orter
  • 5 dagar
  • 100%
Ledarskap & Projekthantering logotyp

Utbildning riktar sig till de som vill certifiera sig enligt IPMA på nivå B, C och D eller vill lära sig att arbeta som projektledare i alla olika projektmiljöer under en kortare period på fem dagar. Utbildningen sker i internatform under en vecka. Tre dagar arbetar vi med projektmetoder och verktyg och två av dagarna är det upplevelsebaserad inlärning i ledarskap. Vi har fokuserat på de allra viktigaste delarna i både projekt och ledarskap för att under fem dagar ge deltagarna all den kunskap de behöver för att snabbt komma igång med att arbeta som projektledare och att kunna klara en certifiering enligt IPMA:s krav. Internat ger fördelar inom gruppdynamiken vilket ger en större insikt hur gruppen utvecklas och vad situationsanpassat ledarskap innebär samt hur man ska ledare ska förhålla sig till grupper. Pris Stockholm: 23 500 kr exkl. moms Malmö: 23 500 kr exkl. moms Göteborg: 23 500 kr exkl. moms Ronneby: 29 250 kr exkl. moms

Flera starter

Ledarskap & Projekthantering
Ledarskap & Projekthantering logotyp

Rekrytering och intervjuteknik för chefer (Online)

  • Kompetensutveckling / Kurs
  • Distans
  • 2 timmar
  • 100%
TNG logotyp

Lyckas med din rekrytering på egen hand! Som chef kan rekrytering ibland kännas som ett nödvändigt ont. Självklart vill du få in bra medarbetare, men det är ofta tidskrävande och svårt att veta var du ska börja. Det kan kännas närmast omöjligt att lyckas nå de mest attraktiva kandidaterna eller så lider du av fler ansökningar än du hinner hantera. Men din rekrytering kan bli enklare och mer lustfylld! Med konkreta verktyg och tips som faktiskt fungerar. Välkommen till ett par inspirerande timmar hos TNG där du lär dig grunderna inom rekrytering och intervjuteknik! DU LÄR DIG: Använda en kravprofil för att konkretisera ditt anställningsbehov Definiera olika typer av kompetenser och hur de kan underlätta din rekryteringsprocess Skapa en positiv kandidatupplevelse för alla som söker din lediga tjänst Leda en intervju som får kandidaten att öppna upp och bli mer intresserad av jobbet Identifiera magkänsla och bli medveten om hur fördomar kan sabotera din rekrytering Använda effektiva beslutsunderlag för att enkelt och objektivt bedöma kandidater Få toppkandidaten att tacka ja till ditt jobberbjudande Vem passar kursen i Rekrytering och Intervjuteknik för? Kursen passar för alla typer av HR-roller och chefer. Den passar alltså för dig som är Chef, Rekryterare, Rekryteringskonsult, HR-administratör, HR-generalist, HR-assistent, HR Business Partner, HR Partner, HR Manager, HR-ansvarig, HR-chef, HR-specialist, HR Controller, HR-direktör, HR-konsult, Personaladministratör, Personalchef, Talent Acquisition Specialist, Talent Acquisition Recruiter eller HR & Talent Acqusition Specialist med mera.

Start 2021-05-20

TNG
TNG logotyp

IT-projektledare

  • Yrkeshögskola (YH)
  • Flera orter
  • 1,5 år
  • 100%
IT-Högskolan logotyp

Som IT-Projektledare blir du den som leder och coachar ditt team framåt för att levererar IT-lösningar av hög kvalité. Du kommer bli bra på samarbeten, helhetstänkandet och vad som skapa nytta för kunden. Vardagen som IT-Projektledare blir varierande och ställer olika krav på dig som ledare och person, vilket skapar stor möjlighet till personlig utveckling. Vem är du? Gillar du att driva och leda processer framåt och se till att saker händer? Kanske vill du hjälpa gruppen och dess medlemmar att växa och utvecklas inom sin roll i ett team? Du vill gärna ha ett helhetsansvar för projekt och både arbeta med detaljer och mer helhetsöverskridande synsätt. Då är IT-Högskolans utbildning till IT-projektledare utbildningen för dig! IT-Högskolans IT-projektledare ger dig möjligheten att bli motorn i IT-projekt och chansen att vara med och skapa framtidens system. Variationen mellan olika projekt är stor och du kommer ha många möjligheter till en spännande karriär. Efter utbildningen: IT-branschen växer och även behovet att organisera och leda olika typer av IT-projekt. Du blir en modern IT-projektledare med avgörande tekniska kunskaper som gör dig unik på arbetsmarknaden. Du kommer kunna omsätta dina kunskaper direkt efter utbildningen och omgående påbörja anställning som IT-projektledare.

