Vi stödjer tyvärr inte din webbläsare. Uppgradera till senaste versionen för mer säkerhet, högre hastighet och den bästa upplevelsen av Blocket Utbildning.

Utbildningar inom Organisation & Ledning på flera platser

37 utbildningar hittades
Välj filter
Studietakt
Sen ansökan
Plats

Utbildningar inom Organisation & Ledning på flera platser

37 utbildningar hittades

E-Commerce Manager, 400 YH-poäng

  • Yrkeshögskola (YH)
  • Flera orter
  • 2 år
  • 100%
IHM Business School logotyp

Vill du jobba med digitala kundresor och utveckla affärer online? Ledande e-handlare har bidragit till denna utbildning, som ger dig kompetens för att driva och utveckla affärerna för ökat kundvärde och konkurrenskraft på marknaden. Genom E-commerce Manager får du kompetens att driva och utveckla e-handel och digital marknadsföring. Du rustas för att kunna utveckla affärerna och ta ett affärsmässigt helhetsansvar för att skapa kundvärde, kundupplevelse och lönsamhet. Tänkbara yrkesroller efter utbildningen E-Commerce Manager E-commerce Manager Online Business Manager Digital Strategy Manager Digital Affärsutvecklare Digital Business Developer Omnichannel Manager Utbildningsmål Utbildningen E-Commerce Manager ger dig strategisk och operativ kompetens samt förmågan att ta ett affärsmässigt helhetsansvar. I utbildningen ingår affärsmannaskap, affärsjuridik, projektledning och projektmetodik. Ansökningsperiod: 10 februari – 3 maj

Flera starter

IHM Business School
IHM Business School logotyp

Arbetsmiljö för ledare inom industri & hantverk

  • Kompetensutveckling / Kurs
  • Flera orter
  • 1,5 dagar
  • 100%
Boge Kompetens AB logotyp

Lämpliga deltagare i denna utbildning är ledningsgrupp och arbetsledare som jobbar inom industri och hantverk. Vi kommer att ge en övergripande bild av de krav som ställs på dig som chef eller VD men också ge dig verktyg för att brett kunna driva arbetsmiljöarbetet i din organisation. Utbildningen ger en överblick i hur regelverk och myndighetskrav rör dig och hur dessa påverkar oss som ledare i vårt dagliga arbete. Efter utbildningen ska du kunna se kopplingen mellan de regelverk som är uppsatta och anpassningen av dessa till din organisation. För att få ut det optimala av utbildningen är det av yttersta vikt att den som bär huvudansvaret för arbetsmiljö deltar i kursen. Lämpliga deltagare i denna utbildning är VD och chefer på ledningsnivå. Utbildningen genomförs företagsförlagd och offereras på begäran. Några röster från tidigare utbildningar: "Utbildningen uppfyllde förväntningarna, " "Den fångade intresset för en tråkig fråga" "Vi fick generöst med material” "Jag var helt tom innan, gillar systematiken” "Bra att vår VD var med” "Den satte igång tankar, vi hade inte strukturen tidigare" Innehåll Allmänt, arbetsmiljörisker Krav, regelverk, lagstiftning Kontroll, övervakning, ansvarsfördelning Integration i verksamheten (SAM) Arbetsmiljöarbetet i ett ekonomiskt perspektiv Hantering av risker inom industri & hantverk Gruppövningar Verktyg och arbetsmetoder Under utbildningen kommer du att få ta del av/utforma mallar och dokument som kan användas i din egen verksamhet. Utbildningsbevis utfärdas efter genomförd utbildning. Datum/tid/plats Genomförs på plats hos kund, alternativt kan utbildningen genomföras digitalt Pris Utbildningen offereras på begäran. Ekonomiskt stöd kan sökas till denna utbildning, kan sökas via AFA. Boge Kompetens AB är godkänd av AFA som utbildningsanordnare.

