Blocket Utbildning är en del av
Hitta en utbildning som passar just dig!
Här på Blocket Utbildning har vi massvis av utbildningar, kurser och program.

Utbildningar inom Kundtjänst

3 utbildningar hittades
Utbildningstyp
Studieform
Studietakt
Studielängd
Avgifter
Sen ansökan
Utbildningsstart
Plats

Utbildningar inom Kundtjänst

3 utbildningar hittades

Kundservice i världsklass

Start 2020-11-26 + flera
Kompetensutveckling / Kurs
Kurs i kundservice som lär dig ge det lilla extra! Under den här kursen får du som arbetar med kundbemötande och kundservice utveckla din professionella yrkesroll och lära dig att ge det lilla extra som gör den stora skillnaden för kunden. Målgrupp Kursen vänder sig till dig som kommer i kontakt med kunder. Du kan t ex arbeta inom kundtjänst, reception eller support. Kunskaper efter utbildningen i Kundservice Efter denna kursdag har du lärt dig hur du ger excellent service, samtidigt som du behåller arbetsglädje och motivation. Du lär dig bl a att: använda frågetekniker för effektiva samtal agera professionellt i rollen som servicegivare styra kundsamtalet med rätt frågor använda rätt ordval och kroppsspråk hantera svåra frågor från kunder hitta ett förhållningssätt till andras negativa attityder Kommentar från tidigare kursdeltagare: Helt fantastisk utbildning. Är så glad att jag fick möjlighet att gå på denna. Verkligen imponerad av föreläsaren. Helheten och upplägget var toppen. Rolig och jag lärde mig mycket. - Elin Fritz, kundtjänstmedarbetare, Ryds Bilglas
Hjärtum Utbildning

Kundservice som imponerar

Start 2020-11-25
Kompetensutveckling / Kurs
Utbildning i kundservice för dig som vill bygga framgångsrika kundrelationer med ett leende. Kundservice som imponerar är utbildningen där du får färdigheter som gör dina kunder till hängivna anhängare. Du lär dig merförsäljning med frågeteknik, intresse och engagemang. Lär dig hantera besvärliga situationer som reklamationer, klagomål och missnöje på ett sätt som imponerar på kunden. Som bonus får du självförtroende att bjuda på dig själv och skapa en glad och öppen atmosfär. Resultatet blir att företagets varumärke blir lika med omtanke, service och personligt bemötande. PRAKTISK INFORMATION 2 dagar 09:00-17:00 Stockholm Max 10 deltagare PRIS: 11 900 kr (exkl moms)
Framfot

Besvärliga kunder

Start 2021-04-22
Kompetensutveckling / Kurs
Kursen lär dig att hantera besvärliga kunder på ett professionellt sätt och gör dig redo att möta jobbiga kundsituationer. Du får verktyg för att känna igen olika typer av besvärliga kunder, se deras svagheter och förstå de bakomliggande orsakerna. Låt inte din dag bli förstörd av en besvärlig kund - lär dig hantera alla typer av besvärliga kunder. Målgrupp Kursen vänder sig till dig som kommer i kontakt med kunder och som vill lära dig att hantera en kund som är arg, besviken, besvärlig, aggressiv osv. Du kan t ex arbeta inom kundtjänst, reception eller support. Kunskaper efter kursen Besvärliga kunder Du lär dig bl a: • att förstå kroppens reaktioner i en pressad situation • varför vi så snabbt går i försvar • hur du gör för att skapa samförstånd • hur du använder ett lösningsfokuserat arbetssätt • att få kontroll över situationen Kommentar från tidigare kursdeltagare: Varit på flera liknande kurser i mitt förra yrke som resesäljare. Detta var en av de bästa. Bra rolig, kunnig, medryckande föreläsare. - Katarina Andersson, skadereglerare, Dinaförsäkringar
Hjärtum Utbildning