Flera starter

IT-Högskolan
IT-Högskolan logotyp

Certifierad Verksamhetsutvecklare

  • Kompetensutveckling / Kurs
  • Flera orter
  • 2 månader
  • 15%
BiTA Service Management logotyp

Certifierad Verksamhetsutvecklare riktar sig till dig som jobbar med verksamhetsutveckling och som vill bredda och fördjupa sina kunskaper. Du kanske idag jobbar som ledare, projektledare, förändringsledare eller processägare inom IT, HR eller marknad och vill förbättra dina möjligheter att gå från ord till handling för att nå uppsatta mål. Kursen består av totalt 7 kursdagar fördelade på tre tillfällen (2+2+3 dagar). Mellan respektive tillfälle förväntas deltagarna utföra hemuppgifter som bygger på kunskap inhämtad under kursen och som tillämpas på verkliga förutsättningar. Kursen innefattar också coachning där kursledaren upp till 5 timmar är tillgänglig för dig i ditt dagliga arbete. Fokus under kursen är på vad vi kallar taktiska arbetsområden vilket innebär att du baserat på förutsättningar i omvärld, intressenter och verksamhetslogik lär dig utveckla organisationer, processer, kulturer, internkommunikation och team för att nå uppsatta mål. Då utbildningen är moduluppbyggd är det också möjlighet att addera ytterliga kompetensområden. Erfarna lärare Vi har bokat våra mest erfarna lärare och konsulter tillsammans med inhyrda experter och laddat dem med uppgiften att konkret hjälpa dig att dels utvecklas i din roll och som människa, dels kunna etablera nuläge och mål för att därefter leda hela eller delar av verksamheten genom utvecklingsresan. Efter utbildningen Certifierad Verksamhetsutvecklare Efter utbildningen vet du hur du ska leda, kommunicera och skapa förtroende för att kunna göra skillnad i rollen som verksamhetsutvecklare.

Flera starter

BiTA Service Management
BiTA Service Management logotyp

Cybersäkerhet

  • Yrkeshögskola (YH)
  • Stockholm
  • 10 veckor
  • 50%
Företagsuniversitetet logotyp

I samarbete med Combitech Den här utbildningen på totalt 10 veckor med en lärarledd dag och två självstudiedagar varannan vecka, riktar sig till ansvariga för säkerhet och informationssäkerhet i alla typer av organisationer, som exempelvis säkerhetschefer, informationssäkerhetschefer och säkerhetssamordnare. Genom att utbildningen sker på deltid är det möjligt att kombinera den med heltidsarbete. Utbildningen genomförs i form av fysiska träffar, där teoretisk genomgång varvas med praktiska moment. Omfattning 15 Yh-poäng Studietakt Utbildningen genomförs med fem lärarledda dagar (8 timmar/dag) samt 10 självstudiedagar. Utbildningen pågår under 10 veckor med 1 lärarledd dag och 2 självstudiedagar varannan vecka vilket innebär en studietakt på 30 procent.

Företagsuniversitetet
Företagsuniversitetet logotyp

M&A - Företagsöverlåtelse, förvärv och samgående

  • Kompetensutveckling / Kurs
  • Stockholm
  • 1 dag
  • 100%
Michaël Berglund AB logotyp

Under denna endagsutbildning lär du dig om förvärv, företagsöverlåtelser eller samgåenden och får de nödvändiga kunskaperna om processens innehåll, legala aspekter, värderingsprinciper och redovisningsproblem som du behöver som del i en ledning eller styrelse. Som styrelseledamot, VD eller CFO är det stor sannolikhet att du kommer arbeta med förvärv, företagsöverlåtelser eller samgåenden – det vi brukar kalla M&A. Dessa tenderar att bli alltmer komplexa. Även om företaget har rådgivning från extern expertis finns det all anledning för ledningen och styrelsen att själva besitta kunskaper om processens innehåll, legala aspekter, värderingsprinciper och redovisningsproblem. Denna endagsutbildning omfattar alla viktiga moment och leds av två av Sveriges främsta experter i respektive område. Utbildningen innehåller bland annat: Grundläggande terminologi och struktur Komplexiteter vid internationella förvärv Riskfördelning och förvärvsavtal Integrationsplanering Och mycket mer. Vem passar utbildningen i M&A för? Den passar för dig som är styrelseledamot, VD eller CFO.