Löpande starter

Boge Kompetens AB
Boge Kompetens AB logotyp

Certifierad Researcher, online

  • Yrkesutbildning
  • Stockholm
  • 3 månader
  • 50%
Påhlmans Handelsinstitut logotyp

Är du nyfiken, driven och lösningsinriktad och kan tänka utanför boxen? Låter det spännande att göra personkartläggningar? Om du vill arbeta seriöst med att ta fram och presentera fakta så är det här utbildningen för dig. Undervisningen som sker i klassrum dagtid webbsänds samtidigt. Certifierad Researcher är den mest omfattande utbildningen inom research i Sverige. Utbildningens mål Efter genomförd utbildning kommer du att kunna genomföra avancerade researchuppdrag inom företags- och personresearch. Du kommer att behärska offentlighetsprincipen, informationssökning, källhantering, myndighetsgranskning samt research inom rättsområdet. Som färdig researcher kan du arbeta på medieredaktioner rekryteringsföretag intresseorganisationer produktionsbolag omvärldsbevakningsföretag säkerhetsföretag Studieupplägg Lärarledd undervisning ges enligt schema i klassrum med webbsändning under två heldagar, måndagar och tisdagar kl 09.00 - 16.00 samt fredagar kl 09.00 - 12.00 eller 09.00 -16.00 beroende på gästföreläsare. Utbildningen genomförs på deltid under 14 veckor (141 timmar á 55 minuter) varav de sista fyra veckorna ges möjlighet till praktik, tentamen den 29 oktober för att bli Certifierad.

Start 2021-08-09

Påhlmans Handelsinstitut
Påhlmans Handelsinstitut logotyp

DASA DevOps Fundamentals

  • Kompetensutveckling / Kurs
  • Flera orter
  • 2 dagar
  • 100%
BiTA Service Management logotyp

Organizations such as Netflix, Spotify, and Facebook are transforming IT by successfully implementing DevOps principles. But you don't have to be a hot internet company to be a DevOps leader. The 2-day DevOps Fundamentals course provides an extensive introduction to the core Agile DevOps principles covering the essential knowledge and skill competencies that have been defined by the DevOps Agile Skills Association (DASA). DevOps training is the starting point for an organization going on the DevOps journey. Improved workflows and faster deployment start with a core understanding of DevOps fundamental concepts by anyone involved in an agile and/or DevOps team. This course is designed to provide the core education necessary to build your DevOps vocabulary and to understand its principles and practices. With the help of key DevOps concepts and terminology, real-life case studies, examples and interactive group discussions and extensive exercises in each module you will acquire a fundamental understanding of DevOps. Audience for the course DASA DevOps Fundamentals Individuals involved in IT development, IT operations or IT service management Individuals whose role is touched by DevOps and continuous delivery, such as the following IT roles: - DevOps engineers - Product owners - Integration specialists - Operations managers - Incident and change managers - System administrators - Network administrators - Business managers - Automation architects - Enterprise architects - Testers

Löpande starter

BiTA Service Management
BiTA Service Management logotyp

Sport Management-programmet - 180 hp

  • Universitet / Högskola
  • Stockholm
  • 3 år
  • 100%
Gymnastik- och idrottshögskolan logotyp

Vill du vara med och utveckla framtidens idrottsorganisation? Idrottsrörelsen står inför nya krav och utmaningar för att klara framtidens ökade professionella och kommersiella behov. Vill du vara en del av den förändringsprocessen så är Sport Management på Gymnastik- och idrottshögskolan (GIH) och Södertörns högskola (SH) helrätt för dig. Idrottsfrågor i fokus Utbildningen innehåller bland annat företagsekonomi, juridik med inriktning mot idrottssektorn och ledarskap. Du lär dig att organisera, leda och förvalta, kompetenser som är lika viktiga i en ledarfunktion inom idrotten som inom andra branscher. Utbildningens upplägg Programmet är ett samarbete mellan Södertörns högskola (SH) och GIH. Södertörn ansvarar för den företagsekonomiska delen och GIH för den idrottsvetenskapliga. Den första terminen börjar du vid GIH och därefter varvas kurserna vid SH och GIH. Den sista terminen, som bland annat innehåller examensarbetet i företagsekonomi, läses enbart vid SH. Karriärvägar efter Sport Management-programmet En examen från GIH värderas högt och ger goda möjligheter på arbetsmarknaden. Eftersom utbildningen ger dig kunskaper inom ekonomi, juridik, ledarskap och samhällsanalys har du vad som krävs för en ledningsbefattning i en modern idrottsorganisation, oavsett om du vill arbeta inom den kommersiella- eller ideella idrottssektorn och även näringslivet i stort. Du har även efter utbildningen behörighet att fortsätta dina studier inom företagsekonomi eller idrottsvetenskap på avancerad nivå. Relationer för livet Studenterna på GIH tillbringar mycket tid tillsammans, vilket skapar en fantastisk sammanhållning, ett stort professionellt kontaktnät och relationer för livet.

