Digital Analytics

Medieinstitutet
Transport & Logistik
Sammanfattning
Utbildningstyp
Yrkeshögskola (YH)
Studietakt
Heltid
Studielängd
1,5 år
Ansökan öppnar
Vår 2020
CSN
Läs mer och ansök
Utbildningsstarter
Stockholm
17 augusti 2020
Kort om utbildningen

Digital analys av mediekanaler och användarbeteendenWebbanalys är idag ett måste för företag. Webbanalysverktyg som Google Analytics och Adobe Analytics är ett måste för företag för att kunna ta strategiska beslut. De senaste åren har utvecklingen gått fort.

Vi mäter inte bara vad användaren gör på webbplatsen, vi vill också kunna se beteendet i appar, operativsystem, offline, playtjänster, speltjänster, etcetera. Den snabba utvecklingen gör att rekryteringsbehoven stora.

Yrkesrollen Digital Analytics handlar om att mäta och analysera det digitala landskapet. Fokus ligger på att testa och optimera den digitala upplevelsen för användaren. Yrkesroller som examinerade studenter kan ta är bland annat digital analytiker, webbanalytiker, konverteringsoptimerare, CRO-konsult och digital strateg.

Studielängd: 1,5 år, 320 Yh-poäng

Läs mer och ansök
Om Medieinstitutet
Utbildningstyper
Yrkeshögskola (YH)
Utbildarens webbsajt
Läs mer och ansök

Liknande utbildningar

Artiklar