Michaël Berglund AB
Michaël Berglund AB logotyp

Diplomerad Organisationskonsult

  • Yrkesutbildning
  • Flera orter
  • 1 år
  • 50%
HumaNova logotyp

HumaNovas yrkesutbildning till Diplomerad Organisationskonsult vänder sig till dig som vill arbeta med människor i organisationer och företag i en roll som konsult, ledare eller coach. Utbildningen ger en gedigen yrkeskompetens inom personlig utveckling, kommunikation, coaching, konflikthantering samt utveckling av grupper och organisationer. Som organisationskonsult lär du dig arbeta med grupp- och individprocesser och därigenom med förändringsarbete i organisationer. Som chef eller arbetsledare får du verktyg och arbetsmetoder som leder till bättre samverkan och kommunikation med personalen du ansvarar för. Eller så vill du efter avslutad utbildning verka som fristående konsult och arbeta med grupper i olika företag, som mentor eller coach för enskilda individer. Syfte Utbildningen syftar till att ge dig ett förhållningssätt och de redskap som behövs för att arbeta med människor i företag och organisationer och därigenom bedriva ett aktivt förändringsarbete. Omfattning – 2 terminer Den schemalagda utbildningstiden uppgår till 30 utbildningstillfällen, fördelade på åtta tematräffar och sex handledningstillfällen. Under läsåret ska du genomgå minst 20 timmar samtalsterapi hos en Diplomerad Samtalsterapeut i psykosyntes. Kostnaden inte ingår i kursavgiften.

Flera starter

HumaNova
HumaNova logotyp

Ledarens nya roll i en komplex värld

  • Kompetensutveckling / Kurs
  • Stockholm
  • 2 dagar
  • 100%
Citerus logotyp

Världen, marknaden och utvecklingen rör sig allt snabbare och det går inte längre att förutse eller planera på samma sätt som tidigare. Ledarskap och de metoder som tidigare varit kraftfulla ger inte längre samma effekt. Denna kurs är för dig som är någon typ av ledare i en organisation och vill få insikter och kunskap kring hur ditt ledarskap på bästa sätt kan bidra till en effektiv organisation. Tidigare har de flesta beslut i en organisation fattats av ledarna. Vi ser att ju snabbare utvecklingen går desto viktigare är det att organisationen är mer självorganiserande. Ledarens roll behöver därför omdefinieras. I den här kursen går vi igenom hur du kan förstå i vilka situationer du bör leda genom att bestämma och i vilka du behöver bli mer coachande och släppa kontrollen – allt för att uppnå önskat resultat. Metoder, modeller och teorier blandas med övningar och diskussioner för att de nya kunskaperna ska kunna omsättas i praktiken efter kursen. Vi tittar också på hur vi kan skapa lärande och innovation i teamen och organisationen vilket leder till mer engagemang och i slutänden ett framgångsrikt, attraktivt och kreativt företag. Du kommer att få utforska Cynefin, VUCA (Volotile, Uncertain, Complex och Ambigous), Integral och psykologisk trygghet och innovation för att se hur de bäst hjälper dig i din vardag. Vem passar kursen Ledarens nya roll i en komplex värld för? Den passar för dig som leder team genom en transformation och som vill fördjupa förståelsen för kärnan i det agila ledarskapet. Den passar även för dig som vill utveckla verksamheten samt utveckla din ledarförmåga för att skapa förutsättningar för en effektiv organisation i förändring.