Start Höst 2021

Gymnastik- och idrottshögskolan
Gymnastik- och idrottshögskolan logotyp

Projektledning - 11-dagars programmet

  • Yrkesutbildning
  • Flera orter
  • 11 dagar
  • 100%
Ledarskap & Projekthantering logotyp

Utbildningen riktar sig till dem som vill lära sig att arbeta som projektledare i alla olika projektmiljöer. En generisk utbildning för alla oavsett projekt, projektmodell, organisation är målsättningen med vår utbildning att skapa rätt förutsättningar, för att använda projekt som arbetsform på ett framgångsrikt sätt. Utbildningen sker i klassrum under cirka tre månader eftersom vi anser att lärande sker över tid. Utbildningen omfattar elva kursdagar varav sex dagar är projektkunskap och fem dagar är ledarskapsutbildning. Vi är rörande överens om att dessa båda delar måste hänga ihop. Därför har vi tagit fram en ledarskapsutbildning som är specialanpassad för de projektdelar vi lär ut. Mycket fokus ligger på ledarskapet där nyckeln till framgång oftast finns, men du får med dig alla verktyg du behöver för att kunna komma igång. Vi ger alla kursdeltagare livslång support i både projekt och ledarskap av den läraren som du hade. Pris Kalmar: 40 750 kr exkl. moms Malmö: 41 750 kr exkl. moms Stockholm: 47 500 kr exkl. moms Göteborg: 47 500 kr exkl. moms I priset ingår internat de två första dagarna, lunch och fika övriga dagar, kursdokumentation och gemensam middag kvällen dag 10.

Flera starter

Ledarskap & Projekthantering
Ledarskap & Projekthantering logotyp

Ledarens nya roll i en komplex värld

  • Kompetensutveckling / Kurs
  • Stockholm
  • 2 dagar
  • 100%
Citerus logotyp

Världen, marknaden och utvecklingen rör sig allt snabbare och det går inte längre att förutse eller planera på samma sätt som tidigare. Ledarskap och de metoder som tidigare varit kraftfulla ger inte längre samma effekt. Denna kurs är för dig som är någon typ av ledare i en organisation och vill få insikter och kunskap kring hur ditt ledarskap på bästa sätt kan bidra till en effektiv organisation. Tidigare har de flesta beslut i en organisation fattats av ledarna. Vi ser att ju snabbare utvecklingen går desto viktigare är det att organisationen är mer självorganiserande. Ledarens roll behöver därför omdefinieras. I den här kursen går vi igenom hur du kan förstå i vilka situationer du bör leda genom att bestämma och i vilka du behöver bli mer coachande och släppa kontrollen – allt för att uppnå önskat resultat. Metoder, modeller och teorier blandas med övningar och diskussioner för att de nya kunskaperna ska kunna omsättas i praktiken efter kursen. Vi tittar också på hur vi kan skapa lärande och innovation i teamen och organisationen vilket leder till mer engagemang och i slutänden ett framgångsrikt, attraktivt och kreativt företag. Du kommer att få utforska Cynefin, VUCA (Volotile, Uncertain, Complex och Ambigous), Integral och psykologisk trygghet och innovation för att se hur de bäst hjälper dig i din vardag. Vem passar kursen Ledarens nya roll i en komplex värld för? Den passar för dig som leder team genom en transformation och som vill fördjupa förståelsen för kärnan i det agila ledarskapet. Den passar även för dig som vill utveckla verksamheten samt utveckla din ledarförmåga för att skapa förutsättningar för en effektiv organisation i förändring.

