Vi stödjer tyvärr inte din webbläsare. Uppgradera till senaste versionen för mer säkerhet, högre hastighet och den bästa upplevelsen av Blocket Utbildning.

Blocket Utbildning är en del av

ITIL® 4 för Servicedesk - Distans

BiTA Service Management
Data & IT
Service & Kundtjänst
ITIL® 4 för Servicedesk - Distans beskrivande bild

Sammanfattning

Utbildningstyp
Kompetensutveckling / Kurs
Studietakt
50%
Studielängd
1 dag
Pris (exkl. moms)
5 900 kr
CSN
Nej
Läs mer och ansök

Kort om utbildningen

Behöver du som arbetar i en Servicedesk kunskap om ITIL? Hur kan kunskaperna effektivisera en supportorganisation? ITIL® 4 för Servicedesk är en fullmatad kurs om prioritering av ärenden, organisation av servicedesk, relationen mellan olika processer och beroenden mellan processer ser ut.

Det här är en lärarledd distanskurs som riktar sig till dig som har svårt att delta på en klassrums-baserad kurs i våra kurslokaler, eller kanske inte heller har möjlighet att avvara en hel arbetsdag för kompetensutveckling. Alla deltagare deltar i på distans från den plats som passar en själv bäst och som har internetuppkoppling. En kursdag är 3½ timmar och kursen sträcker sig över 2 dagar (kl 13.00-16.30 varje dag).

Du kommer efter kursen att bättre kunna fånga kundernas behov och leverera lösningar med kvalitet. Inom ITIL 4 har man fångat upp det senaste inom IT-tjänstesektorn för att skapa de bästa förutsättningarna att kunna leverera värdefulla tjänster.

Vem riktar sig kursen ITIL® 4 för Servicedesk
Utbildningen riktar sig till dig som arbetar med support i en servicedesk. Du som har stor nytta av kursen kan vara supportmedarbetare, tekniker eller arbeta med drift eller applikationsansvarig. Om kursen genomförs intern hos er rekommenderar vi att alla som är involverade i processerna deltar för att få en förståelse för sin egen roll i leveransen.

Plats

  • Distans

Kommande utbildningsstarter

Distans

Utbildningsstart
Löpande starter

För att se alla kursstarter, läs mer hos utbildaren

Logga för BiTA Service Management

Om BiTA Service Management

BiTA Service Management AB startades 2003 och drivkraften var att internet och IT då började få större betydelse för verksamheter och affärer. Med drygt 15 års erfarenhet av kompetensutveckling inom IT så vill vi dela med oss av vår kompetens. Våra kursledare har en nära anknytning till verkligheten från många år i konsultuppdrag, därför kan vi erbjuda dig mycket erfarenhet, kompetens, goda exempel samt inarbetad egenutvecklad och mycket uppskattad pedagogik på våra utbildningar. Idag är vi kunskapsföretaget BiTA och vi erbjuder både rollbaserat lärande, ITIL®-kurser och annan strategisk kompetensutveckling.

Utbildningstyper
Kompetensutveckling / Kurs
Utbildarens webbsajt
Läs mer och ansök