Besvärliga kunder
- Kompetensutveckling / Kurs
- Stockholm
- 1 dag
- Heltid

Kursen lär dig att hantera besvärliga kunder på ett professionellt sätt och gör dig redo att möta jobbiga kundsituationer. Du får verktyg för att känna igen olika typer av besvärliga kunder, se deras svagheter och förstå de bakomliggande orsakerna. Låt inte din dag bli förstörd av en besvärlig kund - lär dig hantera alla typer av besvärliga kunder. Målgrupp Kursen vänder sig till dig som kommer i kontakt med kunder och som vill lära dig att hantera en kund som är arg, besviken, besvärlig, aggressiv osv. Du kan t ex arbeta inom kundtjänst, reception eller support. Kunskaper efter kursen Besvärliga kunder Du lär dig bl a: • att förstå kroppens reaktioner i en pressad situation • varför vi så snabbt går i försvar • hur du gör för att skapa samförstånd • hur du använder ett lösningsfokuserat arbetssätt • att få kontroll över situationen Kommentar från tidigare kursdeltagare: Varit på flera liknande kurser i mitt förra yrke som resesäljare. Detta var en av de bästa. Bra rolig, kunnig, medryckande föreläsare. - Katarina Andersson, skadereglerare, Dinaförsäkringar
Start 2021-04-22