Start Höst 2021

Citerus
Citerus logotyp

Led dig själv som ledare

  • Yrkesutbildning
  • Stockholm
  • 1 år
  • 50%
HumaNova logotyp

Kanske är du på väg mot formella eller informella ledarutmaningar och vill förbereda dig inför dina kommande uppdrag. Då är det här en utbildning för dig. En utbildning som handlar om dig och hur du som person kan utvecklas i din yrkesroll. Utbildningen utgår från dig som person och hur du kan utveckla ditt eget ledarskap samt hur du påverkas av och själv påverkar människors, organisationers och/eller gruppers strukturer. Vem riktar sig Led dig själv som ledare till? Utbildningen vänder sig till dig som genom ökad självinsikt och självmedkänsla har en önskan om att bli en självklar ledare som bidrar till engagemang, motivation och utveckling för både dina medarbetare och din organisation. Utbildningens syfte Utbildningen tar sin utgångspunkt i dig själv och din personliga medvetenhet kring dig som person och ditt personliga ledarskap. Under utbildningen kommer du att utveckla din självkännedom, din självmedkänsla och din förmåga att agera och styra utifrån det som innerst inne är du själv. Vilket medför ökad förmåga att skapa en tillitsfull, meningsfull, kreativ och motiverad grupp eller organisation. Hur kan jag vidareutbilda mig? Efter grundutbildningen är du välkommen att söka till våra diplomutbildningar till Samtalscoach, Samtalsterapeut eller Organisationskonsult med psykosyntes som inriktning inom psykologin. Du kan även söka till den 2-åriga utbildningen till KBT/ACT terapeut.

Flera starter

HumaNova
HumaNova logotyp

Affärsengelska – Förbättra dina färdigheter i engelska på jobbet

  • Kompetensutveckling / Kurs
  • Flexibel ort
  • Egen takt
  • 50%
Miss English logotyp

Miss English skräddarsyr privatlektioner inom affärsengelska efter era behov. Att behärska engelska väl, är i dagens globaliserade värld, en förutsättning inom de flesta företag och organisationer. Även om svenskar generellt är duktiga på engelska, så är det skillnad på att klara sig på sin engelska och att faktiskt kunna förhandla, hålla en presentation eller skriva formella mejl på engelska. Vem passar utbildningen i affärsengelska för? Miss English företagsutbildningar i affärsengelska passar alla som använder engelska i arbetet. Vi skräddarsyr lektionerna efter medarbetarens roll i företaget, bransch, tidsplan, ambition m.m. Så här går det till Vi följer Europarådets CEFR-skala (A1-C2) för att bedöma elevernas nivåer. Inledningsvis får de anställda göra ett test för att se deras befintliga nivå, sedan sätter vi tillsammans en målnivå och avslutar utbildningen med ytterligare ett test för att se om medarbetaren nått sitt mål eller om vi behöver jobba vidare. Under lektionerna arbetar vi med uttal, konversationsträning, grammatik, branschtermer, presentationer, säljpitchar och material som den anställda möter dagligen i sitt jobb. Välj mellan muntligt, skriftligt eller blandat fokus för utbildningen. Upplägg Lektionerna ges på er arbetsplats eller i fristående lokal i Stockholm, på dagar och tider som passar de anställda. Lektionerna är vanligtvis mellan 60-90 minuter. Vi rekommenderar 1-2 lektioner i veckan för maximalt resultat. Pris 1 person – 975 kr/timme 2 personer – 775 kr/timme/person Besök vår hemsida för att veta mer!

Löpande starter

Miss English
Miss English logotyp

M&A - Företagsöverlåtelse, förvärv och samgående

  • Kompetensutveckling / Kurs
  • Stockholm
  • 1 dag
  • 100%
Michaël Berglund AB logotyp

Under denna endagsutbildning lär du dig om förvärv, företagsöverlåtelser eller samgåenden och får de nödvändiga kunskaperna om processens innehåll, legala aspekter, värderingsprinciper och redovisningsproblem som du behöver som del i en ledning eller styrelse. Som styrelseledamot, VD eller CFO är det stor sannolikhet att du kommer arbeta med förvärv, företagsöverlåtelser eller samgåenden – det vi brukar kalla M&A. Dessa tenderar att bli alltmer komplexa. Även om företaget har rådgivning från extern expertis finns det all anledning för ledningen och styrelsen att själva besitta kunskaper om processens innehåll, legala aspekter, värderingsprinciper och redovisningsproblem. Denna endagsutbildning omfattar alla viktiga moment och leds av två av Sveriges främsta experter i respektive område. Utbildningen innehåller bland annat: Grundläggande terminologi och struktur Komplexiteter vid internationella förvärv Riskfördelning och förvärvsavtal Integrationsplanering Och mycket mer. Vem passar utbildningen i M&A för? Den passar för dig som är styrelseledamot, VD eller CFO.

