Operativ ledare - Revenue Management, 150 Yhp
- Yrkeshögskola (YH)
- Delvis distans (Båstad)
- 1 år
- 50%

Vad krävs av morgondagens ledare inom besöksnäringen? Vill du utvecklas som ledare, växa i din yrkesroll och få en helhetsbild av hur långsiktig lönsamhet skapas? Denna utbildning innehåller de komponenter du behöver för att utvecklas till framtidens ledare. Utbildningen vänder sig till dig som idag arbetar som mellanchef eller har ett avdelningsansvar eller önskar växa i din yrkesroll. Branschen uttrycker ett behov av att tonvikten ligger på ledarskap, affärssinne, kommunikation, sälj- och marknadskunskaper, företagsekonomi samt förståelse för Revenue Management (RM). De flesta aktörer inom besöksnäringen behöver kompetensutvecklas inom området och bör bla fokusera på sin marknad, ta kontroll över efterfrågan och utifrån den arbeta med att maximera intäkter och skapa lönsamhet. Hotell, restauranger, rederier, flygbolag, biluthyrningsföretag och nöjesetablissemang är exempel på företag som tillämpar Revenue Management. Studietakt Utbildningen pågår under två terminer på trekvartsfart och halvdistans. Detta möjliggör att du som studerar med fördel kan kombinera ditt ordinarie arbete med studier. Utbildningsträffar sker i Båstad vid tio tillfällen under läsåret, träffarna pågår ca tre dagar per gång och sker ungefär var tredje vecka.