Start 2021-05-05

Citerus
Citerus logotyp

DASA DevOps Fundamentals

  • Kompetensutveckling / Kurs
  • Flera orter
  • 2 dagar
  • 100%
BiTA Service Management logotyp

Organizations such as Netflix, Spotify, and Facebook are transforming IT by successfully implementing DevOps principles. But you don't have to be a hot internet company to be a DevOps leader. The 2-day DevOps Fundamentals course provides an extensive introduction to the core Agile DevOps principles covering the essential knowledge and skill competencies that have been defined by the DevOps Agile Skills Association (DASA). DevOps training is the starting point for an organization going on the DevOps journey. Improved workflows and faster deployment start with a core understanding of DevOps fundamental concepts by anyone involved in an agile and/or DevOps team. This course is designed to provide the core education necessary to build your DevOps vocabulary and to understand its principles and practices. With the help of key DevOps concepts and terminology, real-life case studies, examples and interactive group discussions and extensive exercises in each module you will acquire a fundamental understanding of DevOps. Audience for the course DASA DevOps Fundamentals Individuals involved in IT development, IT operations or IT service management Individuals whose role is touched by DevOps and continuous delivery, such as the following IT roles: - DevOps engineers - Product owners - Integration specialists - Operations managers - Incident and change managers - System administrators - Network administrators - Business managers - Automation architects - Enterprise architects - Testers

Löpande starter

BiTA Service Management
BiTA Service Management logotyp

Facility Management, 400 YH-poäng

  • Yrkeshögskola (YH)
  • Flera orter
  • 2 år
  • 100%
Affärshögskolan logotyp

Bli en stjärna inom Facility Management Facility Management är utbildningen för dig som tycker om att arbeta strategiskt med både kort och långsiktig planering. Om du dessutom gillar att förhandla och leda projekt har du hittat rätt! Gör karriär i ett framtidsområde under kraftig framväxt i Sverige, som bland annat Service Manager, platschef och verksamhetsutvecklare. Vad gör man inom Facility Management? Inom Facility Management arbetar du med service- och fastighetsrelaterade tjänster. Du är en viktig del av företagets och organisationens verksamhet. I dessa servicetjänster ansvarar du för utveckling, drift, administration och planering av stödfunktioner till verksamheten, så som fastigheter, lokaler, underhåll, säkerhet, inköp, logistik och arbetsmiljö. Jobba med Facility Management Du arbetar inom den växande FM-branschen, där FM står för Facility Management. Exempel på yrkesroller Facility Manager FM-koordinator Platschef (kontor) Service Manager Site Manager Verksamhetsutvecklare Delprojektledare

Flera starter

Affärshögskolan
Affärshögskolan logotyp

CAD konstruktör

  • Yrkeshögskola (YH)
  • Flera orter
  • 2 år
  • 100%
EC Utbildning logotyp

Vill du jobba med design av produkter och modeller? CAD står för Computer-Aided Design och innebär produktutveckling i 3D-miljö, med fokus inom industrin. I utbildningen till CAD konstruktör lär du dig alla de avancerade CAD-system som krävs och målet är att du ska få kunskaper om olika metoder och processer som gör att du kan jobba effektivt och med hög kvalitet. Kunskaper inom konstruktionsteknik, design, mekanik, tillverknings- och produktionsteknik är alla nödvändiga verktyg för att kunna skapa bra konstruktioner. Gå en utbildning på området och jobba i en kreativ miljö, där utvecklingen går i rasande takt! Efter avslutad utbildning kan du jobba som CAD-konstruktör CAD-ritare. Produktutvecklare Projektledare

Flera starter

EC Utbildning
EC Utbildning logotyp

E-Commerce Manager, 400 YH-poäng

  • Yrkeshögskola (YH)
  • Flera orter
  • 2 år
  • 100%
IHM Business School logotyp

Vill du jobba med digitala kundresor och utveckla affärer online? Ledande e-handlare har bidragit till denna utbildning, som ger dig kompetens för att driva och utveckla affärerna för ökat kundvärde och konkurrenskraft på marknaden. Genom E-commerce Manager får du kompetens att driva och utveckla e-handel och digital marknadsföring. Du rustas för att kunna utveckla affärerna och ta ett affärsmässigt helhetsansvar för att skapa kundvärde, kundupplevelse och lönsamhet. Tänkbara yrkesroller efter utbildningen E-Commerce Manager E-commerce Manager Online Business Manager Digital Strategy Manager Digital Affärsutvecklare Digital Business Developer Omnichannel Manager Utbildningsmål Utbildningen E-Commerce Manager ger dig strategisk och operativ kompetens samt förmågan att ta ett affärsmässigt helhetsansvar. I utbildningen ingår affärsmannaskap, affärsjuridik, projektledning och projektmetodik. Ansökningsperiod: 10 februari – 3 maj