Michaël Berglund AB
Michaël Berglund AB logotyp

Träna affärsmässighet & affärsförståelse via företagsspel

  • Kompetensutveckling / Kurs
  • Flexibel ort
  • 2 dagar
  • 100%
Reagens Affärsutveckling logotyp

Din verklighet i en simulerad miljö - I en simulerad verklighet driver deltagarna i grupper en affärsverksamhet, ofta den egna verkliga verksamheten, och får där fatta beslut om olika parametrar, analysera effekter av beslut och verksamheten och genomföra de affärshändelser som företaget eller organisationen ställs inför. Rätt förberett, utformat och genomfört är ett Företagsspel inte längre bara ett spel. Det är då, eller blir då, ett effektivt och anpassningsbart förändringsverktyg med en tydlig pedagogik – en Affärssimulering. En Affärssimulering ger inte bara kunskap, den skapar något mer som är minst lika viktigt, förståelse. Och vad är kunskap värd utan förståelse? Ett rätt utfört Företagsspel, dvs. en Affärssimulering, där vi kan varva rena lärande-pass, eller teoripass, med träning i form av en simulering, accelererar lärande-processen och vi kan på så sätt effektivisera tiden för en utbildning eller träning. Vad innehåller utbildningen? Företagets eller organisationens förutsättningar med dess problem och möjligheter. Hantera beslut på en starkt konkurrensutsatt marknad. Ökad förståelse för prissättning, marknadsåtgärder och kostnadskontroll. Enklare ekonomiska rapporter som styr och analysverktyg. Omvärldens påverkan. Kortare teoripass om nyckeltal, priskänslighet, kassaflöde och eller andra delar enligt anpassning. Målgrupp Utbildningen är företagsintern. Målgrupperna kan variera från alla medarbetare till chefer på olika nivåer beroende på anpassning av innehåll, fokusområde och mål med utbildningen. Utbildningarna anpassas alltid efter kundernas behov, syfte och önskemål. Syfte och mål Utveckla den enskilde medarbetarens helhetsperspektiv för företagets eller organisationens möjligheter och problem.

Löpande starter

Reagens Affärsutveckling
Reagens Affärsutveckling logotyp

Agile Project Manager

  • Yrkeshögskola (YH)
  • Stockholm
  • 1,5 år
  • 100%
Changemaker Educations logotyp

Drömmer du om en karriär som agil projektledare? Då är den här utbildningen helt rätt för dig. Få erfarenheten du behöver och börja arbeta direkt efter studierna. Ansök innan 5 maj!

Changemaker Educations
Changemaker Educations logotyp

IT-projektledare

  • Yrkeshögskola (YH)
  • Flera orter
  • 1,5 år
  • 100%
IT-Högskolan logotyp

Som IT-Projektledare blir du den som leder och coachar ditt team framåt för att levererar IT-lösningar av hög kvalité. Du kommer bli bra på samarbeten, helhetstänkandet och vad som skapa nytta för kunden. Vardagen som IT-Projektledare blir varierande och ställer olika krav på dig som ledare och person, vilket skapar stor möjlighet till personlig utveckling. Vem är du? Gillar du att driva och leda processer framåt och se till att saker händer? Kanske vill du hjälpa gruppen och dess medlemmar att växa och utvecklas inom sin roll i ett team? Du vill gärna ha ett helhetsansvar för projekt och både arbeta med detaljer och mer helhetsöverskridande synsätt. Då är IT-Högskolans utbildning till IT-projektledare utbildningen för dig! IT-Högskolans IT-projektledare ger dig möjligheten att bli motorn i IT-projekt och chansen att vara med och skapa framtidens system. Variationen mellan olika projekt är stor och du kommer ha många möjligheter till en spännande karriär. Efter utbildningen: IT-branschen växer och även behovet att organisera och leda olika typer av IT-projekt. Du blir en modern IT-projektledare med avgörande tekniska kunskaper som gör dig unik på arbetsmarknaden. Du kommer kunna omsätta dina kunskaper direkt efter utbildningen och omgående påbörja anställning som IT-projektledare.

Flera starter

IT-Högskolan
IT-Högskolan logotyp

Project Manager Meetings & Events - 400 Yh-poäng

  • Yrkeshögskola (YH)
  • Stockholm
  • 2 år
  • 100%
TEC Travel Education Centre logotyp

En ledande och kreativ yrkesroll - du får en unik bredd och kompetens för att arbeta med till exempel mässor, musikevent, sportevenemang och sponsring. Bli proffs på möten och event både nationellt och globalt Vill du leda och arrangera konserter, företagsevent och mässor? Välkommen till världens bästa utbildning som kan ge dig världens roligaste arbete. Utbildningen ger en helhetssyn för samspelet mellan olika grenar inom näringsliv, rese- och mötesindustrin. Efter avslutad utbildning kan du arbeta med möten, events, specialresor, kongresser eller mässor i Sverige och utomlands. Störst i Sverige Travel Education Centre är en av Sveriges främsta anordnare inom turism, projektledning och ledarskap för mötesindustrin. Sedan starten har vi byggt upp ett unikt nätverk och kontakter som bland annat: Meetings Proffesionals International, Stockholm Convention Bureau, Stockholm Live och Sponsring & Event Sverige samt Humblestorm är bara några exempel. Efter examen kommer du bland annat att kunna arbeta som: Säljande projektledare Eventkoordinator Projektledare Produktionsledare Resekoordinator Account Manager Marknadsassistent

Start Höst 2021

TEC Travel Education Centre
TEC Travel Education Centre logotyp

Agil Projektledare - distans, 225 YH-poäng

  • Yrkeshögskola (YH)
  • Flera orter
  • 2 år
  • 50%
IHM Business School logotyp

Jobbar du inom IT-, system-, program-, applikations- eller webbutveckling och vill meritera dig som agil projektledare? Denna utbildning kan du läsa på distans, parallellt med ditt jobb. Lär dig agila metoder som t.ex. Scrum, Kanban, LESS m.fl. Utbildningen Agil projektledare är riktad till dig som vill utöka din kompetens och förståelse för agila metoder inom projektledning. Agil projektledning är på stark frammarsch på den svenska marknaden och har visat dokumenterat goda resultat. Metodiken ersätter i många fall traditionell projektledning, men även kombinationen agila och traditionella metoder har visat sig vara framgångsrikt. Ett agilt arbetssätt innebär täta avstämningar och större utrymme att förändra och anpassa planen efter nya faktorer som tillkommer under projektets gång. Dagens snabba tempo är en av anledningarna till att agil projektledning blivit både populärt och kostnadseffektivt - ett rörligt synsätt, ett agilt synsätt, många fall överträffar i många fall en spikad projektplan. Inom exempelvis webbutveckling, systemutveckling och applikationsutveckling är agila metoder av mycket stor betydelse för effektiv projektledning. Tänkbara yrkesroller efter utbildningen Agil Projektledare Agil projektledare Projektledare, IT, programvaruutveckling Projektledare, IT, systemutveckling Agil coach Agil teamledare Förändringsledare Utbildningsmål Utbildningen agil projektledare ger dig aktuell kunskap och kompetens för att driva agila projekt. Du utvecklar såväl strategiska som operativa färdigheter inom planering, ledning och dokumentation. Omfattning 2-3 fysiska träffar per termin på den ort du har sökt till. Ansökningsperiod: 10 februari – 3 maj

Flera starter

IHM Business School
IHM Business School logotyp

Agil projektledning

  • Kompetensutveckling / Kurs
  • Flera orter
  • 3 dagar
  • Heltid
Framfot logotyp