Flera starter

IHM Business School
IHM Business School logotyp

Agile Project Manager

  • Yrkeshögskola (YH)
  • Stockholm
  • 1,5 år
  • 100%
Changemaker Educations logotyp

Drömmer du om en karriär som agil projektledare? Då är den här utbildningen helt rätt för dig. Få erfarenheten du behöver och börja arbeta direkt efter studierna. Ansök innan 5 maj!

Changemaker Educations
Changemaker Educations logotyp

Affärsengelska – Förbättra dina färdigheter i engelska på jobbet

  • Kompetensutveckling / Kurs
  • Flexibel ort
  • Egen takt
  • 50%
Miss English logotyp

Miss English skräddarsyr privatlektioner inom affärsengelska efter era behov. Att behärska engelska väl, är i dagens globaliserade värld, en förutsättning inom de flesta företag och organisationer. Även om svenskar generellt är duktiga på engelska, så är det skillnad på att klara sig på sin engelska och att faktiskt kunna förhandla, hålla en presentation eller skriva formella mejl på engelska. Vem passar utbildningen i affärsengelska för? Miss English företagsutbildningar i affärsengelska passar alla som använder engelska i arbetet. Vi skräddarsyr lektionerna efter medarbetarens roll i företaget, bransch, tidsplan, ambition m.m. Så här går det till Vi följer Europarådets CEFR-skala (A1-C2) för att bedöma elevernas nivåer. Inledningsvis får de anställda göra ett test för att se deras befintliga nivå, sedan sätter vi tillsammans en målnivå och avslutar utbildningen med ytterligare ett test för att se om medarbetaren nått sitt mål eller om vi behöver jobba vidare. Under lektionerna arbetar vi med uttal, konversationsträning, grammatik, branschtermer, presentationer, säljpitchar och material som den anställda möter dagligen i sitt jobb. Välj mellan muntligt, skriftligt eller blandat fokus för utbildningen. Upplägg Lektionerna ges på er arbetsplats eller i fristående lokal i Stockholm, på dagar och tider som passar de anställda. Lektionerna är vanligtvis mellan 60-90 minuter. Vi rekommenderar 1-2 lektioner i veckan för maximalt resultat. Pris 1 person – 975 kr/timme 2 personer – 775 kr/timme/person Besök vår hemsida för att veta mer!

Löpande starter

Miss English
Miss English logotyp

Led dig själv som ledare

  • Yrkesutbildning
  • Stockholm
  • 1 år
  • 50%
HumaNova logotyp

Kanske är du på väg mot formella eller informella ledarutmaningar och vill förbereda dig inför dina kommande uppdrag. Då är det här en utbildning för dig. En utbildning som handlar om dig och hur du som person kan utvecklas i din yrkesroll. Utbildningen utgår från dig som person och hur du kan utveckla ditt eget ledarskap samt hur du påverkas av och själv påverkar människors, organisationers och/eller gruppers strukturer. Vem riktar sig Led dig själv som ledare till? Utbildningen vänder sig till dig som genom ökad självinsikt och självmedkänsla har en önskan om att bli en självklar ledare som bidrar till engagemang, motivation och utveckling för både dina medarbetare och din organisation. Utbildningens syfte Utbildningen tar sin utgångspunkt i dig själv och din personliga medvetenhet kring dig som person och ditt personliga ledarskap. Under utbildningen kommer du att utveckla din självkännedom, din självmedkänsla och din förmåga att agera och styra utifrån det som innerst inne är du själv. Vilket medför ökad förmåga att skapa en tillitsfull, meningsfull, kreativ och motiverad grupp eller organisation. Hur kan jag vidareutbilda mig? Efter grundutbildningen är du välkommen att söka till våra diplomutbildningar till Samtalscoach, Samtalsterapeut eller Organisationskonsult med psykosyntes som inriktning inom psykologin. Du kan även söka till den 2-åriga utbildningen till KBT/ACT terapeut.

Flera starter

HumaNova
HumaNova logotyp