I den här projektledarutbildningen får du det du behöver för att börja jobba mer agilt. Genom praktisk träning uppdaterar du din verktygslåda och får möjlighet att utveckla ditt och teamets arbetssätt med inspiration från agil projektledning. Vi lever i en snabbt föränderlig värld och förmågan att ställa om är ofta helt avgörande för att nå de resultat vi önskar. Det ställer höga krav på dig som projektledare, som behöver kombinera dedikerat arbete mot målen med flexibilitet för att nå framgång i dina projekt. Lyckas med ett agilt arbetssätt Att ”jobba agilt” är trendigare än någonsin. I korthet handlar det om att bygga strukturer som möjliggör ett snabbt och flexibelt arbetssätt. Syftet är att effektivt kunna möta förändrade krav och förutsättningar som uppstår eller ändras under projektet – till skillnad från traditionella projektmodeller som till exempel vattenfallsmetoden. Förkunskaper För att få ut mesta möjliga av den här utbildningen tror vi att du gått Framfots Projektledning i praktiken eller motsvarande grundutbildning i projektledning, eller att du har erfarenhet av att arbeta i projekt. Digiflex Med Digiflex väljer du att delta fysiskt vid utbildningsdatumen eller gå helt på distans. Oavsett vilket får du en inspirerande, behovsanpassad och praktisk utbildning som hjälper dig framåt!

Flera starter

Framfot
Framfot logotyp

Diplomerad Samtalscoach

  • Yrkesutbildning
  • Flera orter
  • 1 år
  • 50%
HumaNova logotyp

HumaNovas yrkesutbildning till Diplomerad Samtalscoach vänder sig till dig som vill inspirera människor att hitta sin egen vilja att genomföra önskade förändringar. Utbildningen till Samtalscoach börjar med Bli den du är, en 1- årig grundutbildning i psykosyntes. Under andra året lär du dig att använda det coachande samtalet som ett verktyg och ett förhållningssätt till dina medmänniskor. Dina kunskaper fördjupas så att du självständigt kan genomföra coachande samtal med en person eller en grupp. Det coachande samtalet är ett kraftfullt verktyg för dig som är chef eller har en ledarroll utan formellt chefsansvar. Du vill i din yrkesroll inspirera andra att utvecklas så att de i sin tur kan bidra till sin egen och organisationens utveckling. Efter utbildningen kan du arbeta med coachande samtal i utvecklande, utbildande, relationella och/eller personalledande sammanhang. ICF-ackrediterad HumaNova har under år 2020 ansökt om och fått sin 2–åriga Samtalscoachutbildning ICF-ackrediterad. Det betyder att du som gått coachutbildningen och är diplomerad av HumaNova har möjlighet att bli internationellt ICF-certifierad coach. Hur kan jag vidareutveckla mig? Efter att du har genomgått utbildningen och uppfyllt dess kriterier kan du söka vidare till våra yrkesutbildningar Organisationskonsult, Par- och relationscoach eller Samtalsterapeut.

Flera starter

HumaNova
HumaNova logotyp

Butiksledare (distans) - 215 Yh-poäng

  • Yrkeshögskola (YH)
  • Delvis distans (Stockholm)
  • 2 år
  • 50%
Stockholm School of Business logotyp

En karriär som butikschef - skräddarsydd utbildning för dig som gillar ekonomiskt ansvar, ledarskap och försäljning. Som butiksledare/-chef är det ditt jobb att se till så att arbetet i butiken fungerar friktionsfritt. Rekryteringsbehovet är stort och utbildningen ger dig exakt den kompetens som efterfrågas. Välkommen till din nya karriär! Kvalificerat arbete Vi erbjuder en skräddarsydd utbildning till ett kvalificerat och intressant arbete som butiksledare. Butiksledarens ansvarsområde är allt från personalrekryteringar, bemanning till omnichannels och produktoptimering. Skräddarsytt innehåll Utbildningen är framtaget i nära samarbete med ledande branschföretag. Du får gedigen kunskap om butiksekonomi, ledarskap, försäljning och service. Vi har optimerat utbildningen för att ge dig fullständig kompetens på minsta möjliga tid. Distansutbildning med schemalagda dagar i Stockholm Utbildningen genomförs på halvfart (50 %). Fysiska träffar är förlagda två sammanhängande dagar två gånger per termin. Studier på övrig tid sker via digital media. Räkna med ungefär 20 timmar per vecka. Efter examen kommer du bland annat att kunna arbeta som: Butikschef Varuhuschef Avdelningschef Arbetsledare Säljledare

Start Höst 2021

Stockholm School of Business
Stockholm School of Business logotyp

Arbetsledarutbildning

  • Kompetensutveckling / Kurs
  • Flera orter
  • 6 dagar
  • 100%
Byggakademin Sverige AB logotyp

Jobbar du som arbetsledare inom bygg- och anläggningsbranschen och vill bli tryggare i din roll eller ska du precis påbörja en ny roll som arbetsledare? Då är vår Arbetsledarutbildning perfekt för dig! Under utbildningen lär du dig inte bara hur man planerar och styr bygg och anläggningsprojekt utan också grunderna för att klara av det administrativa arbetet som ingår i rollen. En utbildning som ger dig rätt kunskaper Arbetsledarutbildningen går grundläggande igenom alla delar av ett projekt från start till mål under 6 kursdagar med 1 kursdag per vecka. Under kursen får du bland annat lära dig: Läsa kontraktshandlingar med fokus på standardkontrakten (AB04/ ABT 06) Olika planeringsmetoder, ta fram kalkyler och upprätta tidplaner Arbeta med avstämningar och prognoser Personlig effektivitet, ledarskap och kommunikation. Och mycket mer. Praktiska övningar för bättre inlärning Vi varvar teori med praktiska övningar under utbildningen. Du kommer få träna på de olika momenten i kursen genom olika gruppövningar anpassade till bygg- och anläggningsbranschen. Efter vår Arbetsledarutbildning har du: Verktyg för att skapa goda administrativa rutiner Rutiner för att arbeta strukturerat med målstyrning och att lägga upp jobben så att ekonomi och tidplaner hålls Verktyg för att lägga upp och styra möten effektivt som tex UE möten och arbetsberedningar Verktyg för ekonomisk uppföljning, ÄTA hantering och planering av inköp Kunskap om hur avtal / kontrakt tolkas så att du säkert vet vad kunden har köpt och kan bedöma risker Målgrupp Utbildningen vänder sig främst till produktionsledande personal såsom arbetsledare, platschefer och entreprenöringenjörer/projektingenjörer men också yrkesarbetare som ska in i rollen som arbetsledare. Kommentar från tidigare kursdeltagare: ”Kursledaren hade gedigen kompetens med stor erfarenhet från byggbranschen. Hon var tydlig och satte upp mål för varje dag. Det bästa med kursen var att jag lärde mig förstå min arbetsroll bättre. Jag fick verktyg som hjälper mig bli en bättre ledare och driva mina projekt på ett mer effektivt sätt.” Frederic Vermeulen, VD, KVS Glas och Byggteknik AB

Flera starter

Byggakademin Sverige AB
Byggakademin Sverige AB logotyp

Certifierad Problem Management Specialist

  • Kompetensutveckling / Kurs
  • Flera orter
  • 2 dagar
  • 100%
BiTA Service Management logotyp

Kursen Certifierad Problem Management Specialist vänder sig till dig som vill vidareutveckla dig i din roll inom Problem Management. Den ger dig en djupare förståelse för principerna, och praktisk erfarenhet av att använda praxis (best practice) inom Problem Management och hur samspelet med övriga processer. Under kursen får du också förståelse för hur processen kan implementeras och styras i en organisation, samt kunskap och verktyg för att tillämpa problem management i ditt dagliga arbete. Vem riktar sig kursen till? Personer som behöver praktisk kunskap och/eller kunskap om bäst praxis inom problem management, samt hur problem management bidrar till att höja kvaliteten på IT-leveransen inom en organisation eller till externa kunder Processägare som ska utveckla processen och/eller utöva ledning, styrning samt uppföljning av processen Alla med ansvar för ledning och styrning inom IT Service Management som behöver specialkunskaper inom området kritiskt tänkande och problemlösning Personer som vill utveckla sig själva, och eventuellt certifiera sig, i sin yrkesroll När du gått igenom kursen Certifierad Problem Management Specialist har du förutsättningar att: Förstå samspelet mellan problem management och andra practices och processer Förstå problem management utifrån ITIL® 4, fyra dimensioner Mäta och följa upp problem managements, syfte och mål Genomföra och driva förbättringsaktiviteter, för att uppnå problem managements syfte och mål

Löpande starter

BiTA Service Management
BiTA Service Management logotyp